Finska, Norveška, Izrael i Španija
Kakvi su odjeci nakon finalnih večeri u Finskoj, Norveškoj i Španiji? Da li se Izraelci vraćaju eksternim produkcijama za 2022?
ESC-potpourri

Kakve su gledanosti izbora proteklog vikenda? Izrael se 2022. vraća eksternim produkcijama

U novom „evrovizijskom potpuriju“ vam donosimo vesti o gledanostima nacionalnih izbora u Španiji, Finskoj, Portugaliji, zatim o greški u glasanju u Norveškoj, kao i o tome šta Izrael planira za 2022. godinu.

U izdvojenom tekstu možete pročitati više o tome kako je izabrana nova pesma za naše predstavnice i ko će biti njeni autori.

Srbija 2021: Nemanja Antonić i Darko Dimitrov pišu pesmu za „Hurricane“

🇫🇮 Finski izbor pratilio 1,7 miliona gledalaca

Finski javni emiter YLE je dan nakon održavanja 10. izdanja TV formata Uuden Musiikin Kilpailu objavio podatke o gledanosti i glasanju gledalaca. Finalno veče je 20. februara pratilo 1,7 milion gledalaca, a prosečno 1,1 milion gledalaca, čime se broj gledalaca povećao za 200.000 u odnosu na prethodnu godinu.

Tokom trajanja emisije, pristiglo je 138.195 glasova, od čega 92.017 preko aplikacije javnog emitera YLE, a 46.178 putem telefona i SMS-a. Objavljene su i pristigle brojke glasova:

  • grupa „Blind Channel“ – 75.040 glasova
  • sastav „Teflon Brothers“ i Pandora — 23.493 glasa
  • Ilta — 15.892 glasa
  • Oskr — 8.292 glasa
  • Aksel — 8.154 glasa
  • Dani — 5.942 glasa
  • Laura — 1.382 glasa

🇪🇸 Španski izbor najmanje gledan još od 2009

Španski emiter RTVE objavio je da je nacionalni izbor Destino Eurovisión 2021 održan 20. februara njihov najmanje gledan nacionalni izbor još od 2009. godine, kada je finalno veče španskog izbora pratilo svega 799.000 gledalaca. Ove godine, šou za odabir najbolje pesme za Blasa Kanta je pratilo 969.000 gledalaca, od čega je bar jedan minut od dva sata emisije pratilo 5.028.000 gledalaca; prosečan šer je bio 6,1%.

🇵🇹 Portugalsko polufinale najgledanije polufinalno veče još od 2018

Prvo polufinale portugalskog nacionalnog izbora Festival da Canção pratilo je 666.000 gledalaca, što je najveća gledanost neke polufinalne večeri nakon 2018, kada je prvo polufinale pratilo 770.000 gledalaca. To je za 135.000 gledalaca više u odnosu na prethodnu godinu, uz prosečan šer od 12,5%, iako je opao za 0,6% zbog sve veće gledanosti televizije. Najveća gledanost je zabeležena u 10 časova i 16 minuta, kada je Valerijin nastup pratilo 940.000 ljudi.

🇳🇴 Greška u glasanju u Norveškoj, ali bez uticaja na proglašenje pobednika

Norveški portal VG je izvestio da su postojali problemi tokom glasanja na finalnoj večeri Melodi Grand Prixa zato što je jedan deo gledalaca prijavio žalbu da nije mogao da glasa putem veb-platforme javnog emitera NRK. Koordinatorka glasova Inge Torud je na sve to izjavila da je stiglo rekordnih dva miliona glasova tokom finalne večeri, i bila je daleko veća posvećenost u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, na sve to je dodala da im nije drago kada postoje nezadovoljni gledaoci koji nisu imali mogućnost da glasaju, kao i da je na sve to uticao veliki promet glasova, koji je protumačen kao „sumnjiva aktivnost“.

🇮🇱 Izraelci se vraćaju partnerstvu sa eksternim produkcijama naredne godine

Izraelski javni emiter KAN je već potvrdio učešće na Pesmi Evrovizije 2022. i u isto vreme doneo odluku da ne organizuje takmičenje u sopstvenoj režiji, već da se vrati parnertsvu sa eksternim produkcijama, kao što je bio slučaj saradnje sa emiterom Keshet 12 prilikom realizacije šoua HaKokhav HaBa (Sledeća zvezda).

Još tokom priprema za otkazano takmičenje za 2020, KAN je odlučio da prekine saradnju sa televizijom Keshet 12 i producentima „Sledeće zvezde“, kako bi realizovali svoju selekciju za Evrosong. Zamišljeni plan je delimično realizovan ove godine, kada je navedeni javni emiter samostalno organizovao takmičenje za odabir najbolje pesme za Eden Alen. Na ove planove se nadovezao specijalizovani izraelski evrovizijski portal Euromix, koji je došao u posed informacija sa kojim partnerima se pregovara za organizaciju nacionalnog izbora za Evroviziju 2022 — nije isključena obnova saradnje sa producentima „Sledeće zvezde“, koja je prvi put postojala između 2015. i 2020. godine, a nije isključeno ni da se okrenu saradnji sa producentima šoua X Factor, kao što su to postupili Maltežani za 2019. i 2020. godinu.