ESC-potpourri

Ukrajinci predstavnika biraju 22. februara. Mađari pod znakom pitanja

Ako se po jutru dan poznaje, u ovoj sezoni će biti prisutan sve manji broj selekcionih televizijskih takmičenja, a sve veći broj internih i poluinternih izbora. To će ponajviše važiti i za Mađarsku u slučaju da se odluče za učešće na Evroviziji, a ostatak redova ispunjavaju informacije iz Ukrajine, Italije, Slovenije i konkursa za odabir novog supervizora takmičenja.

🇭🇺 A Dal i Evrovizija nisu više u ljubavi

Priče o mogućem povlačenju Mađarske sa Evrosonga su podgrejane nakon donošenja pravilnika za deveto izdanje oprobanog muzičkog televizijskog formata A Dal. Naime, u pravilniku su navedene sledeće stvari koje su u suprotnosti sa evrovizijskim pravilnikom:

  • pesme ne smeju biti javno izvođene pre 1. marta 2019. i ne smeju biti duže od tri minuta;
  • učesnici moraju imati potpisan diskografski ili menadžerski ugovor;
  • najmlađi učesnik mora imati navršenih 16 godina do 18. januara 2020;
  • svi učesnici moraju biti mađarski državljani ili govornici;
  • pesme moraju biti na mađarskom jeziku, ali je dozvoljeno i učešće inostranih autora;
  • najviše desetoro ljudi mora biti prisutno na sceni;
  • izvođenja na nacionalnom finalu će biti u polu-plejbek formi;
  • učesnici moraju biti dostupni delegaciji javnog emitera MTVA do kraja marta;
  • biće dodeljene nagrade za najbolji akustični performans, najboljeg debitanta i najbolji tekst;
  • u proces organizacije će biti uključen i Radio „Petefi“, koji će pobedniku dodeliti glavnu nagradu, ali, ona neće biti jedina; takođe, pobednik će dobiti mogućnost da nastupa na glavnoj sceni letnjih festivala „Volt“ i „Strand“; zauzvrat će se Radio „Petefi“ obavezati da uloži 25 miliona forinti u njegovu promociju, a drugih 25 miliona evra će biti preusmereno pobedniku kako bi ih iskoristio za ulaganje u karijeru.

Konkurs se završava 15. novembra tačno u ponoć, a šou će se sastojati iz osam emisija koje će biti emitovane između 18. januara i 7. marta.

U slučaju da Mađari potvrde pojavljivanje u Holandiji, jasno je da putem A Dala neće birati svog predstavnika, već će prvi put od 2011. godine pesmu i predstavnika izabrati internim putem. Zvanična potvrda informacije se tek očekuje.

🇺🇦 Ukrajina predstavnika bira 22. februara

Ukrajinski javni emiter NSTU će i 2020. godine izabrati svog predstavnika putem televizijskog formata Vidbir, koji realizuje u saradnji sa komercijalnim emiterom STB. Polufinala će biti održana 8. i 15. februara, a finale 22. februara. Ruslan Kvinta će ostati muzički producent izbora, Natalija Frančuk će biti kreativni producent izbora, a šou će ponovo voditi glumac Serhij Pritula.

Međutim, dat je i poseban uslov za izvođače koji žele da se prijave, a to je da od 2014. godine pa do današnjih dana nisu uopšte kročili na teritoriju Rusije ili Krima. U slučaju da pobednik odbije da potpiše ugovor sa javnim emiterom NSTU, u Holandiju će otići drugoplasirani izvođač.

🇸🇮 Slovenci raspolažu sa 18 pesama za omladinsko kvalifikaciono nadmetanje

Radio-televizija Slovenije je objavila više detalja o ranije najavljenom omladinskom televizijskom formatu EMA FREŠ. Selekciona komisija je za omladinske kvalifikacije odabrala 18 pesama koje će biti izvođene tokom pet sedmica u periodu od 4. novembra do 1. decembra. Od 18 izvođača, koliko će ih biti u konkurenciji za plasman na glavni festival Evrovizijska melodija, dva najbolja će obezbediti plasman na finalno nadmetanje.

Podsetimo, pravo prijavljivanja na omladinski festival EMA FREŠ su imali izvođači uzrasta od 16 do 26 godina koji imaju komercijalno objavljene maksimum tri pesme.

🇮🇸 Islanđani raspolažu sa 157 prijava

Islandska radio-televizija je objavila da je na konkurs za tradicionalni televizijski format Söngvakeppnin, koji je završen 17. oktobra, stiglo 157 prijava, što predstavlja povećanje od 20% u odnosu na prethodnu godinu. Svih 157 primljenih kompozicija će preslušati sedmočlana selekciona komisija sastavljena od predstavnika javnog emitera RÚV, Asocijacije islandskih muzičara i Asocijacije kompozitora i tekstopisaca. Prilikom preslušavanja članovi komisije neće smeti da znaju imena izvođača koja ih izvode.

Lista od 10 polufinalista biće objavljena tokom januara.

🇮🇹 Mahmudova pesma Soldi je najstrimovanija evrovizijska na „Spotifaju“

Iako „Spotifaj“ još uvek nije legalno dostupan u Srbiji, ipak nije zgoreg obavestiti vas o tome koja je najslušanija evrovizijska pesma na toj popularnoj veb-platformi za slušanje muzike. Dugi niz godina je rekord najstrimovanije evrovizijske kompozicije na „Spotifaju“ držala Lorinina Euphoria, ali ova numera više nije u redu najslušanijih, već ju je sa prvog mesta zbacio Italijan Mahmud s pesmom Soldi, koja je zabeležila više od 122,4 miliona strimova na ovoj platformi.

🇳🇱 Poznati voditelji promotivnog koncerta u Holandiji

Jedanaesto izdanje promotivnog evrovizijskog koncerta Eurovision in Concert će biti održano 4. aprila na dobro poznatom mestu — dvorani AFAS Live u Amsterdamu, a organizatori su objavili i voditelje ovog promotivnog koncerta. Kao i 2018. godine, program će zajedno voditi dugogodišnji holandski evrovizijski komentator Kornald Mas i Edislija Rombli, holandska predstavnica iz 1998. i 2007. godine.

Prvospomenutog čekaju pune ruke posla oko organizacije predstojećeg takmičenja u Roterdamu, gde će biti jedan od članova kreativnog tima, odn. biće zadužen za kreiranje dokumentarnog filma o tome kako je izgledao put do pobede Dankana Lorensa. Edislija je na svom prvom evrovizijskom pojavljivanju, 1998. godine u Birmingemu, bila četvrta u konkurenciji od 25 učesnika, dok na drugom pojavljivanju, 2007. godine u Helsinkiju, nije uspela da se plasira u finale, završivši na 21. mestu u konkurenciji od 28 polufinalista.

🇪🇺 Raspisan konkurs za novog evrovizijskog supervizora

Jon Ola Sand odlazi sa pozicije supervizora posle Evrovizije u Roterdamu, a EBU već sprema teren za njegovog naslednika čiji će prvi angažman biti prisustvo na predstojećoj Evroviziji mladih muzičara u Zagrebu. Konkurs za novog supervizora je otvoren do 14. novembra, a uslovi koje mora da ispoštuje novi naslednik su sledeći:

  • mora da bude veliki medijski profesionalac;
  • treba da zna da radi u međunarodnom okruženju;
  • mora imati iskustvo u domenu menadžmenta;
  • treba biti snažan komunikator sa opsežnim znanjem engleskog i francuskog jezika;
  • treba da bude ekipan igrač sa radom u promenljivim okolinama i različitim radnim kulturama;
  • treba da posećuje domaćina svakog takmičenja tokom cele godine i da redovno održava sastanke u njemu;
  • treba da ima više od osam godina iskustva u radu na televiziji i više od pet godina iskustva u menadžmentu.

4 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • A Bugari? Šta je sa njima? Bili su među velesilama zadnje 3 god kad su nastupali i valjda su se oladili ove godine pa da se nadamo da ih vidimo sledeće.

  • A teoretski je moguće da pobednik festivala A Dal , ipak predstavlja Mađarsku na ESC, ako pesma ne krši klauzulu “1.septembar”, naravno ako Mađari tako nešto uopšte budu želeli.

  • @Beobožavatelj
    Nije stvar u trajanju konkursa, već u odredbi da pesme ne smeju biti javno izvođene pre 1. marta 2019, što se kosi sa evrovizijskim pravilom „1. septembar“.

  • U Rusiji radi i živi više od pola ukrajinske estrade. Ova zabrana da izvođač koji je bio na Krimu ne može da se takmiči, da li je to priznanje da je Krim deo Rusije ? Ko će Ukrajincima da peva na domaći izbor ? Ako se uzme kako je prošao prošlogodišnji. Mađari ne mogu da imaju izabranog predstavnika na Evroviziji samo zbog nekih pravila EBU-a ? Konkurs završava isto kao i RTS-ov, osim ako opet se ne produži.