Balkan, Balkan! ESC-potpourri

Bogat revijalni program na Dori, Crnogorci šalju pesmu na remont

Još četiri sedmice su ostale do samog kraja organizacije evrovizijskih nacionalnih izbora. Jedan od izbora koji će ovog vikenda biti u centru pažnje je i hrvatska Dora. Da HRT sprema zaista spektakularan program, govori i činjenica da će netakmičarski deo ulepšati tri bivša tamošnja evrovizijska aduta. Takođe, za aktuelnošću neće zaostajati ni Crnogorci koji će poslati svoju takmičarsku kompoziciju na remont, a mesto u potpuriju su našle i vesti iz Rumunije, domaćina Izraela, Italije, Grčke i Australije.

Takođe, Izrael je izabrao i svog izvođača koji će braniti čast domaćina u finalu 18. maja, a o tome možete čitati više u izdvojenom tekstu.

Kobi Marimi brani čast domaćina

🇭🇷 Bogat revijalni program na Dori

Da će predstojeća Dora biti zaista spektakularna, govori i činjenica da će i revijalni deo biti jednako zanimljiv kao i takmičarski. Tog 16. februara će program u opatijskoj hali „Marino Cvetković“ otvoriti prošlogodišnja predstavnica Franka Batelić atraktivnim nastupom u društvu dvojice plesača te zanimljivom kombinacijom prošlogodišnje evrovizijske kompozicije Crazy i još dvaju svojih velikih hitova.

Nakon što svih 16 takmičara završe sa svojim nastupima, nastupiće još jedna nekadašnja evrovizijska učesnica iz 2001. godine Vana, zatim prvi pobednik dečjeg Evrosonga iz 2003. godine Dino Jelusić i pobednica prve sezone hrvatske verzije „Pinkovih zvezdica“ Mia Negovetić — sve troje će zajedno izvesti medli najuspešnijih kompozicija sa ranijih Dora. Takođe, nastupiće i perkusionistički ansambl „Sudar Percussion“ koji će se predstaviti adaptacijom numere Stardust Žan-Mišel Žara i Armina van Burena.

🇲🇪 Crnogorci šalju pesmu na remont

Generalni direktor RTCG Božidar Šundić je organizovao prijem ovogodišnjih crnogorskih evrovizijskih aduta, seksteta „D-moll“. Izrazio je zadovoljstvo zbog uspešno odrađenog prenosa Montevizije i zbog činjenice da je pobedu na festivalu odnela upravo jedna mlada grupa.

Pričajući o predstojećim obavezama, Šundić je rekao da je 60 dana dug period ali kratak za sve ono što predstoji. Naime, najavio je da će pesma ići na doradu. Još uvek nije poznato da li će biti dopunjen aranžman ili će biti angažovan neko sa strane. Planirano je svakako da nastup sa Montevizije bude iskorišćen kao promotivni video-spot u slučaju da ostane isti tempo i isti raspored strofa i refrena, a ako se izmeni konstrukcija pesme, onda će se raditi novi spot.

Takođe, čelni čovek crnogorskog javnog servisa je najavio da će u okviru promotivne evrovizijske turneje grupa obići promotivne koncerte u Amsterdamu, Madridu i Londonu.

🇷🇴 Emeli de Forest gošća rumunskog finala

Kao i Hrvati, i Rumuni će se dosta potruditi oko toga da bukureštansko finale festivala Selecția Națională bude zaista spektakularno tog 17. februara. Zbog toga je rumunska televizija odlučila da dovede ne jednog, već dva međunarodna gosta: prvi gost će biti albanska pevačica Inis Neziri, a druga gošća će biti evrovizijska pobednica iz 2013. godine Emeli de Forest.

Koliko je Emeli i dalje popularna među evrovizijskim fanovima, govori i činjenica da joj ovo neće biti prvo nacionalno finale koje će obići u sezoni — ranije je potvrdila i gostovanje na finskom izboru Uuden Musiikin Kilpailu 2. marta.

🇮🇹 Mahmud ostaje pri odluci o učešću

Nakon pobede na Sanremu pobednik festivala Mahmud počeo je da razmišlja o tome hoće li prihvatiti učešće na festivalu ili neće, jer hteo je da bolje sagleda konkurenciju, ali i svoje okolnosti, zbog brojnih obaveza i svetske turneje koja mu je predviđena kao pobedniku festivala Sanremo Giovani. Tada su tabloidi počeli da pišu o tome da će boje ove apeninske države prepustiti da brani nekom drugom, ali Mahmud je to negirao, potvrdivši na društvenim mrežama da će i zvanično biti italijanski predstavnik na finalnoj večeri 18. maja u Tel Avivu s numerom Soldi (Novac).

🇬🇷 Objava predstavnika nije problem – ali para nema!

Iako je grčki javni servis ERT trebalo da još krajem januara imenuje Katerin Dusku za svog aduta, ipak je ta odluka odložena na neodređeno vreme. Razlog? Nedostatak sponzora koji bi bili voljni da finansiraju snimanje njenog promotivnog spota.

Od pre nekoliko dana su čelnici grčkog javnog servisa i diskografske kuće Minos EMI za koju snima Katerin Duska, počeli da pregovaraju o uslovima za njeno učešće.

🇦🇺 Kakva je bila gledanost australijskog finala?

Nacionalni emiter Australije SBS objavio je da je prvo izdanje nacionalnog finala Eurovision – Australia Decides pratilo 298.000 gledalaca, što je ukupno bila deseta emisija po gledanosti na svim australijskim televizijama u subotu. Najviše gledalaca je bilo prisutno u Sidneju i Melburnu — po 90.000, a najmanje u Pertu — 24.000 gledalaca; u Brizbejnu je šou pratilo 60.000 gledalaca, a u Adelejdu 34.000 gledalaca. Za SBS je to bio najgledaniji sadržaj još od prošlogodišnjeg Mundijala u Rusiji.

Gradonačelnik Gold Kousta Tom Tejt je tim povodom izjavio da je zadovoljan zbog načina na koji je SBS organizacijom ovog takmičenja ispromovisao ovo divno mesto, te je izrazio želju da Gold Koust ponovo organizuje nacionalno takmičenje i naredne 2020. godine.

🇮🇱 Vesti iz Izraela — razglednice i želje

Izraelci se opet suočavaju sa problemima u organizaciji. Iako su lokacije za snimanje razglednica već određene, a i snimanja bi trebalo da počnu 18. februara, može se dogoditi da javni servis KAN lako odloži njihovu realizaciju na neodređeno zbog sukoba sa sindikatom radnika ACT, sa kojim se IPBC spori već godinu dana zbog plata i radnih uslova.

ACT je optužio KAN da pokušava da postigne sporazum o jednokratnom boravku na Evroviziji, a KAN je odgovorio da su već ponuđeni ugovori radnicima koji prelaze tržišnu stopu.

Ako se taj sporazum ne reši, javni servis KAN će u suprotnom morati da angažuje međunarodnu ekipu za snimanje razglednica, kako su zapretili, jer je ona jeftinija od domaće ekipe. Naime, njihova rezerva bi bila ista ekipa koja je bila zadužena i za realizaciju razglednica sa prethodna dva Evrosonga.

S druge strane, televizija „Kešet“ zadovoljno trlja ruke povodom završetka još jedne uspešne sezone šoua „Sledeća zvezda za Evroviziju“, koji je, po mišljenju Keli Rajt, potpredsednice za distribuciju i novi posao u kompaniji Keshet International, doneo mnogo zanimljivih kandidata, te je samim tim istakla da joj je drago što je ovaj šou, koji je u Izralu postao fenomen, od jednog takmičenja za lokalne talente (takav je početak bio u sezoni 2013/2014.) uspeo da se transformiše u jedan od najprimećenijih evrovizijskih nacionalnih izbora.

Dodala je da na ovom kompanija „Kešet“ ne namerava da stane, već posle predstojećeg takmičenja u Tel Avivu namerava da proda licencu za šou u ovakvom obliku i drugim državama, kako bi na taj način šou „Sledeća zvezda“ postao jednako primećen u drugim državama onoliko koliko je to sada u Izraelu; namera im je da preko tog šoua podignu i interes za Evrovizijom u drugim lokalnim verzijama tog šoua.

Licencu za šou su Izraelci već prodali u 17 država, ali ni u jednoj se nije pokazala jednako dobro kao u Izraelu, zato što nisu imale nikakav takmičarski značaj, i posle najmanje jedne, a najviše tri sezone, šou je ugašen zbog slabe gledanosti. Da li će nova prodaja tog šoua u formi sadašnje koncepcije izbora aduta za Evrosong biti uspešna, pokazaće vreme…