ESC-potpourri

Britanci sprovode interni način izbora za 2020. Porastao broja prijava u Švajcarskoj i Švedskoj

Primećuje se da je s početkom jeseni sve više i više država krenulo da se oglašava po pitanju planova za Evroviziju 2020. Na koji način će Britanci birati svog izaslanika za Holandiju, koliki je interes za evrovizijske selekcije u Švajcarskoj i Švedskoj i šta Nemačka planira za naredno nacionalno finale, saznajte u narednim redovima.

🇬🇧 Britanci interno biraju predstavnika 2020

Britanski javni emiter BBC, poučen lošim evrovizijskim uspesima koje im je u prethodne četiri godine doneo TV format Eurovision: You Decide, odlučio je da promeni strategiju za odabir svog narednog evrovizijskog predstavnika. Naime, Britanci su odlučili da se vrate internom načinu odabira izvođača i pesme. Da stvari budu još bolje, celokupan proces unutrašnje selekcije za sezonu 2019/2020. će Bi-Bi-Sijeva delegacija realizovati u saradnji sa diskografskom kompanijom BMG, pod čijom markicom će biti objavljena i buduća britanska evrovizijska pesma.

Kompanija BMG, osim što je u globalnim diskografskim krugovima poznata po objedinjenom delovanju koje obuhvata diskografske, menadžerske, distribucione i agencione delatnosti po pitanju zaštite prava određenih izvođača i autora, u evrovizijskim krugovima je poznata po tome što je globalno distribuirala pobedničke numere iz 2015. i 2018. godine Heroes Monsa Selmerleva i Toy Nete Barzilaj; potonje spomenuta nekadašnja pobednica je inače i ekskluzivac BMG-ja. Vredi napomenuti da ova kompanija od 2017. godine ponovo ima i svog partnera za Srbiju, a to je firma Mascom, specijalozovana za iste delatnosti kao i BMG.

Ovo će Bi-Bi-Siju biti šesti put u poslednjih devet godina da svoju evrovizijsku nadu izaberu internim putem. Prethodno su ovakvu metodu izbora koristili u periodu od 2011. do 2015. godine.

🇨🇭 Švajcarci raspolažu sa 515 pesama

Švajcarska televizija nemačkog govornog područja SRF objavila je da je na konkurs za idealnu švajcarsku evrovizijsku pesmu stiglo 515 numera, što je za 95 radova više u odnosu na prethodnu godinu. Izvan konkursa je ranije stiglo još pet radova prijavljenih za budući muzički kamp, te se očekuje da će u skorije vreme delegacija započeti sa njegovim održavanjem radi uparivanja određenih melodijskih i tekstualnih ideja sa idealnim izvođačem.

U isto vreme se odvijao i proces odabira članova stočlanog anketarskog panela koji će pomagati 20-članom međunarodnom žiriju u odabiru idealne švajcarske evrovizijske kompozicije. Prezentacija pesme i izvođača će biti upriličena početkom marta.

🇸🇪 Uobičajeno velik interes u Švedskoj

Švedska televizija SVT se pohvalila uobičajeno velikim brojem numera podnesenim za tradicionalni Melodifestivalen. Naime, na konkurs je stiglo 2545 pesama, što je za 250 radova više u odnosu na prethodnu sezonu.

Nije zgoreg podsetiti da je poznata već jedna učesnica ovog nadmetanja, a to je Amanda Asa, dok će preostalih 27 takmičarskih numera biti odabrane sa javnog i pozivnog konkursa.

Melodifestivalen 2020 će biti održan između 1. februara i 7. marta.

🇩🇪 Odvojeni konkursi za izvođače i autore u Nemačkoj

Nakon što je u tajnosti izvršen odabir članova stočlanog anketarskog panela, koji će zajedno sa gledaocima kraj malih ekrana preko telefona i SMS-a, kao i dvadesetočlanim međunarodnim žirijem, ocenjivati pesme na predstojećem nemačkom nacionalnom finalu, stvari su počele da se postavljaju na svoje mesto. Naime, kompanija Digame, koja je partner nemačkog javnog emitera NDR za evrovizijske projekte, raspisala je konkurs za kompozitore i tekstopisce koji će trajati do 1. oktobra. Izvođači su, pak, imali rok prijave za nacionalni izbor do 30. avgusta.

Kompanija Digame je dala i uslove za autore koji podnose svoje numere koje će kasnije biti uparene sa odgovarajućim ranije prijavljenim izvođačima. Navodi se da idealna evrovizijska pesma treba da bude savremena, da odgovara međunarodnim standardima, da odskače od drugih takmičarskih pesama, kao i da tekstovi imaju snažnu, razumljivu i jasnu poruku. Na zvaničnom sajtu mein-esc-lied.de, preko kog kompozitori i tekstopisci mogu da šalju svoje ideje, kao primer snažnih numera koje su ostavile jak utisak na gledaoce navedene su poslednje dve pobedničke numere Toy Izraelke Nete Barzilaj i Arcade Holanđanina Dankana Lorensa.

Posle 1. oktobra će Digame aktivirati dva žirija koja će oceniti sve prijavljene pesme, te će najbolje ocenjene biti prosleđene različitim izvođačima, posle kog će još jedan žiri oceniti najbolje pesme i izvođače koji budu ušli u uži izbor.

Međutim, izvođači koji su se prijavili bez pesme će dobiti priliku da napišu nešto svoje. Odabrani umetnici, a njih će biti između 10 i 20, prisustvovaće seansama sa profesionalnim kompozitorima i tekstopiscima pred kojima će otpevati prosleđenu pesmu i pesmu koju su sami napravili. Potom će te snimke gledati stručna komisija koja će na kraju odabrati najbolje izvođače i najbolje kompozicije za nacionalno finale.

1 komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Domaći izbor je i onako bio upropaštavan od strane BBC-a. Šest izvođača, a tri kompozicije. Možda će unutrašni izbor pomoći oko plasmanu, ali oko pobede vrlo teško.
    Švajcarci stavrno žele da pobede, ali bolje bi bilo da ipak narod odluči. I onako svake godine imaju referendume za sve i svašta.
    Kad nešto ima tradiciju, onda ima i kvalitet. Melodifestival je imao slab kvalitet kompozicija ove godine, ali ogroman broj radova uvek popravi utisak. Nemcima bi bilo bolje da raspišu konkurs za sve izvođaće nego da prave eksperimente.