Italijanski emiter RAI i Evropska radiodifuzna unija objavili su priču koja stoji iza ranije objavljenog slogana The Sound of Beauty (Zvuk lepote), kao i pratećeg vizuelnog identiteta.
Za razliku od domaćina minulih godina, čelnici Radio-televizije Italije nisu želeli da sve zajedno otkriju, već da postupno objavljuju detalje o organizaciji. Slogan i vizuelni identitet takmičenja zvanično su otkriveni 21. januara. Tri dana kasnije, objavljena je i priča koja stoji iza navedenog umetničkog koncepta.
Kimatika kao simbol zvuka lepote
Tema Torina je vizuelni prikaz zvuka lepote. Kako bi se na najbolji način predstavili zvuk i lepota njegovih vizuelnih svojstava, dizajn je zasnovan na simetričnoj strukturi i obrascima kimatike, koja se bavi proučavanjem fenomena zvučnih talasa.
Termin „kimatika“ je tokom šezdesetih godina 20. veka skovao švajcarski naučnik i filozof Hans Dženi. Izveden je od starogrčke reči κῦμα (kima), što u prevodu znači „talas“. Uz pomoć njegovih eksperimenata je dokazano da fini prahovi postavljeni na metalni list, uz primenu vibracija akustičnog talasa, formiraju specifične šare.
Navedeni obrasci, poznati i pod imenom Hladnijeve figure, konfigurišu se u simetrične geometrijske oblike i kompozicije, slične konfiguracijama mandale, i to u slučaju harmonijskih zvukova.
Jedna od glavnih inspiracija za scenografiju je bio i italijanski oblik baštenskog vrta, koji ima strukturu sličnu onoj kakva je prisutna u kimatici. Oba koncepta su zasnovana na simetriji, aksijalnoj geometriji, i ukazuju na princip reda nad prirodom. Kimatika u tematskoj umetnosti vizuelno naglašava i sunce i kosmički portal koji se može otvoriti ka ideji zvuka lepote.
Lokalni dizajn kao pečat vizuelnog identiteta
Slogan je ispisan fontom Arsenica, koji je dizajnirao Frančesko Kanovaro za Zetafonts, a razvio ga je dizajnerski tim u sastavu: Mario de Libero, Andrea Tartareli i Kozimo Lorenco Pančini.
Dizajn fonta Arsenica je inspirisan italijanskim reklamnim posterima sa početka 20. veka, u vreme kada su tipografija, slova i ilustracija bili blisko isprepletani, potičući tradicionalne oblike slova starog stila, često prožete secesijom i dekorativnim senzibilitetom. Umetnici poput Đorđa Muđanija i Marsela Dudoviča su korišćenjem takvog fonta ilustrovali postere za Cinzano, Pirelli i Rinascente, te su ga koristili i za tipografski dizajn štampe.
Upotreba tipografije je ključna za dalje definisanje italijanskog identiteta pri ovogodišnjoj temi. Dizajn postera i brendiranje su centralni događaji u istoriji italijanskog dizajna i kroz tipografiju konsoliduju ukupan italijanski izgled i osećaj događaja.
Tokom narednih sedmica biće prezentovani tematska umetnost i povezani dizajni koji će biti korišćeni u promotivne svrhe.
Meni iskreno je ceo dizajn sasvim ok,naravno bilo je i boljih,ali svakako ima smisla uz priču i animacije..
Slogan je kao i uvek manje više sa istom suštinom,samo drugačije formulisan tako da nema tu šta da se bistri.
Ono što mi se dopada je font i kombinacija boja,napokon smo se makli nijansi plave..
O, pa ima smisla sad dizajn. A sutra zdravlje Boze da Srbija bude izvucena za prvo polufinale.