Pogledi

Premotavanje: Paralelni „Evroverzum“ (VII)

[dropcap]N[/dropcap]acionalni izbori su bez premca omiljeni deo evrovizijske sezone. Uzbuđenja, napetosti, intrige, tračevi, skandali, kič, nezadovoljstvo, nervoza, sreća, hrabrost, optimizam, alternativa, mejnstrim, komercijala – sve je tu. Svakom pravom obožavaocu Pesme Evrovizije nacionalne selekcije, kojih je nažalost sve manje, pružaju onu vrstu ushićenja koje prosečni evrovizijski gledalac doživi tokom četvorosatnog majskog programa.

Iako do majskih večeri bude manje-više sve poznato, iako se tada retko susretnemo s nečim novim, nacionalni izbori donesu nam talase nove muzike, talentovanih izvođača i uzbuđenja. Nije li pravo bogatstvo saznanje da na Islandu postoji neko ko stvara i izvodi muziku baš po vašem ukusu? U Estoniji, Jermeniji, Portugaliji? Ima li jednostavnijeg načina da se uživite u nove kulture i da s tim saznanjima nadograđujete sebe i svoje afinitete?

I skromno se zapitajmo – koliko smo u prednosti u odnosu na druge?

Poslednja ‘epizoda’ ovogodišnje rubrike podsetiće vas na pesme koje su pravljene za „veliku scenu“, a čija je širina i poruka ostala u granicama država u kojima su se čule – nažalost.

III Marijet | Don’t stop believing (Melodifestivalen)

Marijete je u švedski nacionalni izbor prošle sezone unela neizostavnu dozu skandinavske mističnosti. I dok su neki drugi izvođači Melodifestivalena to učinili na već klišeirani način, Marijete je uspela da opijajuću dramatičnost učiniti toplom, nežnom.

Dok slušam često ponavljajući refren Don’t stop believing, gotovo kao da sam u samom zagrljaju s pesmom jer verujem u svaku notu i svaku otpevanu reč. Ma kako zvučalo ‘izlizano’, poruka da nikad ne smeš da prestaneš da veruješ u sebe, bez obzira na teskobe i izazove s kojima se suočavaš, deluje gotovo isceliteljski. Mračna atmosfera pesme dobija tako posve drugi smisao – novo svanuće, veru i snagu.

httpv://youtu.be/-3mpre6zUxU

II Karin Park | Human beings (Norsk Melodi Grand Prix)

Skandinavci bi mogli da se „pretplate“ na savršeni elektro-pop koji često baš i nema sreće da se čuje na evrovizijskoj sceni. Margaret Berger je s takvom jednom pesmom – I feed you my love – čiji je jedan od autora bila upravo Karin Park, uspela da se visoko pozicionira. Međutim, čini se da je evrovizijskoj publici dosta sličnosti, nažalost. Dobre stvari su dobre uvek.

Pesma Human beings je u ovom nizu još jedna o veri u sebe, čvrstini bića, o moćnim mislima i odlukama koje se donose. Karin je kompoziciju napisala u momentu kada je njen partner saznao da boluje od teške bolesti. Borba s kojom su se suočavali pretočena je u ovu numeru koja, tek s tim saznanjima, dobija više na značaju i pažnji. Vera u sebe, u borbe u koje ulazimo, tragajući za smislom onog što radimo, s osobom koja nam pruža bezrezervnu podršku – parole su s kojima svako od nas treba da proživljava svoju svakodnevnicu, ma kakva da je.

httpv://youtu.be/S0c5rXUxgRs

I Nek | Fatti avanti amore (Sanremo)

Još jedna pesma o snazi. Ovog puta, o snazi ljubavi. Ljudi su rođeni da se vole, za ljubav, da se ljube i „okuse“, da se vide i zatvorenih očiju, da osećaju jedno srce u dva bića. I zato Nek, gotovo agresivno, poziva na ljubav! Ponekad mi se čini da nas sve u ovoj pesmi „šamara“, ali ti su šamari osvešćujući.

Da li bi ova pesma dobro prošla na Evroviziji? Gotovo sam siguran ne tako dobro kao „Il Volo“. Kao i mnoge druge pesme s festivala Sanremo, i ova je „suviše zrela“ za modernu evrovizijsku scenu. I zato je Sanremo – Sanremo!

2 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Karin Park izdominirala. A Nek pogotovo, krivo mi sto nije bilo mesta da stavim i njega na listu 😀

  • Nikad necu preboleti sto Mariette nije pobedila hahahaha 🙁