ESC-potpourri

Šveđani aduta za Roterdam biraju 7. marta, Australijanci 8. februara

Letnji odmor u evrovizijskom svetu se završava 1. septembra, kada startuju pripreme za novu sezonu. Neke od zemalja koje su se prijavile za naredno izdanje ovog takmičenja su već raspisale konkurse za nova izdanja njihovih nacionalnih selekcija tokom letnjeg odmora, a sada, kada leto prolazi, listi tih država su se priključile i Švedska i Australija, koje se nalaze u centru pažnje ovog potpurija.

Posebno su zanimljivi Šveđani, koji će svog predstavnika izabrati istog dana kada i susedna Danska — 7. marta, a Australijanci će predstavnika izabrati 8. februara, ponovo preko televizijskog šoua Eurovision: Australia Decides. Takođe, i Estonci su objavili datume održavanja tradicionalnog Eesti Laula, a objavljen je i krajnji rok za dostavu takmičarskih kompozicija za Roterdam.

S druge strane, Hrvati su još jednom pokazali neozbiljan pristup prema Evrosongu, objavivši saopštenje da će odluka o njihovom pojavljivanju u Roterdamu tek biti doneta, a Holanđani su pre objave grada domaćina objavili i kreativnog direktora/režisera i scenografa ovogodišnjeg Evrosonga.

Pored toga što je dane za nama obeležila objava grada domaćina takmičenja za 2020, ceo ovaj dan je bio i u znaku objave konkursa za izbor za predstavnika Srbije na predstojećem izdanju ovog najspektakularnijeg muzičkog takmičenja. Više o tome možete čitati u našim izdvojenim tekstovima.

Pesma Evrovizije 2020. u Roterdamu!

Srbija traži pesmu za Roterdam

🇸🇪 Brojni noviteti kod Šveđana

Kod švedskog javnog servisa SVT ima svega novog po pitanju organizacije 60. Melodifestivalena. Kao što je bilo i najavljeno, 24. avgusta je preko omladinskog letnjeg festivala P4 Nästa izabran prvi učesnik ovog najspektakularnijeg nacionalnog evrovizijskog izbora. Preciznije rečeno, odabrana je prva učesnica ovog šoua — u pitanju je mlada i perspektivna pevačica Amanda Asa, koja je na finalnoj večeri spomenutog omladinskog muzičkog festivala u Linćepingu izvodla pesmu Gå hem. Međutim, navedenu pesmu neće moći da izvodi na „Melodiju“ zato što je objavljena pre 1. septembra, što je protivno evrovizjskim pravilima, već će za nju biti skrojena potpuno nova numera.

Javni konkurs je takođe bio otvoren, i to 26. avgusta u 9 sati ujutru, kao što je i ranije bilo najavljeno. Završiće se 13. septembra u 23 časova i 59 minuta. Ono po čemu se ovaj konkurs ističe jeste činjenica da autor jedne takmičarske kompozicije u 50% slučajeva treba da bude žena, ali i da u timu autora treba da bude prisutan jednak broj muškaraca i žena. Preko tog konkursa biće odabrano prvih 14 kompozicija, dok će drugih 14 melodija biti izabrano sa pozivnog konkursa za afirmisane autore.

Na samom kraju njihovih dosadašnjih novosti vredi napomenuti i činjenicu da su objavljeni datumi održavanja i gradovi domaćini svih šest nadmetanja. Raspored karavana za 2020. je koncipiran na sledeći način:

  • Prvo polufinale | 1. februar Areni „SAAB“ u Linćepingu
  • Drugo polufinale | 8. februar u dvorani „Scandinavium“ u Geteborgu
  • Treće polufinale | 15. februar u Areni „COOP Norrbotten“ u Luleu
  • Četvrto polufinale | 22. februar u Areni „Malme“ u Malmeu
  • Šou „Druga šansa” | 29. februar u Areni „Stiga Sports“ u Eskilstuni
  • Finale | 7. mart u Areni „Friends“ u Stokholmu

Zanimljivo je da će Eskilstuni ovo biti prvi put u istoriji Melodifestivalena da ugosti ovaj festivalski karavan. Luleo će ovo takmičenje ugostiti prvi put posle 2011, a Linćeping prvi put od 2014. godine. Odluka koja je iznenadila mnoge fanove Melodifestivalena je činjenica da prvi put posle dužeg vremena karavan neće početi u Geteborgu, već u Linćepingu.

Ulaznice za generalne probe i takmičarske večeri će biti puštene u prodaju 31. oktobra u 9 sati ujutru.

🇦🇺 Australijanci predstavnika biraju 8. februara

I kod Australijanaca ima svašta novo po pitanju priprema za Holandiju 2020. Naime, predstavnik će i drugu godinu zaredom biti izabran putem televizijskog formata Eurovision: Australia Decides, koje će biti održano 7. i 8. februara ponovo u Gould Koustu. Isto tako, funkciju voditelja australijskog nacionalnog izbora će ponovo obavljati Mif Vorherst i Džoel Krizi.

Prvo veče, koje će biti održano 7. februara, biće takozvani „žiri šou“, gde će australijski žiri raspodeliti svoje poene, dok će druge večeri, 8. februara, izabrani finalisti ponovo izvesti svoje numere pred gledaocima, koji će tom prilikom dobiti priliku da telefonom i SMS-om glasaju za svoje favorite. Obe strane će imati jednak udeo pri odabiru pobednika.

Naravno, uz objavu datuma organizacije nacionalnog finala ide i odluka o raspisivanju konkursa. Konkurs je otvoren 29. avgusta za sve kompozitore i tekstopisce i biće zatvoren 30. septembra. Kao i prošle godine, na završnom takmičenju će učestvovati 10 izvođača, a lista finalista će biti objavljena krajem ove godine. Prijave se odvijaju preko sledećeg linka: SBS.com.au >>.

Isto tako su u prodaju puštene i ulaznice za finalno veče koje se mogu poručiti preko sledećeg linka: premier.ticketek.com.au.

🇪🇪 Estonci biraju 29. februara

Estonski javni emiter ERR je objavio nove informacije u vezi sa pripremama za novo izdanje tradicionalnog selekcionog TV formata za Evrosong Eesti Laul. Dvanaesto izdanje će se održati po ustaljenom formatu koji važi od 2011. godine — dva polufinala i finale. Kao i prošle godine, kroz dve polufinalne večeri će proći 24 izvođača.

Polufinala su zakazana za 13. i 15. februar, dok će veliko finale biti održano 29. februara. Kao i prethodnih godina, finalno veče će najverovatnije biti održano u prestonici Talinu, dok će polufinala, kao i prethodne godine, biti održana u nekom drugom gradu. Koji će to grad biti, biće objavljeno naknadno.

Konkurs je otvoren 1. septembra i završiće se 6. novembra tačno u podne. Lista od 24 učesnika biće objavljena 15. novembra.

Pravila ovog takmičenja ostaju nepromenjena — u oba polufinala će se nadmetati po 12 kandidata, od čega će se po šestoro njih plasirati u finale. Prvih četvoro finalista iz oba polufinala će zajedničkim snagama odabrati žiri i publika u jednakom odnosu, dok će zadnjih dvoje finalista iz oba polufinala odabrati samo publika.

Na finalnoj večeri će se odluka o pobedniku donositi dvokružno. Najpre će žiri i publika selektovati tri najbolja kandidata, a u drugom krugu će samo publika izbrati najboljeg kandidata za pobedu na Evrosongu između troje tzv. superfinalista.

Ono što vredi napomenuti u vezi sa pravilnikom jeste činjenica da je predviđeno da pobednička inscenacija kakva je predviđena za nastup na Eesti Laulu ostane ista i za evrovizijsko pojavljivanje u Roterdamu, ali da do promene nastupa može da dođe jedino ako ne bude odgovarao karakteristikama scene u Holandiji.

🇭🇷 HRT tek odlučuje o nastupu u Roterdamu

Iako su pojedini tamošnji tabloidni portali preneli informaciju sa sajta escXtra o mogućem povlačenju Hrvatske sa takmičenja, izazvanog dvema uzastopnim ispadanjima u polufinalu, ipak je HRT stao na put svim tim glasinama. Oni su u saopštenju, prenetom na portalu Eurosong.hr naveli da uprava Hrvatske radio-televizije trenutno priprema Plan programa za 2020. godinu, te da će po završetku razrade programskog plana biti doneta odluka o učešću.

I dok se odluka o pojavljivanju u Roterdamu tek čeka, Hrvati se i dalje pripremaju za organizaciju predstojećeg izdanja Evrovizije mladih muzičara, koje će biti održano na Svetski dan muzike 21. juna.

🇳🇱 Proširen realizatorski tim za Roterdam

Holandski javni emiteri NPO, NOS i AVROTROS, koji će zajednički organizovati Pesmu Evrovizije 2020, objavili su nove članove realizatorskog tima, tačnije reditelje šoua. Naime, razglednice i vizuelne efekte za šou će osmisliti Martin Kart, dok će drugi režiser Mark Pos biti odgovoran za osmišljavanje koncepta sve tri večeri ovog šoua, scenografiju i režiju revijalnih nastupa.

Martin Kart je u svojoj karijeri režirao brojne zabavne programe i koncerte — od različitih tok-šou programa do koncerta Armina Van Bjurena u amsterdamskoj areni. Nekoliko godina je radio i na Bliskom istoku, gde su mu specijalnost bile strane produkcije. Stekao je iskustvo radeći s velikim ekipama i profesionalcima u zemlji i inostranstvu.

Prvi posao Marka Posa je bio režiranje holandskog Idola 2003. godine, nakon čega je počeo da režira velike televizijske koncerte i tok-šou programe na različitim televizijama u zemlji. Vlasnik je i sopstvene producentske kompanije koncentrisane na kreiranje novih programskih sadržaja.

Zanimljivo je da će se u timu naći i Kornald Mas, dugogodišnji komentator Pesme Evrovizije, ali i član selekcione komisije za izbor predstavnika. Njemu je dodeljena funkcija „kreativnog savetnika“, ali nije poznato na kojim će to konkretnim poslovima raditi.

Ono što je takođe bitno jeste podatak kada će biti puštene ulaznice za roterdamsku završnicu u prodaju. Tokom ceremonije u kojoj je Roterdam odabran za grad koji će ugostiti završnicu Pesme Evrovizije, organizatori su izjavili da je im je cilj da ulaznice u prodaju puste pred katolički Božić, odn. pre 25. decembra tekuće godine.