Pogledi

Premotavanje: Gilti pležr materijal deluks

Dobro došli u još jednu ediciju omiljene nam rubrike „Premotavanje“! Moglo bi se reći da se prošla sezona nacionalnih izbora istakla natprosečnim kvalitetom prijavljenih kompozicija, ako gledamo iz generalne perspektive, te se nekad na trenutak može učiniti da predstavničke kompozicije deluju pomalo predvidivo ili čak dosadno, obzirom na sve ponuđene mogućnosti koje su nam servirane na izbornim večerima.

E baš zato što se dobar deo država opredelio za „najsigurniji“ izbor, ova rubrika je tu da vam predstavi potcenjene i zaboravljene bisere koji nisu imali šansu za deluks prezentaciju na evrovizijskoj sceni. Kao i svake godine, izabrati svega tri kompozicije je preteško. Lični kriterijumi za TOP 3 bili su autentičnost, evrovizičnost, diferencijacija i nadasve kvalitet same kompozicije.

🇦🇲 3. Kamil Show | Puerto Rico

Dakle, samo ću da nabrajam: voće na LED ekranima koje skakuće, DJ pult koji izgleda kao ružičasti šporet, „dreg kvin“ potpuno bezukusnog stila, bukvalno svaka moguća boja primećena je na nastupu, igračice sa prenaglašenim pozadinama, fantastični bek-vokali koji u stvari iznose celu pesmu, jako zarazan bit letnjeg ritma, „random“ gimnastičke trake i špaga na kraju kao šlag na tortu.

Ovo je toliki treš i ludilo koje se obožava! Nedostaju mi ovakvi nastupi koji su davali Evroviziji taj veliki what the fuck momenat prošle decenije, poput Verke Serdjučke, Dastina Ćurke, Silvije Najt i sličnih. Ja bih ovom prilikom pohvalio veliku hrabrost izvođača u dva slučaja — prvo, zbog nastupa u ovakvom izdanju u državi gde je homofobija na vrlo visokom stepenu, a drugo — zbog naziva pesme i izvođenja na španskom, koji nemaju ama baš nikakve veze ni sa Jermenijom ni sa Depi Evratesilom. Gilti pležr materijal deluks.

🇺🇦 2. Tajana | Lelya

Lelya je savršen primer kako pesma može podići ljude na noge i predstavljati savršen balans popa i densa, ali bez trunke sintisajzera ili električnih bitova, i ja verujem da je to kor njenog kvaliteta. Na Evrosongu doista fali pesama ovako bogatog i „živog“ aranžmana. Mislim da bi živahni retro-vajb na kojoj je kompozicija bazirana, ukrajinski jezik neupotrebljen još od 2009. godine i prelepa Tajana čarobnog vokala privukli više pažnje na Evroviziji i da bi ovaj predstavnik dao veći kontrast takmičenju.

🇭🇺 1. Horvat Tamaš | Meggyfa

Da Mađarska ove godine definitivno nije bila država koja je htela da igra „na sigurno“, bilo je evidentno, ali pored ovakvog remek-dela definitivno je trebalo da rizikuju neke druge godine.

U svakom slučaju — ovako treba da zvuče evrovizijske pesme danas. Ono čega ima u ovoj pesmi je ono zbog čega smo se zaljubili u ovaj festival na prvom mestu, a ne sveučestaliji komercijalni pop (da, Australijo!). Aranžman je zaista čaroban, a minimalne finese, osim što ga još više jačaju, stavljaju do znanja da je izuzetno pažljivo rađen. Tamašov vokal se savršeno uklapa u kompoziciju.

Po mom mišljenju, da uz živahan folk aranžman violine sa plesačima na sceni ova pesma ostavi jedan tako melanholičan utisak, uspešan je umetnički podvig, tim više što tekst nije razumljiv (jer je na mađarskom). Meggyfa je zbog toga po mom mišljenju najjača prezentovana kompozicija protekle sezone, jedan dašak hungarističkog savremenog umetničkog nadahnuća, internalno neprepoznat.

Ostavite svoj komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.