ESC 2021 - Gledanost
Foto: Jordy Brada
Evrovizija 2021

Evroviziju 2021. je pratilo 183 miliona gledalaca

Evropska radiodifuzna unija je objavila da je povratničku Pesmu Evrovizije, održanu u Roterdamu, pratilo 183 miliona gledalaca!

Došlo je vreme da napravimo i uporednu analizu gledanosti polufinalnih i finalne večeri Evrovizije 2021, i to sve u nameri da ocenimo da li je ova Evrovizija bila gledana, ne samo u odnosu na prethodnu, već i na ostale prethodne godine.

Gledanost 1. polufinala (18. maj)

Očekivano, najveću gledanost je prvo polufinale zabeležilo u Poljskoj, domaćinu Holandiji, i, naravno — Srbiji! U Poljskoj je prvo polufinale pratilo 1.443.000 gledalaca, u Srbiji 1,2 miliona, a u domaćinu Holandiji — 2.780.000 gledalaca!

Ostale brojke govore sledeće:

  • u Nemačkoj je 1. polufinale pratilo 700.000 gledalaca, što je bilo najgledanije polufinale još od 2016. godine;
  • u Španiji je 1. polufinale pratilo 564.000 gledalaca;
  • u Švedskoj je 1. polufinale pratilo oko 1,5 milion gledalaca;
  • u Ujedinjenom Kraljevstvo je 1. polufinale pratilo 617.017 gledalaca, što je isto bilo najgledanije polufinale još od 2016. godine;
  • u Italiji je 1. polufinale pratilo 535.000 gledalaca;
  • Rumuni su imali najlošije gledano polufinale na kom se neki njihov predstavnik nadmetao — 1. polufinale je pratilo svega 138.000 gledalaca;
  • u Portugaliji je u odloženom prenosu 1. polufinale pratilo 294.600 gledalaca;
  • u Norveškoj je 1. polufinale pratilo 898.000 gledalaca;
  • u Austriji je 1. polufinale pratilo 339.000 gledalaca;
  • u Belgiji — na javnom emiteru VRT 999.950 gledalaca, a na RTBF — 289.154 gledalaca;
  • u Češkoj je 1. polufinale pratilo 106.000 gledalaca;
  • u Francuskoj — 334.000 gledalaca;
  • u Grčkoj – 586.000 gledalaca;
  • u Australiji — 157.000 gledalaca;
  • u Litvaniji — 812.000 gledalaca (na televiziji), 600.000 (putem video striminga);
  • u Estoniji — 132.000 gledalaca;
  • na Kipru — 111.080 gledalaca;
  • u Danskoj — 441.000 gledalaca;
  • mršava gledanost 1. polufinalne večeri je zabeležena u Bugarskoj — 99.000 gledalaca.

Po za sada poznatim podacima gledanosti, 1. polufinale je prosečno pratilo oko 12 miliona gledalaca.

Gledanost 2. polufinala (20. maj)

Drugo polufinale je najveću gledanost zabeležilo u domaćinu Holandiji (2.903.000 gledalaca), Poljskoj (2.553.000 gledalaca), kao i u Srbiji (1,9 miliona gledalaca), a ostale za sada poznate brojke govore sledeće:

  • Austrija — 495.000 gledalaca (72.000 gledalaca manje u odnosu na 2019);
  • Bugarska — 162.000 gledalaca;
  • Finska — 650.000 gledalaca (najgledanije polufinale u ovoj skandinavskoj državi još od 2016);
  • Francuska — 301.000 gledalaca (za 108.000 gledalaca manje u odnosu na 2019);
  • Nemačka — 720.000 gledalaca (najviše gledano polufinale još od 2016);
  • Italija — 557.000 gledalaca (najveće gledano polufinale još od 2017);
  • Portugalija — 774.100 gledalaca;
  • Rumunija — 122.000 gledalaca (druga najlošije gledano polufinale);
  • Švedska — 997.000 gledalaca (najbolje gledano polufinale još od 2016. u kojem se nije nadmetao njihov predstavnik);
  • Španija — 600.000 gledalaca (najbolje gledano 2. polufinalno veče u Španiji);
  • Ujedinjeno Kraljevstvo —666.000 gledalaca (najbolje gledano polufinale još od 2015);
  • Estonija — 183.000 gledalaca;
  • Litvanija — 594.000 gledalaca (na televiziji);
  • Australija — 155.000 gledalaca;
  • Danska — 745.000 gledalaca;
  • Kipar — 72.780 gledalaca.

Gledanost finala (22. maj)

Analizu gledanosti finala vredi započeti sa podacima iz Srbije — finale je pratilo 2.500.000 gledalaca, što je bilo najgledanije finalno veče još od 2012, kada je Željko Joksimović predstavljao Srbiju, sa prosečnim šerom od 43,1% gledalaca!

Ostale za sada poznate brojke govore sledeće:

  • u Austriji je finalno veče pratilo 596.000 gledalaca (najgore gledano finale još od 2013);
  • Francuska — 5,5 miliona gledalaca (najveća gledanost finalne večeri još od 2009);
  • Nemačka — 7,8 miliona gledalaca (za 3% odsto veća gledanost u odnosu na 2019. godinu);
  • Rumunija — 178.000 gledalaca;
  • Španija — 4.071.000 gledalaca (najslabija gledanost od 2017);
  • Holandija — 5,4 miliona gledalaca;
  • Grčka — 2 miliona gledalaca (najgledanije finale još od 2014);
  • Švedska — 2,9 miliona gledalaca;
  • Portugalija — 1,2 miliona gledalaca;
  • Kipar — 173.000 gledalaca;
  • Poljska — 1,5 miliona gledalaca;
  • Australija — 288.000 gledalaca;
  • Norveška — 1,4 miliona gledalaca (najbolje gledano finale od 2015);
  • Estonija — 150.000 gledalaca (najgora gledanost do sada);
  • Danska — 533.000 gledalaca (najslabija gledanost finalne večeri još od 2007);
  • Ujedinjeno Kraljevstvo — 7,4 miliona gledalaca (najgledanije finale od 2014);
  • u Italiji je pobedu njihovih predstavnika ispratilo rekordnih 4,3 miliona gledalaca;
  • Finska — 1,4 miliona gledalaca (najgledanije finale od 2007);
  • na Islandu je finalno veče pratilo 99,9% gledalaca, što je najveći udeo u gledanosti od bilo kog tržišta;
  • Litvanija — 897.600 gledalaca (na TV) i 100.000 gledalaca (putem video-striminga na LRT.lt) – ukupno 997.600 gledalaca — za njihove standarde rekordna gledanost.

Generalna analiza gledanosti

Veliko finale je pratilo 183 miliona gledalaca, što je za četiri procenta veća gledanost u odnosu na 2019. godinu, kada je takmičenje pratilo 40,5% gledalaca; ove godine se gledanost uvećala za 19,4%. Najveću gledanost takmičenje je zabeležilo u grupaciji između 15 i 24 godine, gde je zabeležena procentna rast od 7% u odnosu na 2019. godinu; u toj populaciji takmičenje je pratilo 52,8% gledalaca, što je četiri puta više od prosečnog emitovanja jednog sadržaja na televizijskim kanalima (14,5%).

Kako se Evrovizija 2021. kotirala na internetu?

Tokom sedmice održavanja Pesme Evrovizije, sadržaje posvećene njoj na Jutjubu je pregledalo 50,6 miliona gledalaca iz 234 države, što je za 28% više u odnosu na 2019. godinu; najdominantnija ciljana grupa koja je pratila sadržaje uživo na ovoj najpopularnijoj globalnoj video-platformi je ona između 18 i 34 godine starosti, odn. 71% populacije u navedenoj ciljanoj grupaciji.

Na društvenim mrežama Instagram, Tik-tok, Tviter i Fejsbuk se po pitanju Evrovizije i postova u vezi sa njom na nalozima na navedenim društvenim mrežama angažovalo 14 miliona ljudi. Posebno treba izdvojiti Tik-tok kanal, koji je dosegao 4,3 miliona angažovanja.

Sadržaji na zvaničnoj Fejsbuk stranici su dosegli 21 milion ljudi, dodajući na to još i dodatnih osam miliona koji su povezani i na Instagram preko Fejsbuka; za one koji imaju samo nalog na Instagramu, tu su sadržaji pregledani 170 miliona puta! Na Tviteru je ispisano pet miliona postova, a video snimci u vezi sa Evrovizijom na toj mreži su bili pregledani 80 miliona puta!

Organizatori ne kriju zadovoljstvo

Supervizor takmičenja Martin Esterdal izjavio je:

Oduševljeni smo kada smo videli da je publika u takvom ogromnom broju dočekala takmičenje za Pesmu Evrovizije i veoma smo ponosni na to što smo okupili milione gledalaca u vreme kada su mnogi još razdvojeni. Prevladavajući pozitivan odgovor na ovogodišnje neverovatne emisije u realizaciji javnih emitera NPO, NOS i AVROTROS, te ogroman uspeh benda „Måneskin“ i toliko kvalitetnih pesama među ovogodišnjom konkurencijom pokazuje da je uticaj na Pesmu Evrovizije veći nego ikad, čak i u 65. godini njenog postojanja.

Sice Baker, izvršni producent događaja, nadovezao se činjenicom da je u realizaciji učestvovalo 1.264 ljudi, i dodao:

Naporno su radili tokom poslednjih nedelja, meseci, dve godine da bi stvorili neverovatne šou-programe u ovo bizarno i nestvarno vreme.

Baker je naglasio i ogromnu posvećenost koju su svi članovi EBU-a među učesnicima preuzeli radi osiguranja da se svi mogu naći na roterdamskoj sceni.

Zahvaljujući njihovom poverenju u našu organizaciju, takmičenje za Pesmu Evrovizije se ponovo vratilo: sa snažnim nastupima uživo na sceni i fantastičnim pobednikom.

Italijanska pobeda je bila druga pobeda za „Savez Velikih“ od njegovog uspostavljanja 1999. godine (prethodno se to dogodilo Nemačkoj 2010), bila je ovo treća Evrovizija od 2004. na kojoj je pobedio automatski kvalifikovan finalista nakon Grčke 2005. i navedene Nemačke 2010, treća pobeda za neku pesmu ispevanoj kompletno na maternjem jeziku od 1999. (nakon Srbije 2007. i Portugalije 2017), i, što je još bitno — treća pobeda za Italiju nakon 1964. i 1990. godine!

Oznake

4 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Generalno gledanost finala ESCa kod nas je uvek bila velika kad smo mi u finalu, logicno. Kolko znam, brojka je uvek bila iznad 2 miliona gledalaca, mada razumljivo je sto su finala 2015-2019 (izuzetak logicno 2017.) imale slabiju gledanost od ovogodisnjeg finala.

    Tako da te price kao: “Evrovizija, ko to gleda?” ili da tokom glasanja pricaju “Ja ovo nikad vise necu da gledam” uopste ne pale. Bar kod mene jer ja sam oguglao na sve to jer prvo, znam da svi ti koji kao ne gledaju ESC, posle prate u najvece, a drugo, 2016. me je naucila da se ne zanosim u smislu kao “idemo u top 10 ovo ono”. Lepo je sve to, ali posle 2017. meni je od svega samo najvaznije da udjemo u finale, a tamo neka bude sta bude.

    Imao sam tu situaciju ove godine tokom glasanja gde moj otac kaze “Ja ovo vise necu da gledam”, da sam mu odgovorio: “Ti to kazes svake godine, pa opet gledas”.

    Doduse, ovaj ESC nazalost meni nece ostati u lepom secanju zbog licnih problema koje su bile prisutne tokom trajanja ESCa, ali generalno celim ishodom sam i vise nego zadovoljan tako da uopste nisam razocaran plasmanom nasih Uraganki.

    A sad u ilegalu pa do godine, ko zna gde… Mozda Milano, mada sumnjam zbog Eurobasketa…

  • Treba spomenuti, da se polufinalne večeri u Nemačkoj prenose na kanalu ONE, koji je deo digitalnog paketa ARD Digital, dok se finalno veče emituje na Das Erste (prvi program) i ONE (paralelno, ali uz komentare gledalaca na kajronu).

    Zato i toliko razlika u gledanosti. Ko tu infomaciju nema će se zapitati, zašto razlika od 7 miliona gledalaca?!

  • @Jadnik
    Takodje ni Slovenija,San Marino,Azerbejdzan,Gruzija,Ukrajina,Letonija,Moldavija,Gruzija,Rusija…

  • Pa kako je to moguce da hrvaska i albanija nisu pratile evroviziju nit polu finale a nit finale, stvarno Cudo