Iz mog ugla 2019

Kejt Miler-Hajtki | Australija 2019

Jubilarna, peta predstavnica Australije će biti jedna od trenutno najaktuelnijih muzičkih zvezda koja u svojim pesmama kombinuje pop i folk muziku sa operskim pevanjem. Reč je o, ni manje ni više nego Kejt Miler-Hajtki. Ona će u 1. polufinalu 14. maja izvesti numeru Zero gravity (Nulta gravitacija) i pokušati da svojoj državi donese peto uzastopno finale za pet godina australijskih učešća.

Kejt Miler-Hajtki je rođena 16. novembra 1981. godine. Najpre je završila devojačku školu „St. Aidan“ 1998. godine, potom je u Muzičkom konzervatorijumu u Kvinslendu diplomirala na smeru klasične muzike, da bi na Tehnološkom univerzitetu u istoj državi stekla zvanje mastera na muzičkom stepenu. Zaista obrazovana žena, reklo bi se.

No, za razliku od mnogih ovogodišnjih takmičara, nije se nadmetala ni u Idolu, ni u X Factoru, ni u „Glasu“, već se odlučila za klasičan način sticanja popularnosti kod publike kroz promociju sopstvene muzike. Tako je 2007. godine izdala prvi album „Little Eve“, koji je dostigao zlatan tiraž i koji joj je doneo četiri nominacije za nacionalne muzčke nagrade ARIA. Drugi album „Curiouser“ iz 2008. godine je dostigao multiplatinasti tiraž, a kao najveći hitovi su se izdvojile numere The last day on Earth i Caught in the crowd. U pauzi između drugog i trećeg albuma, dugoj četiri godine, izdala je album sa grupom „Fatty Gets a Stylist“ 2011. godine. Treći solo album „Nightflight“ izdala je 2012. godine; iako je debitovao na 2. mestu nacionalne top liste ARIA, ipak nije uspeo da ponovi uspeh prva dva albuma. Posle ta tri albuma je raskinula ugovor sa australijskim ogrankom diskografske kuće Sony Music.

Zanimljiva je i činjenica oko toga kako je finansirala snimanje svog četvrtog studijskog izdanja „O Vertigo!“ iz 2014. godine. Naime, ona je na platformi Plegde Music pozvala fanove da joj pomognu oko finansiranja ovog albuma, popularno nazvanom crowdfunding metodom finansiranja. Svi rekordi u crowdfunding finansiranju su te 2014. godine oboreni, taj album je debitovao na 4. mestu australijske top-liste najprodavanijih albuma i doneo joj je još jednu nominaciju za ARIA nagrade (a za koju drugu nagradu bi bila nominovana!)

Svoju prvu kompilaciju najvećih hitova u formi duplog kompakt-diska je izdala 2016. godine; na prvom CD-u se našlo 20 njenih uspešnih numera, a na drugom 17 rariteta, koncertnih snimaka i obrada. Te 2016. je održala koncert sa Tasmanijskim simfonijskim orkestrom, da bi naredne 2017. godine održala tri koncerta sa Sidnejskom filharmonijom pred prepunom Sidnejskom operom koji su iste godine zabeleženi na koncertnom izdanju „Live at the Sydney Opera House“.

Kruna celokupne njene karijere je svakako pobeda na prvom australijskom nacionalnom finalnom takmičenju za Evrosong Eurovision: Australia Decides sa numerom Zero gravity, koja je stekla maksimalno poverenje i stručnog žirija i publike. Iza sebe je tog 9. februara 2019. godine ostavila još devetoro konkurenata, od kojih je 2. mesto pripalo duetu „Electric Fields“, a treće svetski poznatoj grupi „Sheppard“. Ono sa čime je uspela da impresionira i stručni žiri i publiku je svakako atraktivan, ali nedovoljno originalan nastup.

Numeru Zero gravity autorski potpisuju pevačica i njen suprug Keir Njutol. Kejt je o pesmi rekla da govori o izlasku iz depresije, te da je nulta gravitacija korišćena kao metafora lošeg odnosa radi njenog opisivanja. Ono što je mnoge intrigiralo jesu refren i završni minuti pesme, koji po njoj pokušavaju da uhvate osećaj transcedencije, a reč „gravitacija“ ostavlja ozbiljnost iza sebe.

Govoreći o Evroviziji, rekla je da nikada nije iskusila tako veliku takmičarsku scenu, dodavši da se oseća ranjivom tako što se stavlja u takmičarsko okruženje. Evroviziju Kejt Miler-Hajtki smatra kao eklektičnu proslavu muzike i misli da će biti mnogo solidarnosti među izvođačima.

Da je zaista vredna žena, govori i činjenica da posle učešća na Pesmi Evrovizije planira da izda i svoj jubilarni, peti studijski album, kojim će zacementirati status jednog od vodećih izvođača na australijskoj muzičkoj sceni.

Oznake