Evrovizija 2021 Pogledi

Izrael 2021: Čekajući pesmu

Izraelski javni emiter KAN će 25. januara odabrati jednu pesmu od tri preostale, koliko ih se nalazi u konkurenciji za ranije odabranu predstavnicu Eden Alen.

Mi ćemo ovom prilikom rekapitulirati celokupan proces ovogodišnje izraelske selekcije i dati osvrt na ponuđene pesme sa finala ovogodišnje slekecije „Naša pesma za Evroviziju“ (HaShir Shelanu l’Eurovizion).

Kako je počelo?

Nakon odluke o otkazivanju Pesme Evrovizije 2020, koja je trebalo da se održi u Areni „Ahoy“ u Roterdamu, izraelski javni emiter KAN je 22. marta odlučio da produži saradnju sa predviđenom predstavnicom Eden Alen i za 2021. Eden Alen je pravo da predstavlja Izrael tada stekla pobedom u šouu „Sledeća zvezda za Evroviziju“, posle čijeg završetka je organizovana televizijska selekcija za odabir pesme; izvela je četiri numere i za najbolju je izglasana Feker libi.

Odluka o produžetku saradnje sa Alenovom i za 2021. je doneta sasvim promišljeno, uzimajući u obzir njenu novostečenu popularnost, kao i prihvaćenost sve četiri pesme koje je izvela na prošlogodišnjem televizijskom takmičenju — podsetimo, pored Feker libi izvela je i numere: Roots, Rakata i Savior in the sound.

Javni emiter KAN je tada odlučio da se pesma za Eden Alen ponovo izabere preko televizijskog takmičenja.

Odstupanje od planova izazvanih najviše epidemijom kovida-19, a pomalo i kvalitetom pesama

U periodu od 16. septembra do 15. oktobra minule godine su zainteresovani autori mogli da pošalju svoje radove radi odabira najboljih potencijalnih evrovizijskih pesama. Planovi su bili prvobitno drugačiji — da se organizuje višenedeljna multimedijalna selekcija u čijoj bi prvoj fazi posetioci posebne internet platforme glasali za potencijalnih 16 demo-snimaka, od čega bi za televizijsko takmičenje, koje je trebalo da se sastoji iz dva polufinala i finala, bila odabrana polovina kompozicija. Tih osam pesama su u polufinalnim nadmetanjima trebalo da izvedu izvođači po izboru autora ili sami autori pesama, nakon čega bi usledelo finale sa četiri najbolje kompozicije koje bi Eden Alen otpevala tek na finalnoj večeri.

Međutim, nakon zaprimljenih 220 radova na konkurs, izraelski emiter KAN, da li zbog epidemijske situacije ili zbog nedovoljno dobrih pesama pristiglih na konkurs, odlučio je da promeni planove i da organizuje internet polufinale sa samo devet demo-snimaka odabranih od strane selekcione komisije, kao i finalno nadmetanje sa tri najbolje rangirane numere u izvođenju Eden Alen, od čega su dve odabrali internet glasači, a jednu žiri.

Devet potencijalnih pesama u demo.varijantama je prezentovano 2. decembra na sajtu javnog emitera KAN — kan.org.il. Linije za glasanje bile su otvorene do 13. decembra, a rezultati glasanja u prvom krugu, kao i lista pesama koje su se kvalifikovale za finale, objavljeni su 3. januara. Tada je knjiga spala na sledeće tri pesme čiji su nazivi sastavljeni od ukupno devet slogova:

  • La la love
  • Set me free
  • Ue la la

Iako je bilo predviđeno da se finalne verzije navedene tri kompozicije u izvođenju delegiranog aduta Eden Alen pojave u etru 19. januara, desilo se to da je elektronska grupacija Israel Hayom već 5. januara dospela u posed finalnih verzija priloženih numera i tada su bile nelegalno puštene u etar. To je nateralo javni emiter KAN da promeni koncept zvanične prezentacije numera, a na promenu prvobitnog koncepta finalne emisije zakazane za 25. januar uticala je i epidemija kovida-19 na prostoru ove mediteranske države.

Takođe, bilo je planirano da Eden svoje pesme izvede uživo sa osmišljenim nastupima na finalnom nadmetanju 25. januara, međutim, navedene okolnosti sa virusom korona su uticale na to da se emisija uživo zakazana za 25. januar svede samo na saopštavanje rezultata, prikaza atmosfere sa snimanja spotova rađenih za sve tri pesme, ponovno emitovanje priloženih spotova, kao i na otkrivanje autora takmičarskih kompozicija. Na dan kada su finalne verzije pesama puštene u etar, a to je bilo 19. januara, u terminu između 13 časova i 5 minuta i 14 časova po našem vremenu bila je emitovana inicijalna emisija snimana u radijskom studiju, koju su vodile Lusi Ajub i Mihael Asulin, u okviru koje su pušteni spotovi za sve tri takmičarske pesme. Tog dana su otvorene i linije za glasanje, gde su gledaoci preko aplikacije javnog emitera KAN za Android uređaje mogli da glasaju za jednu od tri ponuđene pesme do završetka emitovanja finalne emisije 25. januara.




Odluku o pobedničkoj pesmi donosiće isključivo gledaoci preko navedenog načina glasanja. Bilo je planirano da o pobedničkoj pesmi odluku donosi i žiri, koji bi imao 60% udela u glasovima, ali, zbog novonastale situacije sa kovidom-19, doneta je odluka da samo gledaoci odlučuju o najboljoj kompoziciji.

Šou sa početkom od 20 časova i 15 minuta po našem vremenu će gledaoci izvan Izraela moći da prate na Fejsbuk stranici javnog emitera KAN (@kanipbc), a voditeljka programa biće ponovo Lusi Ajub.

Iz mog ugla (Đorđe Vesković)

Kada sam pisao mišljenje o prošlogodišnjem izboru, rekao sam da je prva selekcija pesama za Eden Alen bila bolja od one iz 2016. godine sa najboljim učesnicima „Sledeće zvezde za Evroviziju“, i nisam krio zadovoljstvo kvalitetom ponuđenih pesama. Međutim, kada sam čuo ovogodišnje ponuđene pesme, promenio sam mišljenje — prošlogodišnja selekcija je bila konglomerat svega viđenog od 2015. pa naovamo, ne samo od Izraela nego i od drugih država koje su prošle kroz Pesmu Evrovizije (uzmimo u obzir kao primer numeru Rakata koja je rađena na šablon vicešampionske evrovizijske kompozicije Fuego iz 2018, ili eventualno Roots koja je rađena delom na šablon pobedničke kompozicije Toy iz iste godine).

Ovogodišnja selekcija je definitivno prevazišla sva moja očekivanja i od tada sam počeo da umanjujem kvalitet pesama viđenih na prošlogodišnjoj selekciji iz razloga što u takmičarskim kompozicijama ima vrlo malo viđenog, a veoma mnogo neviđenog među evrovizijskim pesmama. Definitivno korak ispred u odnosu na prethodnu godinu.

U principu gledano, nema nijedne loše pesme među bilo kojom od tri ponuđene. Sve su pristojne, od kojih mi je jedna slabija, a za preostale dve ne mogu da se odlučim po pitanju toga za koju bi voleo da pobedi, jer su ujednačenog kvaliteta. U narednim redovima otkrivam koja je pesma najslabija karika, a koje su najjače među ostalima.

Ta najslabija po meni je definitivno Set me free, jer u njoj Eden nema puno prostora da pokaže sve svoje vokalne mogućnosti. Izgleda previše ravno i nema jačinu kakve imaju preostale dve pesme La la love i Ue la la.

Veliki dvoboj vodiće se između La la love i Ue la la. Jednu pesmu sa nazivom La la love smo već imali na evrovizijskoj sceni, i to od strane kiparske predstavnice iz 2012. godine Ivi Adamu, tako da nikako ne bih voleo da se na evrovizijskoj sceni pojavi još jedna sa tim nazivom devet godina kasnije, najviše iz razloga što po melodijskom šablonu ima malo dodirnih tačaka u jednom delu strofe i instrumentalnom delu posle refrena sa spomenutom poslednjom izraelskom uspešnicom Toy, samo bez životinjske onomatopeje.

Pesma koju bih voleo da pobedi je definitivno moj lični favorit — u pitanju je Ue la la, stilski okarakterisana kao trep, što je stil koji, čini mi se, do sada nije bio viđen na evrovizijskoj sceni. U onoj inicijalnoj verziji me nije baš nešto oduševila, ali, kada ju je Elen otpevala, i kada su dopisani još neki delovi u kojima je iskazala sve svoje vokalne kvalitete, promenio sam mišljenje jer ona je navedenoj pesmi dala neku novu dimenziju. Stilski spada u pesme kakve do sada nisu izvođene na Evrosongu, pa je zato ona moj ubedljiv favorit br. 1.

Na osnovu spotova ne mogu da ocenim kakav bi nastup Eden imala i da li bi mogla uživo toliko dobro da iznese bilo koju od ove tri kompozicije kao u studijskom snimku, ali, ako ih sreća u navedenim faktorima posluži, Izraelci bi lagano mogli da se proguraju u finale. Tu, međutim, predviđam plasman između 6. i 13. mesta, jer nijedna od te tri pesme nema jačinu za nešto što se zove TOP 5.

Oznake

1 komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Delim mišljenje sa urednikom po pitanju najbolje pesme,ali ne i optimizam po pitanju pesama.
    Prošle godine Rakata,Roots i Feker Libi su imali daleko više karaktera nego ovogodišnja tri pesmuljka.
    Uzmimo u obzir da su ove pesme već doradjivane,a ni takve ne grabe pažnju.
    Set Me Free je jednostavno najslabija karika.
    La La Love – kao ogroman obožavatelj Ivi ne bih voleo da joj brend bude oduzet.Pesma ima previše detinjast pristup (i pesme na jesc su ozbiljnije od ove)
    Ue La La je po mom mišljenju jedina pristojna mada ne ide uz Eden.Ovde mi se dopada taj edgy prizvuk i urban beat koji svakako može da bude interesantan za takmičenje.
    Hendikep je i što nećemo videti izvodjenje ovih numera uživo…
    Iskreno nemam pojma koja će od ove tri da pobedi jer su sve na istom…
    Ova situacija me podseća na onu koju je imala Finska 2019. gde su sve tri pesme bile prosek..