ESC-potpourri

Promene u Norveškoj i Italiji

Novi „evrovizijski potpuri“ posvećen je aktuelnostima u vezi sa predstojećom 66. Evrovizijom u Torinu, a nove aktuelnosti su nam poslali Norveška i Italija.

🇳🇴 Promene u formatu Melodi Grand Prixa

Govoreći za specijalizovan sajt escNorge, šef norveške delegacije i izvršni producent Melodi Grand Prixa Stig Karlsen otkrio je detalje u vezi s promenom formata norveškog nacionalnog izbora. Kao i u prethodne dve godine, finalnoj večeri, zakazanoj za 19. februar, prethodiće pet polufinala, koja će biti održana svake subote između 15. januara i 12. februara. Svih šest večeri, baš kao i ove godine, biće emitovano iz Arene „H3“ u Fornebuu, ali ovaj put uz prisustvo gledalaca; organizatori bi voleli da kapacitet bude maksimalno ispunjen, ali da je realno da će broj prisutnih u hali biti limitiran u skladu sa merama koje budu u to vreme važile u Norveškoj za suzbijanje kovida-19.

Jedino što će ostati isto u koncepciji iz prethodne dve sezone jeste to da će određen broj učesnika obezbediti direktan plasman na finalno veče, a sve ostalo će biti promenjeno; najbitnije promene će svakako biti vraćanje žirija u sistem glasanja, kao i uvođenje novih glasačkih metoda; takođe, biće promenjen i način prezentacije takmičarskih pesama — u prethodne dve godine su liste učesnika polufinalnih emisija, njihove takmičarske pesme i pesme direktno kvalifikovanih finalista bile otkrivane šest dana pred svaku od pet polufinalnih večeri.

Konkurs za Melodi Grand Prix zatvoren je 15. septembra i među pristiglim prijavama se nalazi vrlo malo radova koje su poslali švedski ili drugi autori iz inostranstva. Još uvek se ne zna mnogo o prijavljenim pesmama, ali se zna da su od autora svoje radove poslali Kevin Hogan, Rejdun Seter i Emeli Holou.

Izvesno je i da će doći do promena i u prezenterskom timu zato što je jedan od voditelja iz prethodne dve edicije Roni Brede Ose napustio redove javnog emitera NRK u julu i prešao je u redakciju kablovskog kanala Discovery.

🇮🇹 Novi detalji promena na Sanremu

Još ranije smo pisali o tome da će se Italijani najverovatnije vratiti na format Sanrema iz 2019, i to je ozvaničeno. Za odbranu domaćeg terena u Torinu će se nadmetati 24 izvođača, od toga će 22 izvođača odabrati selekciona komisija na čelu sa umetničkim direktorom festivala Amadeusom, a dva će biti selektovana preko omladinskog festivala Sanremo Giovanni. Završnica Sanrema zakazana je za period od 1. do 5. februara.

Prve dve večeri, 1. i 2. februara, 24 odabrana učesnika, podeljena u dve grupe po 12, prvi put će izvesti svoje takmičarske pesme, a takmičare će tokom prve dve večeri ocenjivati isključivo novinarski žiri podeljen u tri kategorije: novinari štampanih, novinari televizijskih i radijskih stanica, i novinari veb-portala; njihovi glasovi će biti jednako vagani.

Treće večeri, 3. februara, sva 24 izvođača će drugi put izvesti svoje takmičarske pesme, a kandidate će na trećoj večeri ocenjivati: televouting glasači (50% glasova) i demoskopski žiri sastavljen od 1000 selektovanih ljudi (drugih 50% glasova).

Četvrte večeri, 4. februara, 24 finalista izvešće obrade italijanskih ili svetskih muzičkih hitova iz perioda od 60-ih do 80-ih godina prošlog veka, a mogu da biraju da li će pesmu izvoditi sami, ili sa još jednom italijanskom zvezdom uz saglasnost javnog emitera RAI.

Pete večeri, 5. februara, biće selektovan pobednik festivala, koji će otići na Evrosong ako to bude želeo. Tada će ponovo glasati publika, njihovi glasovi biće sjedinjeni sa glasovima svih porotničkih grupa koje su glasale tokom prve tri večeri, i tri najbolje plasirana izvođača obezbediće plasman u tzv. superfinale; u drugom krugu glasanja, odluku o pobedniku među tri najbolje plasirana kandidata donosiće: novinarski žiri, demoskopski žiri sastavljen od 1000 odabranih ljudi (obe strane će imati po 33% udela u proglašenju pobednika), i televouting glasači (34% udela).

1 komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Tužno je gledati kako druge države spremaju domaće festivale, dok Srbija nema ništa. Taman sam se ponadao da će ponovo biti Beovizije, ali dobio sam ˶RTS-viziju˝. ˶RTS takmičenje za Pesmu Evrovizije˝ je tako smešan naziv, pa zar nisu mogli da smisle nešto kreativnije ? Glasanje žirija i publike ko na Beoviziji ili nešto drugačije, opet će biti jednaki. Pa i Sanremo daje 1% prednost narodu u odnosu na druga dva žirija. U konkursu RTS-a je pisalo festival koji će ponovo biti na Košutnjaku. Festival se održava pred narod, a ne u nekom studiju. Evo ne mora da bude Sava Centar, zašto da ne bude Dom Sindikata ? Ima veći broj sedišta u odnosu na Ariston, ali RTS-u to smeta jer kvarna radnja treba da radi. Jasno je da Srbija više nema festival, već emisiju gde će se birati predstavnik. Jedino sa čime Srbija može da se pohvali je što još će držati rekord sa najviše učesnika na Evroviziji, a može i da se pohvali da je ugostila više publike u Beogradu nego što će Italija u Torinu.