Evrovizija 2019

Ovogodišnju Evroviziju pratilo 182 miliona gledalaca

Konačno se slegla prašina nakon ovogodišnje Pesme Evrovizije. Neke zemlje su zadovoljne svojim nastupima i rezultatima, neke baš i nisu. Ali, sada je konačno došlo vreme da se zbroje i one ostale pojedinosti – koliko je ljudi uopšte gledalo pobedu Holandje na ovogodišnjem Evrosongu.

Prema procenama EBU, sve tri takmičarske večeri gledalo je 182 miliona ljudi, što je čak četiri miliona gledalaca manje u odnosu na prošlu godinu. To znači da je ovogodišnje izdanje Evrovizije zabeležilo najmanju gledanost još od 2013. godine. Ovaj pad gledanosti je verovatno uzrokovan neučestvovanjem Ukrajine i Bugarske, kao i činjenicom da Kina i SAD nisu prenosile ovo takmičenje prvi put nakon 2014. godine.

Ipak, ovogodišnje finale Evrovizije je zabeležilo ukupan šer od 36,7%. Najveći broj gledalaca činila je publika uzrasta 15–24 godine, čiji je udeo čak 45,3%, što je vrlo važan podatak, budući da programi na javnim nacionalnim televizijama nisu komercijalni u velikoj meri i moraju da zadovolje određene programske šeme. Uobičajeni udeo gledanosti te mlađe populacije na nacionalnoj televiziji je oko 11%, što znači da je Evrovizija okupila čak četiri puta više gledalaca u uzrastu 15–24 godine.

Takođe, zanimljivo je i da je finalno veče 64. Pesme Evrovizije pratilo 36.7% TV gledalaca u udarnom večernjem terminu na nacionalnim televizijama, što je dvostruko više od uobičajenog.

Evo kakva je gledanost bila i u pojedinim zemljama:

  • Holandija | 4.409.000 gledalaca, šer 74,5%, najveća gledanost od 2014. godine
  • Island | 171.000 gledalaca, šer 98,4%, najveća gledanost od 2014. godine
  • Izrael | 1.300.000 gledalaca, šer 63,2%, najveća gledanost od 2003. godine
  • Kipar | 180.020 gledalaca, šer 69,3%
  • Rusija | zvanični podaci još nisu objavljeni, ali prema procenama u Moskvi je zabeležen šer od 36,8%, dok je u drugim gradovima zabeležen šer od 28,2%
  • Češka | 284.600 gledalaca, najveća gledanost od 2018. godine
  • Grčka | 1.863.000 gledalaca, šer 50,4%, najveća gledanost od 2015. godine
  • Norveška | 1.247.000 gledalaca, šer 81%, najmanja gledanost od 2016. godine
  • Belgija | 249.569 gledalaca, šer 25,1%
  • Danska | 1.095.000 gledalaca
  • Slovenija | 276.400 gledalaca, šer 47%, najveća gledanost od 2015. godine
  • Švajcarska | 660.000 gledalaca, šer 49,4%, najveća gledanost od 2006. godine
  • Italija | 3.539.000 gledalaca, šer 19,72%, najveća gledanost od 2011. godine
  • Francuska | 4.780.000 gledalaca, šer 30,9%
  • Španija | 5.449.000 gledalaca, šer 36,7%
  • Poljska | 1.150.000 gledalaca
  • Irska | 284.700 gledalaca, šer 28%
  • Estonija | 201.000 gledalaca, šer 16,7%
  • Rumunija | 147.000 gledalaca, šer 3,3%
  • Mađarska | 145.000 gledalaca, najmanja gledanost do sada
  • Finska | 538.000 gledalaca
  • Švedska | 2.566.000 gledalaca, najmanja gledanost od 2010. godine
  • Nemačka | 7.600.000 gledalaca
  • Ujedinjeno Kraljevstvo | 6.900.000 gledalaca, šer 41,7%
  • Australija | 412.000 gledalaca

A kakva je gledanost u Srbiji?

Kad je reč o gledanosti Evrovizije u Srbiji, ona je zaista velika. S obzirom na to da već nekoliko godina srpski predstavnici na Evroviziji nisu ostvarili zapaženiji rezultat, Evrovizija i dalje spada u najgledanije televizijske formate.

Ukupno je finale Evrovizije pratilo 2.007.000 gledalaca, što čini šer od 25,9%, po procenama RTS-a.

Oznake

2 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Slab kvalitet kompozicija na ovogodišnju Evroviziju je pridoneo za manju gledanost. Najviše praćena je iz 2016-te kad je predstavnik Rusije izveo možda najbolji nastup svih vremena na Evroviziji sa 204 miliona gledalaca. Sledeća je iz 2015-te kad su predstavnici Italije izveli jednu izvanrednu kompoziciju, a ta Evrovizija je imala gledanost od 197 miliona. Zanjimljivo je da ta Evrovizija je imala jednog učesnika manje od ovogodišnje Evrovizije.

  • Slaba gledanost Evrovizije je zbog nekvalitetnih i nezanimljivih kompozicija, ali ipak nije najlošija. Najgledanija bila ona iz 2016-te kad je predstavnik Rusije je izveo možda najbolji nastup na Evroviziji, a gledanost je bila 204 miliona. Sledi ona iz 2015-te kada su predstavnici Italije otpevali izvanrednu kompoziciju, a gledanost je bila 197 miliona. Zanjimljivo je to što je tada bilo manje učesnika od ovogodišnje Evrovizije, čak nije ni bilo predstavnika Ukraijne. Očigledno je da slabiji kvalitet kompozicija bila odlučujuća za ovakav rezultat. Srbija se isto tako pridružila u padu gledanosti Evrovizije, a domaći izbor Beovizija je bila ispod svakog kvaliteta. Mnogo država su objavili svoje planove za sledeću Evroviziju, dok RTS ne otkriva ništa i tako stavlja sve srpske obožavatelje Evrovizije u isčekivanju. Ako ponovo raspiše javni konkurs negde krajem leta, moguće je da bude Beovizije i sledeće godine.