The Sound of Beauty
Jedan od vizuelnih identiteta koji prati slogan „The Sound of Beauty“ (Zvuk lepote)
Evrovizija 2022

Evrovizija 2022 | Kakva priča se krije iza slogana i vizuelnog identiteta?

Italijanski emiter RAI i Evropska radiodifuzna unija objavili su priču koja stoji iza ranije objavljenog slogana The Sound of Beauty (Zvuk lepote), kao i pratećeg vizuelnog identiteta.

Za razliku od domaćina minulih godina, čelnici Radio-televizije Italije nisu želeli da sve zajedno otkriju, već da postupno objavljuju detalje o organizaciji. Slogan i vizuelni identitet takmičenja zvanično su otkriveni 21. januara. Tri dana kasnije, objavljena je i priča koja stoji iza navedenog umetničkog koncepta.

Baneri koji prate slogan „The Sound of Beauty“

Kimatika kao simbol zvuka lepote

Tema Torina je vizuelni prikaz zvuka lepote. Kako bi se na najbolji način predstavili zvuk i lepota njegovih vizuelnih svojstava, dizajn je zasnovan na simetričnoj strukturi i obrascima kimatike, koja se bavi proučavanjem fenomena zvučnih talasa.

Termin „kimatika“ je tokom šezdesetih godina 20. veka skovao švajcarski naučnik i filozof Hans Dženi. Izveden je od starogrčke reči κῦμα (kima), što u prevodu znači „talas“. Uz pomoć njegovih eksperimenata je dokazano da fini prahovi postavljeni na metalni list, uz primenu vibracija akustičnog talasa, formiraju specifične šare.

Navedeni obrasci, poznati i pod imenom Hladnijeve figure, konfigurišu se u simetrične geometrijske oblike i kompozicije, slične konfiguracijama mandale, i to u slučaju harmonijskih zvukova.

Jedna od glavnih inspiracija za scenografiju je bio i italijanski oblik baštenskog vrta, koji ima strukturu sličnu onoj kakva je prisutna u kimatici. Oba koncepta su zasnovana na simetriji, aksijalnoj geometriji, i ukazuju na princip reda nad prirodom. Kimatika u tematskoj umetnosti vizuelno naglašava i sunce i kosmički portal koji se može otvoriti ka ideji zvuka lepote.

Lokalni dizajn kao pečat vizuelnog identiteta

Slogan je ispisan fontom Arsenica, koji je dizajnirao Frančesko Kanovaro za Zetafonts, a razvio ga je dizajnerski tim u sastavu: Mario de Libero, Andrea Tartareli i Kozimo Lorenco Pančini.

Dizajn fonta Arsenica je inspirisan italijanskim reklamnim posterima sa početka 20. veka, u vreme kada su tipografija, slova i ilustracija bili blisko isprepletani, potičući tradicionalne oblike slova starog stila, često prožete secesijom i dekorativnim senzibilitetom. Umetnici poput Đorđa Muđanija i Marsela Dudoviča su korišćenjem takvog fonta ilustrovali postere za Cinzano, Pirelli i Rinascente, te su ga koristili i za tipografski dizajn štampe.

Upotreba tipografije je ključna za dalje definisanje italijanskog identiteta pri ovogodišnjoj temi. Dizajn postera i brendiranje su centralni događaji u istoriji italijanskog dizajna i kroz tipografiju konsoliduju ukupan italijanski izgled i osećaj događaja.

Tokom narednih sedmica biće prezentovani tematska umetnost i povezani dizajni koji će biti korišćeni u promotivne svrhe.

Oznake

2 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Meni iskreno je ceo dizajn sasvim ok,naravno bilo je i boljih,ali svakako ima smisla uz priču i animacije..
    Slogan je kao i uvek manje više sa istom suštinom,samo drugačije formulisan tako da nema tu šta da se bistri.
    Ono što mi se dopada je font i kombinacija boja,napokon smo se makli nijansi plave..

  • O, pa ima smisla sad dizajn. A sutra zdravlje Boze da Srbija bude izvucena za prvo polufinale.