Skoro dve sedmice nakon veličanstvenog 18. izdanja dečjeg Evrosonga u Varšavi, Evropska radiodifuzna unija je objavila da je takmičenje tog nedeljnog popodneva, 29. novembra, pratilo 32 miliona gledalaca!
Osamnaesto izdanje ovog prestižnog juniorskog takmičenja je bilo održano u sasvim drugačijim uslovima u odnosu na dotadašnje — kao kombinacija „živog” i unapred snimljenog materijala, a prvi put u istoriji Evrosonga je korišćena i AR/XR virtuelna tehnologija proširene stvarnosti prilikom realizacije prenosa. Nakon objave da će Francuska biti domaćin 19. izdanja za 2021, objavljeni su i zvanični parametri gledanosti 18. takmičenja.
Kao što smo u uvodu napomenuli, takmičenje je pratilo 32 miliona gledalaca, od čega je prosečan udeo, izmeren u 11 od 12 država učesnica, iznosio 8,9 miliona. Veoma visoka gledanost je drugu godinu zaredom zabeležena kod ovogodišnjih domaćina Poljaka — šou je pratilo 5,1 milion gledalaca, čime je oboren rekord sa najviše domaćih gledalaca — rekord koji je držala Španija do 2004, kada je 5.912.000 Španaca pratilo pobedu Marije Izabel.
Velika gledanost je zabeležena kod narednih domaćina i ovogodišnjih pobednika Francuza; pobedu njihove predstavnice Valentine je ispratilo 1,2 miliona gledalaca, što je za 23% više u odnosu na publiku iz 2019, kada je takmičenje pratilo 1,16 miliona ljudi.
U Španiji je zabeležena treća gledanost — 1,1 milion gledalaca, što je za par stotina hiljada manje u odnosu na 2019, kada je takmičenje pratilo 1.487.000 gledalaca.
Ranije su objavljeni podaci o gledanosti u još nekoliko zemalja:
- Nemačka: 370,000 Nemaca pratilo je svoj debi na juniorskoj Evroviziji;
- Rusija: 424,000 gledalaca ukupno, sa 56,300 gledalaca iz prestonice (sa udelom 1,3%), a 367,900 gledalaca u gradovima preko 100,000 stanovnika (1,6% udela);
- Holandija: 319,000 gledalaca, sa udelom gledanosti od 2%;
- Ukrajina: 316,014 gledalaca, sa udelom gledanosti od 0,725%.
U Srbiji ovaj šou nije uspeo da se plasira ni među 10 najgledanijih sadržaja Radio-televizije Srbije u periodu između 23. i 29. novembra. RTS čak nije objavio ni podatke o gledanosti takmičenja.
Do današnjih dana je finalno veče na Jutjubu bilo pregledano preko pola miliona puta.
Što se glasanja tiče, stiglo je 4,5 miliona važećih glasova, udeo u gledanosti je iznosio 6,9%, što je porast za 25% u odnosu na uobičajenih 5,5%; najveću gledalačku grupu su sačinjavala deca uzrasta od 4 do 14 godina (13,4%, što je za 54% više u odnosu na uobičajenih 8,7%), dok su stariji tinejdžeri i mladi između 15 i 24 godine sačinjavali 7,2% gledalaca, što je za 60% u odnosu na 2019.
Kanali na društvenim mrežama i oficijelna veb-prezentacija su beležili velike posete tokom juniorske evrovizijske sedmice. Broj pratilaca na Instagramu je porastao za 32,5% i više nego ikada su ljudi komentarisali sadržaje na ovoj popularnoj veb-platformi. Insta-storiji su bili pregledani četiri miliona puta, na Tviteru je ostavljeno 3,5 miliona utisaka, a na Fejsbuku je oficijenu stranicu zapratilo 2 miliona korisnika.
Veb-stranica Junioreurovision.tv je posećena 900.000 puta, a pregledano je preko 3 miliona sadržaja na tom sajtu.
Sve u svemu, takmičenje je nastavilo da obara rekorde, a mi se radujemo 19. izdanju koje će naredne godine biti održano prvi put u Francuskoj, što će za ovu državu biti prvo evrovizijsko nadmetanje koje će organizovati nakon 43 godine.