Olivera Kovačević i Ivanka Ristovski
Foto: Screenshot/rts.rs
Balkan, Balkan! Evrovizija 2022

Srbija 2022 | Pristiglo već 100 radova

Urednica Zabavnog programa Radio-televizije Srbije Olivera Kovačević, gostujući u Dnevniku 2 RTS-a kod Ivanke Ristovski 8. oktobra, otkrila je sve detalje u vezi s predstojećom nacionalnom selekcijom za odabir evrovizijskog predstavnika za Torino.

Konkurs za Beoviziju 2022. otvoren je 28. septembra, i trajaće do 1. decembra, a Olivera je navela da je stiglo već 100 prijava, što ohrabruje i raduje.

Kovačevićeva je naglasila:

Radio-televizija Srbije sama odlučuje koju će pesmu izabrati da predstavlja Srbiju na Pesmi Evrovizije, jer ta kompozicija predstavlja RTS kao kuću, ali predstavlja i našu državu, Republiku Srbiju. To je najveće muzičko takmičenje na svetu i najveće televizijsko takmičenje.

Napomenula je i da su se neki od prijavljenih već samoproklamovali kao predstavnici na Pesmi Evrovizije, ali da je konkurs otvoren do 1. decembra. Na sve to je dodala da želi da dobije što više prijava, da bi mogli što kvalitetnije kompozicije da odaberu, kao i da joj je želja da jednak interes za učešćem pokazuju i afirmisani i mladi.

Olivera je potom pred Ivankom Ristovski iznela sledeće stanovište:

Najvažnije je da imamo dobru pesmu i da ode predstavnik koji može dobro da otpeva tu pesmu. Znate već kako je strog žiri, jer žiri nam je uvek najveći problem, i to kako će oni oceniti ne samo nastup već pre svega vokalni potencijal izvođača.

U konkursu je navedeno da će selekciona komisija, sastavljena od muzičkih urednika RTS-a, pre svega redakcije Muzičkog programa, kao i urednici sa Radio Beograda, diskografske kuće PGP RTS, te produkcije kablovskih kanala RTS-a, što je otprilike tridesetak ljudi, od ukupnog broja prijava izabrati isključivo kompozicije uz rukovođenje umetničkim kvalitetom.

Olivera Kovačević je navedeno stanovište obrazložila rečima:

Od svih pristiglih kompozicija, oni danima slušaju, dobiju glasačke listiće i svako od njih popunjava svoj listić. Na kraju se sve sabere i vidimo koliko kompozicija je osvojilo najviše glasova i onda se opredeljujemo. Ako ima mnogo kvalitetnih, ući će 30 kompozicija u takmičenje, 24 ili 34. To ćemo odlučiti u odnosu na to šta kažu urednici, da li ima malo ili mnogo kvalitetnih pesama.

Krajem februara u Studiju 8 RTS-a biće organizovan festival sa kompozicijama koje je odabrala selekciona komisija. Još se ne zna koliko će dugo trajati festival, što opet zavisi od broja selektovanih numera.

Olivera je napomenula:

Jedino što može da nas spreči u organizaciji festivala je koronavirus. U tom slučaju, RTS će sam od pristiglih kompozicija odlučiti ko će nas predstavljati. Međutim, ako se festival održi, želim da podvučem, da poštujemo proceduru ‘velike Evrovizije’. Želim odmah da odagnam sve optužbe da je festival namešten i da se unapred zna ko će pobediti, jer onda sigurno ne bismo organizovali festival.

Na festivalu će postojati dva žirija. Jedan u polufinalima, a drugi žiri u finalu. Sastav žirija će znati samo dve osobe na RTS-u. Za brojanje glasova publike koji stižu SMS porukama biće angažovana specijalna agencija.

Na samom kraju je Olivera naglasila:

Sve prevare koje su neki smislili i preko kompjutera slali po hiljadu glasova — biće onemogućene. Dakle, agencija će brojati glasove publike, tu listu overava notar i tek onda stiže u RTS. Znači, apsolutno se poštuje evrovizijska procedura što se tiče izbora, jer nam je cilj da odaberemo najbolju kompoziciju koja će nas predstavljati.

Da podvučemo — najveći prioritet RTS-a jeste održavanje Beovizije kao selekcionog festivala za Torino, a ako virus korona to onemogući, preći će se na interni odabir pesme i izvođača.

Oznake

12 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • U svakom slučaju Srbija treba da vodi računa o ugledu kada šalje nekog na takmičenje.Nije stvar poslati nekog ko će da pokaže sve mane na našoj muzičkoj sceni.. Kolko god RTS ima mana,pre bih da RTS bira predstavnika nego neka druga televizija gde se manje više prolazi na iste adute…
    Nama nisu problem pevači već same pesme i nedovoljno razradjeni nastupi i samim tim bi se pre tremalo pozabaviti motivisanjem autorstva..
    A što se tiče riskantnosti,daleko smo mi od Ukrajine i Maruv npr. pa da razmišljamo u tom pravcu…

  • Kriza stvaralastva je vec godinama prisutna. Tesko je napisati dobru, modernu, hiticnu pesmu.
    Svakako da je bitan izvodjac … Citam predloge … Aca Lukas, Seka Aleksic, JK … Breskvica, Sara Jo, Milica Pavlovic … Cudi me da su, ti koji predlazu, zaboravili Kiju Kockar, Lunu Djogani, Anastasiju Raznatovic … to su tek vrhunske izvodjacice.
    Da li se to neko sali?
    Svi nabrojani su ispodprosecni pevaci … a lepo rece Olivera Kovacevic … citat:
    Najvažnije je da imamo dobru pesmu i da ode predstavnik koji može dobro da otpeva tu pesmu. Znate već kako je strog žiri, jer žiri nam je uvek najveći problem, i to kako će oni oceniti ne samo nastup već pre svega vokalni potencijal izvođača.

    Zorja Pajic, mozda, uz dobru pesmu. Mozda …

    ps. Sad mi pade napamet, a neko je vec pomenuo, ne bi bilo lose da mi evrovizijske gledaoce bombardujemo jednim primerkom turbofolka … ali obavezno u izvodjenju Nade Topcagic… rukice gore, nogice gore … jutro je … jutro je …

  • @NekiTamo

    Pusti ti engleski. Aca Lukas mrmlja čak i kada govori srpski. On je neuračunljiva osoba. Tempirana bomba.

    Karleuša bi mogla da ide samo na Sunčane Skale ili negde drugde, gde se ne peva uživo. ESC nije modna pista, već muzički festival. Okej, pevali su i lošiji interpretatori od nje, na Pesmi Evrovizije, ali oni nam ne bi trebali poslužiti kao primer.

    A Seka … joj Majko Sveta! “Idem ja, boli me d…! Šta me j… bre!” … čuveni insert iz emisije Red Carpet. Ili ona emisija “Moja leva noga”. Kako se samo tamo ponašala. Psovala kao kočijaš, pričala ono što ne treba … užas.

    Treba neko da ide, ko zna da jede nožem i viljuškom i naravno da peva … ako me razumeš ;).

  • Aca Lukas nema teorije.. homofob teški,a ima i ispade svakakvih vrsta što bi u raznim intervjuima delovalo bizarno. Da ne pominjem njegovo upitno znanje engleskog.. On kad bi video Vilijama i Debana iz wiwibloggs-a odmah bi ih izrešetao…
    Karleuša nikad nije i neće ići dok RTS bira ni na koji način i tačkabtako da ko god je ima na listi želja uzaludno je..

  • Lukas je tezak homofob, on bi bio strasno izvizdan, tako da nikako on, ne daj Boze.

  • Ljudi, najiskrenije, ja sam za to da ode ili Aca Lukas ili Jelena Karleusa ili Seka Alexic (ona je jos najjaca)… Dakle sa nekim turbofolkasem imamo sanse, ovako slaba vajda sa drugima…

  • @Evropljanin
    Slažem se sa tobom oko kvaliteta,ali moraš da priznaš da je ohrabrujuće što se više ljudi interesuje za festival

  • Nije bitan kvantitet, nego kvalitet.

    No … nadojmo se, da su pesme dobre i da ima kvalitetnih i zanimljivih izvođača, nebitno, bili oni afirmisani ili ne.

  • Na Pesmi Evrovizije 2022. godine Srbiju treba da predstavlja Zorja Pajić. Naravno, dosta toga zavisi od kvaliteta pesme i drugih učesnika, ali smatram da je Zorja jedan od najkompletnijih izvođača koje Srbija u ovom trenutku ima. Nadam se da nećemo protraćiti priliku koja nam se ukazuje.

  • Uh sto bih volela da vidim Milicu Pavlovic.. Sara jo takodje nije losa, ali mislim da bi Milica oduvala

  • Iskreno, već počinje da me obuzima neka euforija… Mislim da je grupa Hurricane kumovala ulasku u novu eru učešća Srbije na Evroviziji. 100 prijava za manje od 2 sedmice nije uopšte naivna informacija. Da li će se Zorji ispuniti želja, ipak je ona najglasnija na ovu temu? Da li će se Nemanji Antoniću posrećiti 2. odnosno 3. put zaredom, ovoga puta sa pjesmom “Trauma” koju radi za Aleksandra Radojevića? Matija Vitić, Zera, Breskvica, da li možemo očekivati više mladih i neafirmisanih izvođača? Da li je Milica Pavlović odlučila da isprazni svoju fioku? Da li Sara Jo krčka nešto u tajnosti? Da li Acu Lukasa shvatiti ozbiljno… Koliko pitanja, a samo ću reći – J E D V A Č E K A N J E

    Nek’ nam je sa srećom 😀

  • Ohrabrujuće je čuti da se ozbiljnije ovaj put pristupa takmičenju i vreme je da Beovizija ponovo postane ozbiljan festival.
    Ukoliko je zaista tačno da je stiglo sto prijava do sada (nadam se da broj nije dignut zarad pokušaja podsticaja na prazno) to je već napredak u odnosu na prošle god kad br prijava uopšte nije prelazio trocifrenu brojku..
    Drago mi je što je i naglašeno da se traži i afirmisani pre svega,ali i oni nešto manje afirmisani,ali opet mladi,talentovani i puni potencijala i talenta..
    Stvarno ovo ne treba da bude festival za penzionere i dizanje iz umetničkog mrtvila kao i okupljanje družine iz osnovnjaka (Lana i Aldo,Osmi vazduh i drugari pozdrav)
    Takodje je i stavljena tačka na glasine o nameštanju potbuno direktno i razumno tako da bi i pojedinac koji je svojevremeno širio nemir po tom pitanju sad mogao napokon da utihne.
    Nadam se da nas sledeće godine čeka novi list učestvovanja i da će se pre svega oažnja usmeriti da se u svakom smislu pokažemo kao evrovizijska sila jer itekako imamo izvodjače i autore koji imaju šta da pokažu,samo je stvar da se još i finansijski više ulaže u samog predstavnika!