Evrovizija 2019

Evrovizija sve interesantnija medijima

Od početka godine, iz meseca u mesec, raslo je interesovanje medija za Evroviziju, rezultati su istraživanja start-ap kompanije Digital Element, a prenosi list Danas.

Od početka godine, iz meseca u mesec, raslo je interesovanje medija za Evroviziju. U februaru, kada se na Beoviziji birao predstavnik Srbije na Evrosongu, objavljeno je ukupno 37 vesti posvećenih najvećem evropskom muzičkom takmičenju. U martu je ovakvih objava bilo 86, dok je u aprilu objavljeno ukupno 83 teksta posvećenih Evroviziji. U prvih tri nedelje maja objavljeno je ukupno 606 vesti, što u odnosu na prethodni mesec predstavlja rast od čak 630 odsto!

Društvene mreže i pojedinačni nastupi

Na društvenim mrežama i forumima najviše su se komentarisali pojedinačni nastupi, pre svega predstavnice Australije Kejt Miler-Hajtki, koja imala je nesvakidašnji scenski nastup. Zapažen broj komentara imala je i naša predstavnica Nevena Božović, ali i pobednik Evrovizije – predstavnik Holandije.

Srbije najviše u online medijima

S druge strane, onlajn mediji su najviše pažnje posvetili Srbiji. Nakon Srbije, najviše su pisali o nastupima predstavnika Holandije, zatim Islanda, Australije i Severne Makedonije.
Dok su holandski predstavnik i predstavnica Australije pažnju naših medija zadobili zbog osvojenog prvog mesta i efektnog scenskog nastupa, o predstavnicima Islanda se pisalo u pretežno negativnom kontekstu. Oni su, naime, nakon što su izveli svoju numeru, raširili zastavu Palestine, što je razljutilo brojne gledaoce u Tel Avivu, gde se Evrosong i održavao.

Veliku pažnju medija privukla je i Tamara Todevska koja je predstavljala Severnu Makedoniju, a koja je poznata i u našoj zemlji, pre svega zahvaljujući svojoj sestri Tijani Dapčević.

Negativni komentari na vesti

Od ukupno 812 vesti objavljenih u medijima od početka februara do 21. maja, najveći broj komentara imale su vesti koje kritikuju domaći izbor za predstavnika na Evroviziji ili dovode u pitanje logičnost raspodele glasova publike i stručnih žirija na Evrosongu.

Tako je najviše puta komentarisana vest naslova „Kristina Kovač ogorčena zbog lošeg plasmana Srbije: RTS, promenite pravila za izbor pesme za Evroviziju“, a nakon nje vest naslova „OGROMNA RAZLIKA U GLASANJU: Da se na Evroviziji pitala SAMO PUBLIKA, pobedu ne bi odnela NIJEDNA od prve tri prvoplasirane zemlje u finalu“.

Nakon Evrovizije, mediji su pisali da je Nevena Božović razočarana što od žirija komšijskih zemalja nije imala podršku – Makedonci, Slovenci i Mađari nisu joj dali nijedan bod, Hrvati su joj dali četiri boda, a samo je od Crnogoraca dobila maksimalnih 12 poena.

Većina komentara čitalaca poklapala se sa pretežno negativnim stavovima najčitanijih tekstova i isticala nelogičnosti u načinu evrovizijskog glasanja.

Iako Srbija već godinama ne beleži značajniji uspeh na Evroviziji, ovo takmičenje je i dalje jedan od omiljenih povoda za komentarisanje, kako na društvenim mrežama i formumima, tako i u medijima, ispod objavljenih vesti.

Izvor: Danas.rs

5 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @Marko,
    Biće ovih dana. EBU nam je sa ovom objavom o pogrešnim rezultatima „razbio“ koncepciju, pa smo u novim analizama. 🙂

  • Mediji i komentari su nažalost uglavnom u pravu..što se nas tiče…moramo pod hitno celu Eurosong priču da menjamo iz korena ako mislimo da se vraćamo staroj slavi..dosadni smo nikako ništa novo od nas..zato i konstantno zauzimamo iste pozicije…

  • A kad cete objaviti “Bodovi Srbije i bodovi za Srbiju” kao i svake godine? 🙂

  • Zato je Maja Nikolic cestitala RTS-u i Neveni Bozovic na osvojenom 17. mestu (EBU se jos nije oglasio povodom greske u glasanju), dok je recimo, prosle godine ismevala Sanju Ilica i Balkaniku koji su zavrsili na 19. mestu #zemlja_cuda