Dečja Evrovizija 2019

Dečja Evrovizija: Takmičenje u Gljivicama drugo po gledanosti u istoriji

Evropska radiodifuzna unija je objavila podatke o gledanosti Dečje pesme Evrovizije 2019. održane u poljskom gradu Gljivice. Program je pratilo 11,6 miliona gledalaca, čime se po rezultatima ubraja u drugo gledano izdanje Dečje pesme Evrovizije u 17-godišnjoj istoriji njenog održavanja posle Bukurešta 2006.

Svi ovi podaci navedeni u uvodu označavaju činjenicu da je broj interesanata u odnosu na 2018. godinu, kada je takmičenje pratilo 3,4 miliona gledalaca, porastao za 240%. Najveća gledanost je zabeležena u državi domaćinu Poljskoj, gde je takmičenje pratilo 5,6 miliona gledalaca, druga gledanost je ostvarena u Rusiji (2,2 miliona gledalaca), treća u Španiji (1,5 miliona gledalaca), a četvrta u Francuskoj (979.000 gledalaca, mali pad u odnosu na 2018. godinu, kada je takmičenje pratilo 1,2 miliona gledalaca).

Pored te četiri države, još četiri je dostavilo podatke o gledanosti zabeležene tog 24. novembra:

  • Portugalija — 350.000 gledalaca
  • Holandija — 252.000 gledalaca
  • Italija — 42.000 gledalaca
  • Vels — 19.797 gledalaca

Na zvaničnom Jutjub kanalu ovog takmičenja je finalno veče pregledano 1,3 miliona puta. Od svih gledalačkih ciljnih grupacija, najviše je zabeleženo u grupaciji 4-14 godina (11,4% gledalaca, što je 81% više od uobičajenog proseka), dok je u grupaciji između 15 i 24 godine dečju Evroviziju pratilo 10,5% gledalaca, što je za 142% više od uobičajenog proseka.

I na društvenim mrežama je zabeležen porast aktivnosti — tako se broj pratilaca na Instagramu tokom održavanja povećao na 78%, a InstaStoriji su zabeležili 10 miliona pregleda. Na Tviteru je angažman povećan za 59%, a na Fejsbuk stranici su postovi zabeležili impresiju od 2,5 miliona pregleda.

Oznake