Evrovizija 2021 Logo
Novi logo takmičenja za Pesmu Evrovizije 2021 - Foto: CLEVER*FRANKE
Evrovizija 2021

Roterdam 2021: Novi, modifikovani logo kao simbol povezanosti i zajedništva

Sa novim izdanjem Evrovizije dolazi i novi dizajn logotipa. Za dolazeću 2021. godinu je holandski tim odlučio da pogleda stvari unapred i naglasi povezanost i zajedništvo.

Planirani logotip za 2020. godinu je bio u apstraktnoj formi prezentacije boja zastava 41 države, koliko ih se trebalo nadmetati da Evrosong u Roterdamu nije bio otkazan. Dvobojke i trobojke su bile poređane hronološki, po redosledu njihovih prvih evrovizijskih pojavljivanja.

Roterdam 2020: Logotip kao posveta prošlosti

Sada je organizatorski tim, sačinjen od javnih emitera NOS i AVROTROS uz pomoć krovne organizacije državnih emitera Holandije NPO odlučio da za novo 65. izdanje gleda u budućnost i promeni izgled apstraktne prezentacije boja, za čiju je glavnu inspiraciju izrade navedena mapa sveta sa Roterdamom kao srcem Evrope u maju 2021; tačnije, apstraktna prezentacija boja je posložena u smislu udaljenosti prijavljene 41 države učesnice od Roterdama kao planiranog grada za održavanje Evrovizije 2021.

Novi i stari logotip Pesme Evrovizije 2020/2021

Sice Baker, izvršni producent Evrovizije 2021, tim povodom je naveo sledeće:

„Logo povezuje Roterdam sa glavnim gradovima zemalja učesnica i simbolizuje okupljanje, bez obzira na oblik.“

Kao i prethodne godine, i ove je idejno rešenje logotipa osmislila firma CLEVER*FRANKE, koja je generisala logotip pomoću softvera razvijenog u kompaniji. Logo osmišljen za prošlogodišnje takmičenje je bio proglašen za najbolji na dodeli Evropskih dizajnerskih nagrada i dobio je nagradu „Red Dot“ za najbolji dizajn. Novi logo je kreiran pomoću softvera razvijenog u kompaniji, a suosnivač kompanije Gert Franke je izjavio da je stil logoa u odnosu na 2020. godinu proširen, zadržani su jednostavni, inteligentni, minimalistički i eksperimentalni elementi, ali je dodat praznični dodir kao simbol povratka Evrovizije nakon godinu dana pauze.

Prema navodima izvršnog producenta Sicea Bakera, obnovljeni logotip simbolizuje snagu povezivanja takmičenja za Pesmu Evrovizije i pokazuje otvorenost za sve što učesnici mogu da ponude. Potom je nastavio obaveštenje sledećim rečima:

„Takmičenje za Pesmu Evrovizije nastaviće se sledeće godine bez obzira na sve. Nadamo se da ćemo u maju uspeti da u Roterdamu dočekamo učesnike, medije i fanove, ako je moguće fizički, po potrebi i virtuelno.“

Obnovljeni logotip u isto vreme predstavlja signal da 2020. godina ostane iza nas i da ljudi na 2021. godinu počnu da gledaju pozitivno.

„Zahvaljujući razvoju u vezi s vakcinama i pouzdanim brzim testovima, sada smo oprezno optimistični u pogledu onoga što se može učiniti odgovorno u maju. Cela Evropa nas sada posmatra. Sa kreativnošću i odlučnošću, inspirisani tom tipičnom roterdamskom otpornošću, napravićemo od toga nešto vrlo posebno, uveren sam u to“, zaključio je Baker.

Oznake