Evrovizija 2019

Belorusija 2019: Čekajući predstavnika

Belorusija će svog evrovizijskog predstavnika izabrati na nacionalnom izbornom takmičenju koje će se, prema poslednjim najavama, poslednji put primeniti kao model selekcije. U konkurenciji je 10 izvođača, a glasovima žirija jedan će steći pravo da predstavljaju svoju zemlju u Tel Avivu, u 1. polufinalu 14. maja.

Ovako je sve krenulo…

Belorusija je zbog održavanja Dečje pesme Evrovizije prošlog novembra u Minsku okasnila sa oglašavanjem o selekciji za Evrosong. U vreme kada su nekad već pripremali finalno veče, sredinom januara, nacionalni medijski servis BTRC tek je tada raspisao konkurs koji je trajao od 22. do 31. januara.

Svi zainteresovani autori i izvođači, bez obzira na nacionalnost, mogli su da se prijave, a svi koji su ispunili uslove konkursa bili su pozvani 4. februara na audicije. BTRC je dobio 113 radova, a njih 73 prisustvovalo je audicijama. Osim Belorusija, okušali su sreću i izvođači iz Ukrajine, Rusije, Kazahstana, Letonije, Poljske, Rumunije, Izraela, Švedske, Španije, Portugalije, Italije, Ujedinjenog Kraljevstva, SAD, Kanade i Nigerije.

U selekcionoj komisiji bili su predstavnici Ministarstva kulture i umetnosti, te nacionalne televizije, a za nacionalno finale izabrani su:

  1. Majkl Soul | Humanize
  2. Zena | Like it
  3. Eva Kogan | Run
  4. grupa BLGN i Mireks | Champion
  5. Sebastijan Ros | Never getting close
  6. Aljona Gorbačjova | Can we dream
  7. grupa „PROvokacija“ | Running away from the sun
  8. grupa „Aura“ | Čaravala
  9. grupa „Napoli“ | Let it go
  10. Kejsi | No love lost

Među učesnicima su se našle grupe „PROvokacija“ i „Napoli“ koje su već ustaljeni učesnici ovog takmičenja, a tu su i dva internacionalna imena: Sebastijan Ros iz Švedske i Mireks iz Nigerije. Zanimljivo je da audiciju nisu prošli dvojica nekadašnjih učesnika iz 2006. godine: Rumun Mihaj Trajstariju i Britanac Daz Sampson.

Finale 7. marta od 20 časova

Izbor 16. predstavnika Belorusije održaće se 7. marta, iako je planirano da to bude 1. ili 8. marta. Tradicionalno, takmičenje će se održati u TV studiju „600 metara“ i uz voditeljski bračni par Olga Rižikova i TEO, koji je predstavljao Belorusiju 2014. godine.

Za razliku od prethodnih godina, odluku o pobedničkoj numeri doneće isključivo desetočlani žiri glasanjem. Zanimljivo je da će svaki član žirija svoje bodove saopštiti odmah nakon izvođenja svake pesme, i to na skali od 1 do 10. U slučaju izjednačenja, glasaće se ponovo.

Takmičenje počinje u 20 sati, uz prenos na internetu na stranici: TVR.by >>

Iz mog ugla (Slobodan Todorović)

Studijske verzije ovogodišnjih takmičarskih pesama beloruska državna televizija je objavila 5. marta, dva dana pre samog takmičenja. One su dale nešto jasniju predstavu u odnosu na snimke sa audicija, što zbog zvuka, što zbog bolje produkcije i aranžamana.

Ipak, žalosno je reći da Belorusi ni sa jednom ponuđenom pesmom nemaju čemu da se ozbiljnije nadaju u Tel Avivu.

Sve pesme karakteriše jedna „providnost“ i bezličnost. Igrom slučaja ili ne, čak je većina pesama ujednačenog tempa i ritma, u maniru „polubalada“, predvidiljivih refrena i završnica. Kada je reč o atmoferi, većina numera odiše nekim mračnjaštvom i teatralnošću.

Kako bilo, mislim da ama baš niko ne može da predvidi šta će to beloruski žiri birati i nagraditi, ali budući da je ovaj segment namenjen nama, autorima teksta, izdvojio bih sledeće numere koje bi se mogle naći na pobedničkom posotolju:

  • Majkl Soul | Humanize
  • grupa BLGN i Mireks | Champion
  • Aljona Gorbačjova | Can we dream
  • grupa „PROvokacija“ | Running away from the sun
  • grupa „Aura“ | Čaravala

Moj favorit je pesma Čaravala koja se jedina izdvaja u moru istih ili sličnih. Bajkovita atmosfera s lepom melodijom koju prati divan ženski glas Julije Bikove. Zapravo, ovo je jedina pesma koja u sebi ima dovoljno autentičnosti da ne bude zaboravljena odmah pošto se završi.

Etno-zvuk, ruski jezik, gudači, i gotovo simfonijski karakter kompozicije svrstavaju je u žanr „world music“, a to je nešto što evrovizijska publika voli da čuje i vidi. Kao takva, ima potencijala i za lep scenski nastup, a zbog svoje prefinjenosti i „uzvišenosti“ imam utisak da bi žiri upravo mogao dâ ovoj pesmi da najviše poena.

Oznake