Dečja Evrovizija 2021

Dečja Evrovizija 2021 | Takmičenje pratilo 33 miliona gledalaca

Više od mesec dana nakon održavanja 19. dečje Evrovizije u Parizu, Evropska radiodifuzna unija je 27. januara objavila da je prethodno izdanje ovog prestižnog juniorskog takmičenja pratilo prosečno 33 miliona ljudi, računajući sve parametre za merenje gledanosti.

Broj od 33 miliona gledalaca je najveći prosečan udeo u gledanosti od 2011. godine.

Što se tiče televizijske gledanosti takmičenja, stanje je sledeće:

  • najviše TV gledalaca isporučili su Islanđani, koji se nisu takmičili, ali su prenosili takmičenje — prosečan šer je iznosio 96%;
  • drugi velik rezultat po gledanosti, očekivano, bio je viđen i u domovima domaćina Francuza — tamo je takmičenje pratilo 1,6 miliona gledalaca;
  • treću godinu zaredom su najveću prosečnu publiku isporučili Poljaci, zato što je nastup njihove predstavnice, vicešampionke Sare Džejms, pratilo 2,8 miliona gledalaca; celokupno takmičenje je u Poljskoj privuklo četiri puta više gledalaca u odnosu na bilo koji drugi sadržaj emitovan na tri kanala nacionalnog emitera TVP, na kojima je takmičenje u isto vreme bilo prenošeno; to znači da je u celosti festival propratilo 4,9 miliona gledalaca, što u isto vreme predstavlja i mali pad u odnosu na 2020. godinu, kada je takmičenje pratilo šest miliona gledalaca;
  • u zemlji koja je pobedila prošle godine, Jermeniji, takmičenje je zabeležilo šer od 43% gledalaca;
  • u Italiji je takmičenje pratilo samo oko 15.000 ljudi;
  • nešto boljom gledanošću od Italijana, a slabijom u tim državama u odnosu na prethodne godine, mogu da se podiče Holanđani (175.000 gledalaca) i Španci (991.000 gledalaca). Predstavnici Holandije i Španije su svojim nacijama doneli najgore rezultate u istoriji svojih učešća;
  • u Portugaliji je takmičenje pratilo solidnih 288.000 gledalaca, u Nemačkoj 230.000 gledalaca, a u Irskoj 22.300 gledalaca.

Radio-televizija Srbije je ovo takmičenje prenosila na svom Drugom programu, ali je zanimljivo to što ova emisija nije uspela da uđe ni među 10 najgledanijih sadržaja na kanalima našeg javnog servisa u sedmici između 13. i 19. decembra; svih 10 najgledanijih sadržaja bilo je emitovano na Prvom programu, kao najgledanijem od svih njihovih kanala.

Na TV ekranima, takmičenje je prosečno pratilo 7,5 miliona gledalaca. Od 14 tržišta, čiji su podaci korišćeni pri utvrđivanju konačne gledalačke brojke, 11 je imalo veću publiku u odnosu na ostale dane u kojima njihovi emiteri emituju uobičajene programske sadržaje u terminu održavanja dečjeg Evrosonga. Na Jutjubu je direktan prenos pariske završnice, kao i sve propratne aktivnosti u vezi sa pripremama, pratilo 4,5 miliona gledalaca.

Što se tiče ciljnih grupacija, najveća je zabeležena među decom uzrasta od 4 do 14 godina — u toj ciljanoj populaciji je takmičenje pratilo 12,6% gledalaca, što je za 59% više u odnosu na uobičajen prosek od 7,9% gledalaca. U populaciji od 15 do 24 godine starosti, takmičenje je pratilo 11,2% gledalaca, što je dvostruko više od prosečnog broja gledalaca koji normalno postiže ista grupa kanala pri emitovanju uobičajenih sadržaja u terminu dečje Evrovizije; ostalih dana, ta gledalačka brojka iznosi 5%.

Kad je reč o društvenim mrežama, propratne aktivnosti na Tik-toku je pogledalo 5,7 miliona ljudi, a na Instagramu, kao najpopularnijoj digitalnoj platformi takmičenja, propratne aktivnosti je pogledalo 23 miliona ljudi.

Domaćin 20. takmičenja biće upravo aktuelni pobednik Jermenija, prvi put nakon 2011. godine. Može se očekivati da u skorije vreme EBU i emiter domaćin AMPTV izađu sa detaljima oko organizacije.

Oznake

1 komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Razlog za Slaviju gledanost u Srbiji je to sto je bilo na RTS2 i sto je tog dana bila najveća slava u Srbiji.