Pogledi

Premotavanje: Čemu se nadati posle katastrofa u Srbiji i u Crnoj Gori

Uf, ne znam odakle bih mogao da počnem. Pre svega, mogu reći da nisam baš nešto puno nacionalnih izbora u prošloj sezoni pratio, ali, sudeći po onome što sam čuo na desetak nacionalnih izbora, mogu reći da me je kvalitet kompozicija dosta oduševio. Bilo je stilski raznovrsnih numera, bilo je i po ujednačenom kvalitetu jakih, a bilo je i slabih nacionalnih izbora.

Od festivala sa eks-Ju regiona me je najvšie oduševila slovenačka Evrovizijska melodija, iako je i tu bilo nekih slabih kompozicija. Festivali koji su izgledali kao izbor kompozicije za period 2010-2012, a ne za 2018. godinu, definitivno su bili Beovizija i Montevizija. Ta dva festivala su bila „tu negde“. Mogu ja da se nadam modernizaciji i srpskog i crnogorskog festivala, ali… ne znam čemu da se nadam posle ovakvih katastrofa, koja po kvalitetu i dalje zaostaju za vodećim nacionalnim evrovizijskim izborima.

Ako gledam muzičke rijalitije kao metode izbora, onda mogu jedino da pohvalim činjenicu da finalne epizode tih šou-programa izgledaju onako kako bi trebalo da izgledaju da se preko njih ne bira bilo koji evrovizijski izaslanik — da finalne emisije budu specijalno sa prvim autorskim kompozicijama. Španci su se potrudili oko pesama za „Operaciju Trijumf“, ali, kao što će biti reči u mojoj priloženoj listi, pobednička kompozicija je imala dobru doradu, ali loš nastup u odnosu na nacionalno finale.

Francuzi su izborni festival vratili na velika vrata, u Danskoj je bilo dosta numera sa evrovizijskim potencijalom, a Švedska je ujedno imala najslabiju ponudu numera, te mi nije nimalo žao što je Dance you off  pobedila.

Mogao bih ja da napišem bezbroj redova, ali u uvodnom delu moram da se ograničim. Na samom kraju bih dodao da su se interno izabrani predstavnici bolje potrudili oko pesama nego oni sa nacionalnih izbornih festivala. Nadam se da će kvalitet televizijskih i internih selekcija u predstojećoj sezoni biti u potpunosti ujednačen. Do tada, uživajte u mojim favoritima iz prošle sezone!

🇩🇰 3. Albin Fredi | Music for the road

Kao i većina evrovizijskih fanova, mogu da se složim da je pobednička numera Higher ground sa ovogodišnjeg danskog izbora pesma koja se nametnula kao najbolji izbor za ostvarivanje impresivnog plasmana. Međutim, u vokalnom smislu, mogu da ocenim kao najslabiju, bez obzira na neupitan kvalitet melodije, teksta i aranžmana.

Još jedna numera koja bi Dancima pomogla da izbore finale i da zabeleže TOP 10 plasman na osnovu impresivnog nastupa na izboru je numera Albina Fredija Music for the road. Vokalno je bio sasvim solidan, a i nastup bi se fino uklopio u ovogodišnju lisabonsku scenografiju — čak bi i bolje izgledao nego na danskom Melodi Grand Prixu. Kada je reč o stajlingu, zadržao bih „casual“ varijantu, a pesma je na prvu ispala tako savršena da bi bilo suludo dorađivati, iako mi se na prvo slušanje uopšte nije dopala.

🇪🇸 2. Ana i Ajtana | Lo malo

Mislim da je neodlazak mog drugog favorita za rubriku „Premotavanje“ najveći kriminal, otkako znam za sva španska evrovizijska učešća i nacionalne izbore. Crni Španci, šta vam bi? Zašto ste za Lisabon napravili tako loš šetkajući nastup za Amaju i Alfreda, koji su odneli pobedu na „OTviziji“ sa najslabijom mogućom numerom na izboru? Ni nastup Ane i Ajtane na specijalnoj večeri „Operacije Trijumf“ nije bio ništa specijalno, ali verujem da bi se delegacija otvorila za nekog vizuelnog umetnika koji bi osmislio nastup poput onog kakav je imala Eleni Fureira.

Pored nastupa bi im promenio i scensku odeću, zato što crna odeća ne priliči tako veseloj numeri kao što je ova. Ponavljam — Španci su propustili priliku da ove godine zabeleže tako velik i vredan TOP 5 plasman, a samim tim i da pošalju nešto što je karakteristično za njihovo podneblje, budući da je regeton stil sve više popularan u ostatku sveta.

🇮🇹 1. Analiza | Il mondo prima di te

Nisam nešto puno pratio Sanremo ove godine, ali sam sasvim slučajno čuo tu numeru jednog letnjeg dana i odmah se oduševio. Doduše, pogledao sam spot samo, ali, kada sam pripremao svoje komentare za „Premotavanje“, pogledao sam i nastup sa ovog najstarijeg italijanskog festivala i nisam bio oduševljen.

Prvo — da sam žensko, ja nikada za izvođenje balade ne bih obukao minić, kao što je ona to uradila na prvom nastupu. Drugo — zamislio bih je u nekoj balskoj haljini, poput one crne koju je nosila na svom poslednjem nastupu, s tim što bih je za Evroviziju obukao u crveno jer bi slutila na radost.

Ni Occidentalis karma ni Non avate fatto niente nisu loše pesme, ali bilo bi bolje da su malo odmorili od socijalno angažovanih numera. Analizina pesma bi čak i bolje prošla po plasmanu, samo ako bi osmislili nastup u kojem je ona sama, nešto nalik na nemačkog predstavnika. I, TOP 5 plasman bi bio neupitan. Možda bi i pobedila u Lisabonu, s obzirom na to da su Italijani na osnovu svog truda odavno zaslužili da pobede.

19 komentara

Ovde napišite svoj komentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @Srbenda, probaj malo svoje subjektivne kriterijume da približiš objektivnim, a objektivni su otprilike kako velika većina b/vlogera i ESC fanova širom Evrope i sveta kažu: dobar plasman je LEVA strana tabele odnosno prvih 13 mesta a očajno od 20.og pa na dalje a 14.-20. srednje žalostan plasman. U prvih 10 je vrlo dobar , u prvih 5 je odličan sjajan a u prvih 3 je super vanserijski, pravi hit.

  • @Beobozavatelj Ne citas lepo 🙂 Rekoh ti da se ne vidi iz samog konkursa, ali da se logickim tumacenjem moze zakljuciti jer je tekst identican, to je bio prvi argument, drugi je isto taj sto su oni najvili, a treci sto vec sada mesec dana na RTS se vrti reklama o Beoviziji (referentnom festivalu domace pop muzike, na kom ce se izabrati predstavnik Srbije za Pesmu Evrovizije…. hehe sad ne znam kolko gledas RTS, al eto imas tri agrumenta da verujes od toga 2 za naslucivanje, a 3 kao potvrda)

    @Zvezda
    Druze ne znam koji su tvoji sistemi i skale, al moji su:
    – ispadanje u polufinalu – katastrofa
    – izmedju 26-20 – los rezultat
    – izmedju 19 – 11 – solidan
    – TOP 10 – odlican rezultat

    E sad ti percepiraj po svome, ja nemam nista protiv, al kolko si realan ili objektivan to drugi nek prosude, al svakako ti dajes svoj sud. Po mom misljenju kad se neko nadje medju polovinom ucesnika i to onom boljom jer su u finalu to je solidan rezultat, jer si bolji od polovine, e sad mozda je to tebi lose sta ja znam, nekome je lose i deseto mesto al to onda vise govori o njegovom sudu (mozda je ambiciozan pa mu malo, mozda je neupucen pa ne zna ili jednostavno ima stroge kriterijume)

  • @Srbenda, na žalost tebi, a izgleda većini, je kvalifikacija u finale solidan rezultat na stranu što smo poslednjih nekoliko godina bili između 9.og i 11.og mesta u tom polufinalu.
    – Goodbye shelter je i te kako bio izreklamiran, forsirao ga RTS non stop a završila pesma na neslavnom 18.om mestu (i dan danas me duša boli zbog komšinice iz ulice Sanje Vučić).
    Za ostale 3 numere nisam siguran kako su se reklamirale ali su sve 3 pesme ostale solidno upamćene i skoro svako ih se seća, a za Balkaniku se gotovo i niko ne seća sa čim su nas predstavljali prethodne godine. Nije za loše pomenuti da je ‘Beauty Never Lies’ ostvario odličan rezultat shodno očekivanjima jer po kladionicama je inicijalno bio 26. pa je volšebno skočio na 6.mesto, a inače u polufinalu se jedva kvalifikovao osvojivši 9.mesto a u finalu, mogu slobodno da kažem dosta dobar skok, osvojio ČAK 10.MESTO

  • Ja isto mislim da je proslogodisnja Beovizija bila solidna.
    A hitova sa Beovizije je malo bill maksimalno 2 sa jedne Beovizije pjesme sa Beovizije da su bili bas velili hitovi.

  • Drag Srbenda,
    Lepo od tebe što si pročitao pravilnik i javni konkurs, ali ne znam da li si pravnik ili ne. Pravilnik je unutrašnji opšti pravni akt jedne institucije sa kojim se organizira jedan proces. U pravilniku je navedeno takmičenje-mužički festival, ali ne i ime festivala.
    Član 2: Izbor kompozicija koja će predstavljati Republiku Srbiju i RTS na takmičenju za Pesmu Evrovizije obaviće se na takmičenju-muzičkom festivalu koji će organizovati RTS.
    Član 9: Takmičenje-muzički festival održaće se u organizaciji RTS.
    Član 10: RTS če obezbediti sve potrebne produkciono-tehničke kapacitete za organizaciju takmičenja-muzičkog festivala iz prethodnog člana.
    Drugim rečima, ni „B od Beovizije“. RTS odlučuje da li će biti Beovizija ili Beosong i mesto održavanja da li će to biti Sava Centar ili Studio RTS-a na Košutnjaku. To što je izjavila direktorka festivala da će biti Beovizije, može da bude „rekla, pa porekla“ jer RTS odlučuje, a ne građani koji plaćaju uvećanu mesečnu taksu od 220 dinara preko računa za struju. Evo ti veza pravilnika, pa se sam uveri: http://www.rts.rs/upload/storyBoxFileData/2018/08/07/12001277/pravilnik-pesma-evrovizije-2019.pdf .

  • @Srbenda
    Nisi me ubedio. Tj. nisi izneo argumente a imao si priliku.
    Ostao si u domenu ŠBB-KBB. Sorry.

  • @Dejan

    Kad budes bio upucen u Evroviziju i odgledao onoliko puta koliko i ja, i ti ces imati te “super moci”! A do tad se vezbaj, a kao pomoc cu ti dati da vidis da ni nase pesme: “Ovo je Balkan”, “Caroban”, “Beauty never lies” i “Goodbye” nisu imale kako si ti toliko podrsku tj nisu slusane, emitovane, trazene, prepevane itd… pa su imale solidan rezultat (sredina tabele pa i samo finale predstavlja solidan rezultat, da ne kazem i vise nego solidan, a TOP 10 je odlican, cisto da znas skalu).

    I sad je glupo raspravljati dalje pogtovo kad imas taj neki negativan stav, tako da odmah vidim da u glavi imas zacrtan stav, tako da ne trosim ni svoje a ni tvoje vreme i pokusavam objasnjavati nekom nesto kome se ne da objasniti. Mozda ces posle nekog vremena pracenja i gledanja Evrovizije i svih desavanja oko nje dobiti ove “super moci” koje i ja imam. Ako ne, steta! Sto bi rekao Zeljko Joksimovic – vise srece drugi puuuuuut. Mada navijam za tebe 😉 Srdacan pozdrav!

  • @Srbenda
    “pesme bi solidno prosle”,
    “Svatovi” – takodje bi vrlo dobro prosli”,
    “neke od pesama koje bi dobro prosle na ESC”, itd.
    Otkud znaš??
    Imaš neke vidovite moći ili samo puko nagađaš po nekom svom ubeđenju?
    Koristiš to kao neki argument a on to nije, jer niko nema dokaz ni pokriće da tvrdi kako bi nešto prošlo na ESC da je kojim slučajem otišlo.
    Mislim da smo svi svesni da to spada u kategoriju ŠBB-KBB. Dakle, ništa drugo do proizvoljno nagađanje.
    Na stranu da li su te pesme dobre ili nisu. To zavisi od ukusa.
    S druge strane, znamo kako su sve te pesme prošle kod naše pa i ESC publike. Koliko su slušane, emitovane, tražene, koje su nagrade osvajale, koliko prepeva su doživele, na kojim sve koncertima i nastupima su nakon Beovizije izvođene, koliko top lista su potukle, koliko su proslavile svoje izvođače i autore, i na kraju ono najvažnije, koliko su voljene kod naroda ne samo našeg već i širom ESC zajednice… to vrlo dobro znamo za svih 17.
    Kad se sve to uzme u obzir, na osnovu čega možeš pomisliti da bi dobro prošle na ESC? Uostalom, zašto uopše raspredati o šta bi bilo kad bi bilo teorijama? Samo da bi ispalo da Beovizija nije bila katastrofalna? Ok, nije po nečijem ličnom ukusu. Po prihvaćenosti i odjeku festivala i njegovih pesama kod publike – zapitaj se.

  • Dragi prijatelju nisam ni rekao da pricas napamet 🙂 Samo nisi skroz upucen, sto je ok. Procitaj tekst konkursa, tj pravilnika o organizaciji gde lepo pise da ce biti muzicki fstival, zatim tekst je isti ko od prosle godine tako da se da zakljuciti da ce biti opet Beovizija (ovo bi ti bili argumenti do jedno pre mesec dana). A ja mislim da jedno vec dve nedelje na RTS se vec vrti reklama o Beoviziji 2019, samo moras da je uhvatis 🙂 Cak je i direktorka festivala dala intervju gde je rekla da ce biti Beovizije samo da se ne zna da li ce biti opet samo finale, ili ce da se vrati polufinale (mislim da to zavisi od broja i kvaliteta kompozicija, a i novca).

    Tako da eto, nemoj da se brines i 2019. cemo imati dragu nam Beoviziju, i ako Bog da nece se gubiti u dogledno vreme 🙂

  • @Srbenda,

    U kom svetu živimo? Ja bih pre tebe da li ti živiš u izolovanom svetu, odnosno da li si ti možda bio član organizacije prošlogodišnjeg Beosonga, jer ovako pristrasno može da piše samo neko ko je deo te ekipe. Inače kad nas pitaš već u kojem svetu živimo, onda šta je u tom tvom svetu dobra pesma, odnosno po kom kriterijumu se to gleda? U ‘našem svetu’ se popularnom pesmom naziva ona koja se ili vrti na TVu ili na radio stanicama ili u klubovima poput: Ana Nikolić – Romale romali ; Željko Joximović – Lane moje, Nije ljubav stvar ; Jelena Tomašević – Oro ; Bebi Dol – Brazil, da da druže dobro si pročitao ovo je jako popularna pesma i dan danas iako je završila samo sa jednim poenom (klasično političko glasanje) i koja se emitovala davne 1991…. I da ne nabrajam dalje. A ove tvoje pesme sa Beovizije, ne samo da nisu popularne nego jedva da je neko i čuo za Balkaniku – Nova deca, a kamoli ostale anonimuse Lord, Svatovi, Saška Janx… teško da je mogao neko goru listu pesama da sastavi za nacionalno takmičenje.
    Ja se samo nadam da ovogodišnja Evrovizija neće biti ni približno loša kao prošlogodišnja pa da svi sa uživanjem gledamo…

  • @Zvezda, nisam rekao solinda nego “VISE nego solinda” 😉 samo 2006. je bila vanserijska. Ne znam u kom svetu zivite? Napisacu jos jednom (mada se ponavljam), na Beoviziji 2018. sledece pesme bi solidno prosle na samom ESC:
    – “Nova deca” – i prosla su dobro kod publike, ziri kao po obicaju glasaju za glupe pesme i po nekom kljucu i sablonu, kao glasaju za pevanje, kreativnost i onda izglasaju Svedsku koja prvo onaj pevac pola pesme nije ni pevao nego otvarao usta, zatim obican pesmuljak, sa prosecnim nastupom jer pokusavao da igra na neki seksipil a izgledao kao retardirani pingvin koji trza rukom. Hvala Bogu pa je pubilka to prepoznala i nije automatski glasali za njega, 23. mesto kod publike
    – “Svatovi” – takodje bi vrlo dobro prosli, na Beoviziji mislim da ih je najvise nastup kostao, bio je nekako nesinhronizovan sa pesmom, ali pesma odlicna
    – “Hej mama” – takodje dobra pesma koja bi bila mnogo bolja i istaknutija samo da je nije izvodila Maja Nikolic, da je tu bila bilo koja druga mladja pevacica npr Milica Pavlovic bila bi hit, al ovako ostala sprdnja sa Majom i mocnim rendzerima
    – “Pesma za tebe” – takodje dobra pesma i Saska je to odlicno izvela i glasom i nastupom, svakako da je i ovo proslo na ESC bio bi visok plasman
    – “Ruza sudbine” – takodje dobra pesma, samo sto su ljudi izgleda bili zasiceni tim kako nazivaju Balkansikm baladama tako da nije dobio veliku podrsku, a i izvedba je bila mlaka, ali pesma svakako dobra i kvalitetna

    Eto ovo su neke od pesama koje bi dobro prosle na ESC, a kao dobre pesme su i “Pod krosnjom bagrema”, “Samo nek se okrece”, dok ostale su bile prosecne festivalske pesme koje nekom mogu a i ne moraju da mu se dopadnu, jedine pesme koje su mi zalutale na Beoviziju su: “Hajde da igramo sada”, “Bar da znam” i “Jača od svih”

    Zato kad se sve podvuce i kad vidimo da od 17 pesama imamo 5 koje su odlicne, 2 prosecne, 7 festivalskih pesmica i 3 bas bas lose, da se zakljuciti da je Beovizija 2018. bila i VISE NEGO SOLIDNA!

  • @Srbenda, brate jel si ti gledao uopšte Beoviziju, ili si možda RTS-ov bot? Koje bre pesme ostale da se pamte, pa ni ova ‘Nova Deca’ se nije održala duže od finalne večeri Evrovizije a kamoli ostali krševi od pesama? Nikad slabiji konkurs nije bio i nikada niži kvalitet svih 17 pesama… Jel se sećaš ti Beovizije 2006. 2008. 2009. ? Tad si i imao nešto normalno da odabereš a na ovoj zadnjoj katastrofa kako ti izbegavaš da kažeš. 12. smo bili po Televotingu samo zato što smo pevali na srpskom, što naša dijaspora posebno ceni, i što Sanja Ilić i Balkanika ima neko ime i slavu u celoj Evropi, a inače po kladionicama smo inicijalno pre polufinala bili 36. a pred finale dead last 26th. Čak se i većina vlogera (Vilijam recimo) čudila kako smo se uošte i kvalifikovali u finale, samo što nisu rekli potpuno nezasluženo.
    Ja lično isto nisam mislio da će da se kvalifikujemo na prvu loptu u finale ali kada sam video koliko je 1.o polufinale neuporedivo jače od 2.og u kome smo mi, onda sam promenio mišljenje u to da će ipak da prođemo samo zato što smo u preslabom polufinalu. Da li znaš kako nas je žiri ocenio i u polufinalu i finalu?
    Tako da tvoja konstatacija ‘solidna Beovizija’ ti baš i ne stoji

  • Vidim da i dalje ne kontas o cemu pricam tako da ne vredi nastavljati 🙂 Nije problem u pesmama i ukusu jer svako ima razlicit, vec u konstataciji da je Beovizija katastrofa samo zato sto nije imala pesmice “svedskog pop” fazona.

  • Ti brkaš babe i žabe.
    To što je po tvom sudu i ukusu neka pesma „dobra“, ne znači i da je zaživela. A ti si napisao da ih ima bar 10 koje će ostati. Ma kako svi mi voleli i želeli to, realnost je drugačija i nije lepa uopšte. Čak je poražavajuća. Sve i da postoji JEDNA pesma koja je zaživela, od 17 koliko ih je bilo, opet je poražavajuće.
    Kada smo napisali da treba da poredimo Beoviziju s drugim nacionalnim izborima, u kontekstu ove rubrike mislimo na muziku, na pesme, a ne na „organizaciono, tehnički i produkcijski“ segment, koji si ti naveo u prethodnom komentaru. I nije jasno zbog čega si uopšte tu temu i uvlačio ovde. Da je tako, onda bismo ovde izdvajali tri nacionalna izbora, a ne kompozicije.

  • Prvo da se razumemo da nikad nije ili retko koja pesma kako evrovizijska nasa, a pogotovo sa Beovizije je bila hit i vrtela se na radiju, mozda samo tad “Ludi letnji ples” i “Romale, romali” i jos po neka, ali to nije do kvaliteta pesme, vec do toga da se medju omladinom vise slusaju druge pesme od turbo folka pa sve do ovih novih autotjun pesama… Al svakako medju dobrim pesmama sa Beovizije su osim pobednika: “Svatovi”, “Zemlja cuda” (sad Maja sto ne zna nista da iznese to je drugo), “Samo nek se okrece”(ona se cak vrlo cesto moze cuti na radiu S), “Pesma za tebe”, “Ruza”, “Pod krosnjom bagrema”… sve ove su dobre pesme, a cak prema mom skromnom misljenju neke od njih da su kojim slucajem pobedili bi cak i solidno prosle na samom ESC.

    A ovo oko poredjenja vidim da niste razumeli sustinu 🙁 Naravno da treba da se poredi i nasa Beovizija treba da organizaciono, tehnicki i produkcijski treba da lici na sve te nacionalne izbore, ali ne treba da lici po pesmama. Da se ne ponavljam, pesme trebaju da budu sa nasim karakterom i onda odatle da damo najbolju mogucu, a ne da pokusavamo da kopiramo i budemo Svedjani…

    A rubrika je dobra i zanimljiva, jedino sto je meni zasmetalo i izazvalo moje komentarisanje je konstatacija po mom misljenju totalno pogresna da je Beovizija bila katastrofa

  • „Prvo imali smo oko 10-ak pesama koje ce ostatiti“
    Koje su to ostale, baš nas zanima? Evo, prošlo je skoro godina, pa nas zanima koje su to zaživele i nisu se skidale s radio-stanica?!
    „Zatim malo su mi najblaze receno glupi ovi komentari i konstatacije kada se poredi sa NF u Frnacsukoj, Danskoj, Italiji, Svedskoj i drugim zemljama…“
    A s čime da poredimo?! Naravno da poredimo SVA nacionalna takmičenja, pa ne znamo zašto bi Beovizija bila izuzeta… Uostalom, ova rubrika zato i postoji. Da bismo izdvojili tri pesme, moramo ih s nekim drugim porediti.

  • Katastrofa u Srbiji? Ovo je malo previse strogo ocenjeno, da ne kazem uopste realno jer Beovizija 2018. je bila i vise nego solidna i to po raznim parametrima. Prvo imali smo oko 10-ak pesama koje ce ostatiti i koje su, sto bi se u zargonu reklo, slusljive, a cak 4-5 koje bi solidno prosle na samom ESC-u (sto je vise nego dobro). Zatim malo su mi najblaze receno glupi ovi komentari i konstatacije kada se poredi sa NF u Frnacsukoj, Danskoj, Italiji, Svedskoj i drugim zemljama… jer ovo je takmicenje danas citave Evrope od Portugala do Azerbejdzana i od Islanda do Izraela i sasvim je normalno a i sam smisao takmicenja je da imamo raznolike pesme, cak se na ovolikom prostoru razlicito i pojmi muzika, muzicki ukus itd… Svaka zemlja treba da da najbolje iz svog korpusa kao sto smo mi dali 2004, 2006, 2007, 2008, 2012, 2015 pa i 2018 (ako pogledamo da smo kod publike bili 12.) i to je staza kojom trebamo da idem, da damo najbolju kompoziciju sa naseg podneblja, od naseg pojmanja dobre muzike i pesme, a ne da pokusavamo da budemo kopija nordijaca ili nekih drugih, kao sto su bili pokusaji ovde u regionu pa smo videli kako su prosli…

    Rezime – Beovizija 2018 je bila vrlo dobra (kakva crna katastrofa) i nadam se da ce buduce biti sve bolje i bolje, kako po kvalitetu kompozicija, tako i u organizaciji.

    PS- za kolegu @Beobozavatelja i 2019. ce biti Beovizija, samo se jos ne zna u kom formatu, da li kao prosle samo finale ili ce se mozda vratiti polufinale itd… ali svakako 2019. ce opet biti Beovizije

  • Beovizija i Montevizija su nekada bili festivali, danas su obična takmičenja na koja samo izbiraju predstavnike Srbije i Crne Gore. Neodržavanja Beovizije i Montevizije uzeli su danak i njihov povratak će biti težak, ali za modernizaciju odgovorni su RTS i RTCG. Na Beoviziji imalo je i nagrada, na zadnjoj nije to bilo. RTS je raspisao samo konkurs, ali nije navedeno da li će uopšte biti Beovizije. Nadam se da će biti Beovizije, jer je Srbija na Evroviziji osvojila 12 mesto prema glasova naroda što nije loš početak. Jedan festival da opstoji, treba da ima kontinuitet. RTS ne treba da ima problema sa finansijama jer uzima taksu od građana i treba da pomognu kompozitorima da stvaraju još bolje kompozicije.