OGAE Second Chance 2019
Pogledi Zanimljivosti

Da li je takmičenje „OGAE druga šansa“ bolje od Evrovizije u Tel Avivu?

Pitanje po kojem je nazvan tekst evrovizijski fanovi obično postavljaju onda kada se objavi lista učesnika alternativnog evrovizijskog takmičenja „Druga šansa“ u organizaciji OGAE. Lista učesnika se svake godine željno iščekuje, a fanovi se potajno nadaju da će upravo vodeći favorit među gubitnicima biti izabran za njihovog predstavnika na Second Chance Contestu.

Odgovor na naslov ovog teksta je: Svakako fanovi mogu zaključiti da je ovogodišnja selekcija pesama dosta jača od one na prošlogodišnjem takmičenju u Švedskoj. Dakle, DA!

OGAE Second Chance Contest: 24 učesnika na završnom takmičenju u Udinu

Za očekivane izbore se mogu uzeti izvođači koji su važili za vodeće favorite za pobedu na svojim nacionalnim izborima: Lorena iz Hrvatske, Džuli i Nina iz Danske, Barbara Mohova iz Češke Republike, Ali Rajan iz Nemačke, dvojac „The Middletonz“ iz Mađarske, vokalni trojac „Il Volo“ iz Italije; Letonac Edgars Kreilis je takođe bio očekivan učesnik zajedno sa Norvežaninom Merlandom, a titulu najmanje iznenađujućih mogu da ponesu i grupa „Kazka“ iz Ukrajine i Keri-An iz Ujedinjenog Kraljevstva.

Sa Lorenom hrvatski fanovi i te kako mogu da budu zadovoljni, jer za nju govore da bi u Tel Avivu bolje prošla od Roka Blaževića, odn. stigla bi do finala i to bi za nju, kao i za ostale balkanske države, u današnje vreme bio maksimalan uspeh. Da su umesto nje na alternativnu Evroviziju poslali Luku Nižetića sa Brutalerom, on bi odmah svojoj naciji doneo jedno od prvih 10 mesta, pre svega zbog nastupa koji je bio propraćen pesmom; međutim, glavni problem zbog čega su se pre odlučili za Lorenu nego za Luku je činjenica da je Luka već jednom učestvovao, i to 2005. godine, kada je s numerom Proljeće bio šesti. A, s druge strane, Lorenina pesma zvuči totalno u evrovizijskom fazonu blisko bračnom paru Huljić, koji je i uradio kompoziciju Tower of Babylon. Zajedno sa Lukom i Lorenom bi šansu za dobar uspeh na „drugoj šansi“ imao i hevi-metal sastav „Manntra“, dok su ostali sa ovogodišnje Dore bili previše mlaki za ostvarivanje nekog većeg uspeha. Ali, Hrvati su izabrali najbolju pesmu i Lorena će biti i te kako primećena kao najmlađa učesnica.

Nisam baš siguran da bi Bela Santjago s copy-paste pesmom Fuego bila za siguran TOP 10. Da je ona pobedila na rumunskom izboru, nikako ne bi prošla u finale jer bi je bukvalno Mikela sa Malte i Luka Heni iz Švajcarske „proždrnuli“; Belina numera naspram malteške i švajcarske zvuči previše jeftino i amaterski. Upravo zbog tog vajba kojim je odisala njena Army of love je važila za velikog favorita za pobedu na nacionalnoj selekciji, ali, pre mislim da bi Rumuni siguran TOP 10 plasman ostvarili sa Laurom Bretan, koja je s emotivnom baladom Dear father bila favorit publike.

Ni Mirud iz Albanije ni nije nešto siguran. Pre mislim da bi Soni Maljaj bila ozbiljan favorit za TOP 10 plasman jer je njena numera Më e fortë jedina na njihovom prošlogodišnjem izboru zvučala evrovizijski.

Posle Lorene iz Hrvatske, moj drugi srećan izbor je Simon iz Francuske. Bilo je apsolutno svejedno da li bi poslali nju, Šimen Badi ili Emanuela Moara, jer njihove numere su bile propraćene odličnim nastupima, ali, Simon je jedna od zadovoljavajućih. Ni potonjih dvoje spomenutih ne bi loše prošli.

Atraktivne momke iz vokalne grupe „Il Volo“ nema potrebe posebno predstavljati. Italija je odlično prolazila i na prethodnim izdanjima OGAE Second Chance Contesta, tako da nema sumnje da će odlično proći i na svom terenu. Međutim, njihova numera Musica che resta mi ne zvuči kao pobednički materijal u odnosu na evrovizijsku Grande amore.

Ćetil Merland iz Norveške isto nije loš izbor, pokazao je još jednom da nikad nije spreman na kiks kada je u pitanju Evrovizija, bilo da je pesma na maternjem ili na engleskom.

Za Monikom Marijom iz Litvanije, koja se na minulom izboru nadmetala s dve numere, tugovalo se onda kada nije pobedila, ali njeno učešće u „drugoj šansi“ može da dođe kao utešna nagrada za njen fandom. Takođe, mogu i te kako da budu zadovoljni i sa tim što su članovi lokalnog OGAE kluba odabrali od njene dve numere kompoziciju Light on, zato što su je više voleli u odnosu na Criminal. Ostaje svakako žal za tim što nije otišla na Evrosong, jer ona je jedina imala šansu da zbaci Dankinju Leonoru iz finala.

Ana Bergendal iz Švedske je pomalo i diskutabilan izbor jer umesto nje su mogli da odaberu i Lijamua i Hanu Ferm ili Mohombija, koji bi bolje prošli u odnosu na ovu plavokosu pevačicu koja je jedina Švedsku ostavila u polufinalu sada već davne 2010. godine. Ali, pesma je presudila i zato ona važi kao jedan od glavnih favorita za pobedu. Za Fridrika Oumara sa Islanda nisam siguran kako bi prošao na OGAE Second Chance Contestu u odnosu na grupu „Hatari” u Tel Avivu.

Portugalija sasvim zasigurno neće dobro proći ni na ovoj „lažnoj Evroviziji“ jer mi Pugna zvuči previše avangardno u odnosu na Konana Ozirisa, čija je numera bila onoliko avangardna koliko je bila potrebna za Evroviziju. Bolje bi Portugalci prošli sa duom „Calema“ jer njihova numera zaista liči na pravu pesmu, a loš izbor ne bi bio ni NBC čija je numera bila grandiozna balada.

Ukrajinci su za finalno veče svog nacionalnog izbora imali šest pesama sa kojima bi i te kako bili primećeni u Izraelu, da su na kraju otputovali tamo. Upravo numera grupe „Kazka“ je možda bila i najjača za pobedu.

Odabirom Marije Viljar za predstavnicu, Španci pokušavaju da igraju na kartu prošlogodišnjeg uspeha postignutog s numerom Lo malo, ali to im nikako neće poći za rukom. Da li bi poslali Muérdeme, Nadie se salva ili još tri-četiri pesme sličnog fazona, apsolutno je svejedno, ali, od stare slave se ne može živeti, gledajući pesme u tom fazonu kakav je njihov ovogodišnji adut. Bolje bi prošli sa Sabelom ili Noelijom, koje su imale tipične španske evrovizijske balade.

Ni di-džej Derud i Sebastijan Rejman se neće proslaviti baš najbolje, to se videlo još kada su za njihov izbor ponudili sve tri pesme za koje su gledaoci i žiri mogli da glasaju. Sa Supermenom se neće baš sjajno plasirati, a s numerom Release me bi završili na granici između prve i druge polovine tabele, iako je u odnosu na ovu drugu numeru je imala bolje osmišljen nastup.

U loš rang mogu da stavim i estonske predstavnike. Estonci su prošle sezone na nacionalnom izboru imali toliko dobrih pesama komercijalne orijentacije, da se fanovi mogu pitati: „Po kom ključu je Inga izabrana za njihovu predstavnicu?“. Sa Sandrom Nurmsalu, Stefanom ili Ukuom Suvisteom bili bi na prvoj polovini tabele, a potonja dva bi čak donela i TOP 10 plasman na „Drugoj šansi“.

Kao loš izbor se ističe i Moldavac Maksim Zavidija, dok od mađarskog dua „The Middletonz“ očekujem solidan plasman.

Ula Ložar iz Slovenije je ponudila pesmu koja je u skladu sa njenim godinama: vrcava, vesela i poletna. Imala je i odličan nastup na izboru, ali, mogu da očekujem da će i ona solidno proći, ali sasvim bolje od Nuške Drašček prošle godine. Bolji izbori za Sloveniju bi bili Rejvenin Kaos ili Kimina Rhythm back to you. Ali, problem kod Rejven je isti kao i kod Luke Nižetića u Hrvatskoj – već se jednom takmičila na lažnoj Evroviziji, i to 2016. godine s numerom Črno bel.

Australija je pokazala kako izgleda jedno debitansko pojavljivanje. Duo „Electric Fields“ je odličan izbor i sasvim sigurno će numera 2000 and whatever biti ozbiljan favorit za pobedu zbog avangardne atmosfere kojom ona odiše.

Na kraju vredi spomenuti i našu Ivanu Vladović. Njena numera Moja bol je sasvim odličan izbor za Srbiju, jer eventualni odabir Une i Nataše ili Dženana Lončarevića bi bio prilično diskutabilan. Međutim, naspram slovenačke i hrvatske pesme zvuči previše arhaično, jer „balkanske balade“ na poslednjim „Drugim šansama“ nisu baš dobro prolazile, gledajući pesme Suze za kraj Danice Krstić i Pesma za tebe Saške Janković. Tako da – naše predstavnice nemaju čemu da se nadaju.

U svakom slučaju, ovogodišnje takmičenje je dosta bolje od Evrovizije u Tel Avivu zbog velikog broja jakih pesama. Vidimo se ponovo u septembru, kada bude bio proglašen pobednik u Udinu.

NAPOMENA: Mišljenja izrečena u ovom tekstu predstavljaju stavove autora, a ne redakcije sajta.

Oznake

3 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • P.S. Na srecu mene i svih ljubitelja pop muzike trenutno se kod nas desava renesansa koja polako ali sigurno postaje trend a pokretac je moj omiljeni kompozitor Darko Dimitrov sa njegovim muzama Eminom Jahovic, Antonijom Gigovskom, Linom Pejovskom, Lenom Kovacevic, Tunom i Arilenom Arom.Ovaj fazon je toliko kvalitetan i moderan, pop zvuk u kombinaciji sa instrumentima karakteristicnim za Balkan, jednostavno savrseno…Ipak bi ovo bio pun pogodak jer ovaj fazon jos uvek nije vidjen na ESC-u (mozda je napriblizniji Tamarin “Proud”), komercijala je ali smo opet mi, identitet ne gubimo i mislim da je za ovakvu muziku ipak prirodniji tekst na engleskom tako da ne bi bilo kolebanja da l’ bolje zvuci na engleskom ili srpskom…

  • Ja prognoziram jako los plasman…Definitivno sam posle ovogodisnje Evrovizije 100% ubedjen da se vise ne ceni pevanje na maternjem, “balkanska balada”, razlicitost, autenticnost pa cak ni unikatnost (dokaz je Konan Oziris)…Visok plasman je zagarantovan komercijalom i tekstom koji MORA biti na engleskom (ovo je vecita nedoumica, da li treba pevati na engleskom ili ne, mislim da je ove godine apsolutno svima potvrdjeno da Evrovizija vise nije mesto na kome se predstavlja svoja drzava, jezik i kultura vec je mesto na kome se drzave takmice ko ce napraviti nejveci hit, najvecu senzaciju ili najenergicniju koreografiju)…Pesme koje su zavrsile u top 10 nista nisu bolje od nase komercijale u Srbiji i na Balkanu ( na primer od Teodore Dzehverovic i Anastasije Raznatovic)…Ubedjen sam da kada bi poslali na primer “Rane” sa engleskim tekstom da bi bili visoko plasirani i na primer instrumental pesme Luke Henija mogu slobodno da zamislim sa nasim tekstom i kao pesmu koju moze snimiti neki pop pevac kod nas…Jesmo doziveli debakl 2017. iako smo pevali na engleskom i iako nam je pesmu radio mozda i najuspesniji autorski tim na Evroviziji “Symphonix international”, ali mislim da je tom neuspehu doprinela NEharizmaticnost i NEenergicnost Tijane Bogicevic a i verovatno njena zamisao i fazon koji je uticao na izradu kompletne numere, moramo se vratiti ovom putu samo nam treba neki mladji izvodjac pun zelje, volje, harizme i energije pa cak moze i biti izabran interno…

  • Ovo takmičenje može da bude bolje od Evrovizije jer članovi OGAE-a biraju kompozicije, a ne žiri od nekoliko ljudi. OGAE Srbija je napravila najbolji mogući izbor jer je kompozicija po evroviziskim standardima. Nadam se plasmanu u 10 najboljih ove godine jer konkurencija prilično slaba. Slažem se sa autorom ovog članka da su Šveđani napravili možda najčudniji izbor da ih predstavlja desetoplasirana sa Melodifestivala, ali najverojatnije da ne žele da pobede jer bi morali ponovo da organiziraju još jednom takmičenje. Delimično se slažem oko Španije da kompoziciju koju su poslali je prilično nezanjimljiva, ali dalje smatram da je favorit. Italijani prilično su odabrali prilično srednu kompoziciju, možda ni oni ne žele ovo takmićenje da organiziraju opet. Slovenci žele malo da uzdurme scenu i zato su poslali nešto veseliju kompoziciju. Litvanci i Letonci očigledno su zagrejani za organizaciju, a za naših zapadnih komšija nemam nikakve primedbe jer su napravili najbolji mogući izbor kao i mi. Zbog slabog kvaliteta domaćih izbora i ovo takmićenje će biti slabije od prošlogodišnjeg, ali sigurno će biti bolje od Evrovizije.