Pobedu na festivalu „Beogradsko proleće 2022“ odneo je Toni Cetinski sa kompozicijom Čuvam ljubav, odlučili su gledaoci kraj malih ekrana.
Prvi put nakon pauze duge 22 godine, festival zabavne i pop muzike „Beogradsko proleće“ održan je 29. aprila u dvorani Doma sindikata, koji je tom prilikom promovisao i svoje treće ime u istoriji postojanja ove velelepne koncertne građevine — MTS dvorana. Na ovogodišnjem festivalu publici se predstavilo 18 izvođača, selektovanim među 300 pristiglih pesama na konkurs. Svi oni su svoje takmičarske kompozicije izveli u pratnji Revijskog orkestra Muzičke produkcije RTS. I što je još bitno, tek na festivalu su prvi put pesme u celosti bile prezentovane javnosti. Da bi gledaocima skratili čekanje, na oficijelnim stranicama na Instagramu i Fejsbuku su u formi storija prezentovani isečci takmičarskih pesama na dan održavanja.
Uoči festivala je došlo i do izmene u listi učesnika. Bojana Mašković je u međuvremenu odustala od učešća i na njeno mesto je upala još jedna nekadašnja učesnica nacionalnih izbora za Pesmu Evrovizije — Anđela Vujović Angellina, koja se publici predstavila pesmom Melanholija, za koju je sama napisala muziku i tekst. Angellina se za Evrosong borila 2013. kao članica grupe „Sky’s“, stigavši sasvim iznenadno do finala Beosonga s pesmom Magija, i 2022. kao solista, kada je na „Pesmi za Evroviziju“ s numerom Origami zauzela 4. mesto u generalnom plasmanu na finalnoj večeri.
Redosled nastupanja na ovogodišnjem festivalu je bio sledeći:
- Filip Žmaher | Oprosti mi
- Boris Pingović | Život
- Angellina | Melanholija
- Igor Simić | Vrati se
- Jasna Gospić | Beli grad
- Davor Jovanović | Život
- Lado Leskovar | Beograd, ti i ja
- Saška Janković (Yanx) | Tirkiz
- Dejan Najdanović Najda | Posle tebe
- Maya Sar | Ljubav
- Lukijan Ivanović | Da znaš
- Bojan Marović | Živim za nas
- Kristijan (Kiki) Rahimovski | Atlantida
- Boris Režak | Lastavica
- Mirza Selimović | Plakaćeš
- Bojana Stamenov i Marko Tolja | Kada kažeš ljubav
- Toni Cetinski | Čuvam ljubav
- Željko Vasić | Kompanjero
Na festivalu je bilo dodeljeno 10 nagrada: petočlani stručni žiri je dodelio nagrade za najbolju kompoziciju, najbolji tekst, najbolji aranžman i najbolju interpretaciju, gledaoci su SMS porukama i glasanjem na Instagram stranici @mtsdvorana odredili dobitnike priznanja u iznosima od 100.000, 200.000 i 300.000 dinara, dok su specijalne nagrade dodelili Radio NAXI, Udruženje kompozitora Srbije i MTS dvorana.
Gledaoci su za svoje favorite putem SMS-a mogli da glasaju najviše 20 puta sa jednog broja. SMS glasanje je trajalo 20 minuta. Glasanje putem Instagram profila @mtsdvorana odvijalo se tako što su posetioci i pratioci morali da lajkuju profil svog favorita i favoritkinje, isto u roku od 20 minuta.
Članovi žirija su bili:
- Dragoslav Fredi Stanisavljević, član Big Benda RTS-a;
- Marko Milutinović, odgovorni urednik diskografske kuće PGP RTS;
- Ivan Ilić, dirigent Big Benda RTS-a;
- Aleksandar Filipović, voditelj na Radio-televiziji Vojvodine;
- Beti Đorđević, pevačica.
Pred otvaranje SMS i Instagram linija za glasanje dodeljene su tri specijalne nagrade — nagradu Radija NAXI dobio je Toni Cetinski; nagradu MTS dvorane dobio je još jedan nekadašnji evrovizijski učesnik Lado Leskovar, dok je nagradu Udruženja kompozitora Srbije dobio Vladimir Marković za pesmu Oprosti mi Filipa Žmahera.
Nakon kratke rekapitulacije svih takmičarskih pesama, Beti Đorđević je u ime žirija predala voditeljima koverte na kojima su se nalazili dobitnici sledeće četiri nagrade:
- najbolja kompozicija — Dušan Bačić i Dejan Nikolić za numeru Atlantida Kikija Rahimovskog;
- najbolji tekst — Boris Pingović za sopstvenu kompoziciju Život;
- najbolji aranžman — Aleksandar Filipović za kompoziciju Oprosti mi Filipa Žmahera;
- najbolja interpretacija — Bojana Stamenov i Marko Tolja.
Veče je bilo ispunjeno i osvrtima na razne zanimljivosti koje su pratila prethodna izdanja Beogradskog proleća, kao i revijalnim segmentom realizovanim u sklopu prebrojavanja glasova publike, u sklopu kog su Jelena Gavrilović, Dušan Svilar, Ivana Vladović i Stefan Zdravković izveli medli hitova sa ranijih izdanja tog festivala.
Posle završetka revijalnog programa, proglašeni su dobitnici tri nagrade publike. Treću nagradu publike u iznosu od 100.000 dinara dobio je Mirza Selimović, 2. nagradu publike u iznosu od 200.000 dinara dobio je Željko Vasić, a 1. nagradu publike, kao merodavnu za proglašenje pobednika, u iznosu od 300.000 dinara, dobio je Toni Cetinski za numeru Čuvam ljubav.
Kroz program dug dva sata i 40 minuta gledaoce su vodili naši eminentni glumci srednjeg kova Milena Vasić i Srđan Timarov.
@Evropljanin
Odgovor na tvoj komentar je samo prvi paragraf, dok drugi predstavlja moj utisak o festivalu. Izvinjavam se ako sam izazvao konfuziju.
Ovaj dogadja bi trebao da bude zabelezen u Ginisovu knjigu rekorda.
Mrtvac je sahranjen posle 22 godine.
Neka mu je laka.
ps. Mislim da je gospon Toni Cetinski morao na ukop doci primerenije obucen.
@NekiTamo
Kakve veze ima, nakon koliko godina je se vratio?
Festival je bio užasan. Stejdž faktički nije ni postojao. Izvođači su nastupali ispred orkestra.
Pesme, koje isključivo u Srbiji nazivaju “kompozicije”, su bile toliko staromodne, da bi i 1969. bile demode.
Način vođenja programa je takođe bio pase. Umesto da bude malo lažne spontanosti, smeha, cerekanja, šale … su se uštirkali i bili dosadni do zla Boga.
Ako se tebi svidelo, onda mi je drago zbog tebe.
@Aleks
Folk nisam ni spominjao.
Na festivalu nije bilo niti jedne moderne zabavne ili pop pesme.
Svi moramo ići sa vremenom, kako bih opstali.
@NekiTamo
Da, naravno da se nakon 22 godine, u 2022. godini očekuje napredak i inovativnost u domaćoj muzici. Koga interesuje da gleda i sluša krug dvojkaške samozvane boeme, RTS reprezentaciju za novogodišnji program i ove iz rubrike Lado Leskovar i Filip Žmaher (to čak ne znam kako bih nazvao) nam kuca na vrata. Kada Željko Vasić ima najbržu pesmu na festivalu onda je jasno da to ne može funkcionisati. Srbiji treba nova scena, koja se ne pravi tako što na festival zoveš dinosauruse.
Citiraću svog oca. Od gledanja ovogodišnjeg “Beogradskog proleća” se dobija impotencija. Meni je potpuno jasno da su naši najstariji, bake i deke, seniori, zapostavljeni u ovom društvu i da i za njih mora postojati nešto ovakvog tipa, samo se ne slažem da to treba biti na RTSu.
@Evropljanin
Festival se vratio nakon 22 godine,a ti odmah očekuješ nekakav moderan festival.. Pomalo previše,seti se samo Beovizije 2018..
Svakako drago mi je što imamo još jedan festival,nadam se nastavku narednih godina
@Evropljanin
Bilo je određenih propusta u organizaciji, to ne osporavam, ali ne smatram da ovaj festival treba da se prilagođava savremenim standardima i trendovima, na taj način bi izgubio nekadašnju draž.
S obzirom na to da ne volim novokomponovanu, narodnu i folk muziku, povratak festivala na kom se isključivo izvodi zabavna muzika smatram pravim osveženjem i melemom za dušu. Nadam se da ćemo biti u prilici da ga gledamo i narednih godina.
Sve (stejdž, pesme, pristup, voditelji …) je delovalo staromodno i zarobljeno u prošlosti i daleko od modernog muzičkog festivala.
Stefan Zdravković je u revijalnom delu bio pravi eye candy … that hair ;).