Evrovizija 2022

Evrovizija 2022 | Ko će biti na muzičkom tronu Evrope i Australije?

Buonasera signore e signori! Večeras nas očekuje izbor za novog muzičkog vladara Evrope i Australije. Koju ćemo pesmu pevati narednih godinu dana, saznaćemo upravo danas, 14. maja. Nešto posle ponoći biće poznat 66. osvajač najboljeg muzičkog takmičenja Evrope i Australije, a mi vas tim povodom vodimo kroz celokupan program i sistem organizacije finalne večeri!

Zahvaljujući pobedi italijanskog rok sastava „Måneskin“ na prethodnom Evrosongu, održanom 2021. u Roterdamu, Italija je dobila čast da nakon 31 godine ponovo organizuje Evrosong. Domaćin takmičenja je Torino, koji je pobedio u javnom nadmetanju sa 17 gradova, od kojih su u najužem izboru bili još Milano, Bolonja, Rimini i Pezaro.

Za učešće na 66. takmičenju za najbolju pesmu Evrope i Australije inicijalno se prijavila 41 država; međutim zbog ruske invazije na Ukrajinu, Rusiji je zabranjeno učešće nakon pretnje brojnih zemalja da će odustati od učešća na takmičenju, tako da je konačan broj ipak 40. To je ipak jedna više nego u Roterdamu prethodne godine, jer su se na takmičenje vratile Crna Gora i Jermenija.

Što se domaćina Italijana tiče, od povratka na Evroviziju, i to kao članice tzv. „Velike petorke“, gotovo svake godine su završavali među najboljih 10. Najlošije rezultate zabeležili su 2014. i 2016, kada je plasman među najboljih 10 izostao. Osim prošlogodišnje pobede, Italija u prethodnoj deceniji beleži dva vicešampionska mesta, kao i jedno treće, kada su bili apsolutni favorite publike.

Tema i vizuelni identitet

Za razliku od domaćina minulih godina, čelnici Radio-televizije Italije nisu želeli da sve zajedno otkriju, već da postupno objavljuju detalje o organizaciji. Slogan i vizuelni identitet takmičenja zvanično su otkriveni 21. januara. Tri dana kasnije, objavljena je i priča koja stoji iza navedenog umetničkog koncepta.

Tema Torina je vizuelni prikaz zvuka lepote, praćen sloganom The Sound of Beauty. Kako bi se na najbolji način predstavili zvuk i lepota njegovih vizuelnih svojstava, dizajn je zasnovan na simetričnoj strukturi i obrascima kimatike, koja se bavi proučavanjem fenomena zvučnih talasa.

Termin „kimatika“ je tokom šezdesetih godina 20. veka skovao švajcarski naučnik i filozof Hans Dženi. Izveden je od starogrčke reči κῦμα (kima), što u prevodu znači „talas“. Uz pomoć njegovih eksperimenata je dokazano da fini prahovi postavljeni na metalni list, uz primenu vibracija akustičnog talasa, formiraju specifične šare. Navedeni obrasci, poznati i pod imenom Hladnijeve figure, konfigurišu se u simetrične geometrijske oblike i kompozicije, slične konfiguracijama mandale, i to u slučaju harmonijskih zvukova

Jedna od glavnih inspiracija za scenografiju je bio i italijanski oblik baštenskog vrta, koji ima strukturu sličnu onoj kakva je prisutna u kimatici. Oba koncepta su zasnovana na simetriji, aksijalnoj geometriji, i ukazuju na princip reda nad prirodom. Kimatika u tematskoj umetnosti vizuelno naglašava i sunce i kosmički portal koji se može otvoriti ka ideji zvuka lepote.

Slogan je ispisan fontom Arsenica, koji je dizajnirao Francesco Canovaro za Zetafonts, a razvio ga je dizajnerski tim u sastavu: Mario De Libero, Andrea Tartarelli i Cosimo Lorenzo Pancini.

Upotreba tipografije je ključna za dalje definisanje italijanskog identiteta pri ovogodišnjoj temi. Dizajn postera i brendiranje su centralni događaji u istoriji italijanskog dizajna i kroz tipografiju konsoliduju ukupan italijanski izgled i osećaj događaja.

Dizajn fonta Arsenica je inspirisan italijanskim reklamnim posterima sa početka 20. veka, u vreme kada su tipografija, slova i ilustracija bili blisko isprepletani, potičući tradicionalne oblike slova starog stila, često prožete secesijom i dekorativnim senzibilitetom. Umetnici poput Giorgija Muggianija i Marcela Dudovicha su korišćenjem takvog fonta ilustrovali postere za CinzanoPirelli i Rinascente, te su ga koristili i za tipografski dizajn štampe.

Evrovizijska bina

Takmičenje je organizovano u normalnim uslovima u odnosu na prethodnu godinu. Dvorana „PalaOlimpico“ će ugostiti publiku u punom kapacitetu. Koncept koji stoji iza dizajna zove se The Sun Within koji se oslanja na pokrete i svetlost kinetičkog sunca. Pozornica će prikazati „pozorišni pokret koji je uokviren vodom i koji će imati bujni italijanski vrt koji prekriva zrake ispred sebe“. Dizajnerka scene Francesca Montinaro objasnila je ideju iza koncepta:

„Ideja je da predstavimo Italiju sa njenim suncem, morem, umetnošću i prirodom, ali iznad svega da predstavimo Italijane i njihovu jedinstvenu sposobnost prilagođavanja i dobrodošlice. Poenta pozornice je to što je otvorena za različitost i prilagođava se onoliko često koliko i mi. Potreba da se prilagodimo i budemo zajedno rezultat je uticaja kovida na našu zemlju i to kako je pokazao da ćemo se spasiti samo ako smo ujedinjeni.

Green room ispred bine simboliše osećaj baroknih vrtova poput onih u Villa d’Este, Castel Gandolfo, Villa Lante ili drugim imanjima širom Italije, dok voda podseća ljude na fontane u parku. Francesca je želela osigurati da svaki umetnik ima platformu za izražavanje svog identiteta kroz pozornicu koju je dizajnirala.

Ipak, sa prvim probama došlo je do problema zbog mehaničke greške pa je kinetičko sunce postalo statičko za vreme nastupa izvođača, što je primoralo brojne delegacije da promene svoju koncepciju nastupa. Naime, nije predviđena brzina promene položaja lukova koji čine kinetičko sunce u roku od 40 sekundi, koliko traju vinjete koje najavljuju svaki nastup.

Razglednice

Na razglednicama Pesme Evrovizije 2022. prikazani su snimci dronom iz ugla lika drona „Leo“. Već se od ranije znalo da će razglednice obuhvatiti slogan takmičenja „Zvuk lepote“, a RAI je tim povodom snimao na živopisnim i prelepim lokacijama širom Italije. Dronovi su korišćeni za snimanje na svakoj lokaciji. Ovo je kombinovano sa CGI tehnologijom da bi konačna razglednica izgledala kao da se vidi kroz „Leove“ oči. „Leo“ pokazuje okolinu lokacije na kojoj se nalazi razglednica i luta okolo dok se na lokacijama pojavljuju slike učesnika. Ove vinjete se završavaju snimkom „Lea“ koji snima svoje letove pod nebom Italije.

Razglednice se prikazuju pre početka svakog nastupa na Pesmi Evrovizije, a svaka nacija ima različitu razglednicu i tradicionalno se koristi za promociju zemlje domaćina takmičenja te godine ili za prikazivanje umetnika koji treba da nastupi sledeći po redu.

Skroman i dinamičan spektakl

Kao i prethodne dve večeri, i finalno će voditi: poznata italijanska pevačicaLaura Pausini, poznato TV lice Alessandro Cattelan, kao i britansko-libanski pevač Mika.

Uzimajući u obzir da finale ima posebnu težinu u odnosu na polufinala, organizatori su spremili bogate revijalne segmente za samo finalno veče — program će biti nastupom sastava „Rockin’ 1000“ koji je poznat po najvećem broju članova benda na čitavoj planeti. Jasno je da grupu čini 1000 muzičara koji su snimili nešto specijalno za ovu priliku. Takođe i voditeljka Laura Pausini izvesti miks svojih hitova Benvenuto, Io canto, La solitudine, Le cose che vivi i Scatola. Naravno, uz ovo se očekuje i defile svih finalista.

Tokom pauze za glasanje biće emitovana tri specijalna nastupa. Publika će imati priliku da ponovo pozdravi prošlogodišnje pobednike grupu „Måneskin“ koja će ovom prilikom izvesti svoj novi singl Supermodel. Prva evrovizijska italijanska pobednica, dvostruka predstavnica ove zemlje (1964, 1974) i voditeljka Evrovizije 1991. Gigliola Cinquetti izvešće svoju pobedničku numeru Non ho l’eta. Nakon nje svoju muzičku tačku imaće i ovogodišnji voditelj Mika koji će izvesti miks svojih najvećih hitova.

Ko su kandidati?

Uz direktne finaliste, tj. zemlje članice „Velike petorke“, u finalu će nastupiti i deset najuspešnijih kandidata iz oba polufinala. Među njima je i naša predstavnica Konstrakta koje će nastupiti 24. po redu. Redosled nastupa u finalu je sledeći:

ZANIMLJIVO
Tokom prethodnih 65 izdanja i isto toliko godina postojanja ovog takmičenja, nijedna zemlja nije uspela da pobedi s rednih pozicija: 2, 16, 25 i 26. Grupa „Måneskin“ je 2021. godine pobedila s pozicije 24, dok su pesme na rednom broju 17 do sada najčešće pobeđivale.
  1. Češka Republika: grupa „We Are Domi“ | Lights off
  2. Rumunija: WRS | Llámame
  3. Portugalija: Maro | Saudade, saudade
  4. Finska: grupa „The Rasmus“ | Jezebel
  5. Švajcarska: Marius Bear | Boys do cry
  6. Francuska: Alvan & Ahez | Fulenn
  7. Norveška: Subwoolfer | Give that wolf a banana
  8. Jermenija: Rosa Linn | Snap
  9. Italija: Mahmood & Blanco | Brividi
  10. Španija: Chanel | SloMo
  11. Holandija: S10 | De diepte
  12. Ukrajina: Kalush Orchestra | Stefania
  13. Nemačka: Malik Harris | Rockstars
  14. Litvanija: Monika Liu | Sentimentai
  15. Azerbejdžan: Nadir Rüstəmli | Fade to black
  16. Belgija: Jérémie Makiese | Miss you
  17. Grčka: Amanda Tenfjord | Die together
  18. Island: sastav „Systur“ | Með hækkandi sól
  19. Moldavija: grupa „Zdob și Zdub“ i orkestar „Frații Advahov“ | Trenulețul
  20. Švedska: Cornelia Jakobs | Hold me closer
  21. Australija: Sheldon Riley | Not the same
  22. UK: Sam Ryder | Space man
  23. Poljska: Ochman | River
  24. Srbija: Konstrakta | In corpore sano
  25. Estonija: Stefan | Hope

Šta je s glasanjem?

U finalu pravo glasa imaju žiriji i publika iz svih 40 država učesnica. U srazmeri 50/50 će biti izabran i ovogodišnji pobednik.

Žiri iz svih zemalja učesnica ovogodišnje Evrovizije je svoje bodove raspodelio tokom druge generalne probe finala prethodnog dana. Publika će za svoje favorite moći da glasa posle završetka svih nastupa i to glasanje će trajati 15 minuta. Naravno, i Srbija može da glasa za svoje omiljene pesme.

Glasovi žirija biće objavljeni na tradicionalni evrovizijski način — svaka zemlja će u direktnom uključenju saopštiti bodove od 1 do 12. Glasovi publike će saopštiti voditelji i oni će biti objavljeni u zbirnoj (kumulativnoj) vrednosti.

Glasovi gledalaca će biti saopšteni na isti način kao i na prethodna dva takmičenja; prvo će biti objavljeno kako je zemlja koja je najlošije prošla kod žirija bila kotirana kod gledalaca, i to će sve tako trajati dok ne bude objavljeno kako je publika kotirala državu koja je najbolje prošla kod žirija.

Ovde pročitajte detaljno o glasanju

Kao što je poznato, nacionalni žiri broji pet članova. Svi oni rangiraju numere prema svom kriterijumu od prve do poslednje, a zatim softver računa prosečan rang za svaku pesmu prema tzv. eksponencijalnom modelu težine glasova, prema kojem će pesme koje kod većine članova žirija budu visoko ili nisko kotirane — uglavnom u tom delu tabele i ostati. To će se činiti tako što će EBU dodeliti „unapred definisane koeficijente“ na svaku rangiranu poziciju. Ti bodovi će počinjati od 12, a zatim se eksponencijalno smanjuju. Npr., pesma koja bude prva na rang-listi kod jednog člana žirija, vredeće 12 poena, drugoplasirana će vredeti „malo manje od 12“, i tako redom do poslednje rangirane pesme u nizu.

Drugim rečima — član žirija koji bude vidno lošije pozicionirao jednu pesmu u odnosu na ostale članove žirija, neće imati jak uticaj na konačan rang ili plasman pesme.

Tako sklopljen konačan rang od jednog nacionalnog žirija daće poene nacionalnog žirija, pa će prvih 10 pesama dobiti 1-8, 10 i 12 poena. Njima će biti pridruženi glasovi publike koji se dobijaju na jednostavniji način — pozicija/rang pesme se određuje na osnovu broja pristiglih telefonskih glasova, a prvih 10 dobija poene 1-8, 10 i 12, koji se potom dodaju na glasove žirija (sistem 50/50).

Suma poena žirija + suma poena publike -> ukupan zbir

Ovakvim sistemom bodovanja se dobija ravnopravniji kriterijum ocenjivanja i izbegava se mogućnost da rangovi publike ili žirija umanjuju značaj ovog drugog.

Šta ako država ne može da dostavi glasove publike ili žirija?

Ako neka država iz bilo kog razloga nije u stanju da dostavi glasove publike ili žirija (neuspešan televouting, odustajanje članova žirija i slično), EBU je u saradnji s nacionalnim emiterom obezbedio reprezentativnu grupu posebno izabranih ljudi koji će zameniti bilo televouting, bilo žiri. Na taj način se u potpunosti obezbeđuje sistem „50/50“ i neće se događati da u slučaju neuspelog televotinga budu uzimani u obzir samo glasovi žirija.

Ko može da bude član žirija?

Žiri treba da ocenjuje vokalni nastup, scenski nastup, samu kompoziciju i originalnost iste, te sveukupni utisak pesme. Sve države se rangiraju, sem one iz koje stučni žiri dolazi. Svaki član žirija glasa u svoje ime, van uticaja drugih članova. Nakon glasanja žirija, njihovi glasovi regularno se proveravaju, a u slučaju bilo kakvih malverzacija ili vidljivih neregularnosti prilikom glasanja, glasovi će biti poništeni.

Postoje određena pravila koja se vrlo striktno poštuju i u vezi su s učešćem u glasanju člana stručnog žirija. Pravila su sledeća:

  • članovi žirija ne smeju biti istog sastava kao u prethodne dve godine;
  • članovi žirija moraju imati najmanje 16 godina na dan glasanja;
  • članovi žirija ne smeju biti zaposleni u bilo kom javnom servisu koji učestvuje;
  • članovi žirija moraju biti iz sveta muzike na bilo koji način;
  • članovi žirija bi trebalo da budu građani zemalja koje predstavljaju;
  • članovi žirija ne smeju biti u sprezi s pesmom ili izvođačem koji predstavlja njihovu zemlju u toj meri da se glasanje ne može izvršiti regularno.

Minulih godina, posmatrajući period od promena sistema u glasanju 2014. godine, članovi žirija su se objavljivali dve nedelje uoči takmičenja. Međutim, takav princip je dovodio do toga da su pojedini članovi komisije bili menjani uoči takmičenja, a najgori skandal se dogodio 2019, kada je EBU zabranio beloruskom žiriju da glasa u finalu zbog toga što su javno iznosili u intervjuima listu svojih favorita u 1. polufinalu, gde su i glasali. Da bi obezbedio rezultat beloruskog žirija za finale, samim tim i odnos 50/50, EBU je sastavio prosek zemalja sa sličnim zapisima o glasanju, ali je taj prosek pogrešno izračunat, pa kasnije ispravljan.

Da se takvi slučajevi više ne bi događali, članovi žirija, kojih će biti 200, raspoređenih u 40 država po pet, ove godine neće biti otkrivani sve do završetka finalne večeri, iako je nekim zemljama to dozvoljeno.

Prezenteri glasova

Među prezenterima glasova žirija iz 40 država učesnica naći će se i neka od imena koja su ranije imala veze sa Evrosongom, bilo kao učesnici ili prezenteri. U pitanju su:

  • estonski pobednik iz 2001. godine Tanel Padar,
  • nesuđeni predstavnik Finske iz 2020. Aksel,
  • voditeljka Dečje Evrovizije u Gruziji 2017. Helen Kalandadze,
  • prošlogodišnja predstavnica Grčke Stefania,
  • prošlogodišnja članica prateće grupe Daðija Freyra „Gagnamagnið“ Arny Fjola Ásmundsdottir,
  • dvostruka predstavnica Irske (1984, 1992) i pobednica Evrovizije 1992. Linda Martin,
  • proprošlogodišnji predstavnik Litvanije, pevač sastava „The Roop“ Vaidotas Valiukevičius,
  • prošlogodišnji predstavnik Holandije Jeangu Macrooy,
  • predstavnica Severne Makedonije iz 2017. Jana Burčeska,
  • prošlogodišnji predstavnik Norveške Tix,
  • prošlogodišnji predstavnik Portugalije, pevač sastava „The Black Mamba“ Pedro Tatanka,
  • prošlogodišnja predstavnica Ukrajine, pevačica grupe „GO_A“ Katerina Pavlenko.

Glasove srpskog žirija će saopštavati jedno od najomiljenijih lica RTS-a Dragana Kosjerina. Ona je to činila svaki put od 2016, izuzev 2017, kada je glasove srpskog žirija saopštavala jedna od članica „Uraganki“ Sanja Vučić.

Kako i gde gledati i slušati?

Gledaoci u Srbiji će imati mogućnost da prate finalno veče Evrosonga od 21.00 i to na programima Radio-televizije Srbije, ali i putem video-striminga na:

Komentator finalne večeri za RTS 1 će biti Duška Vučinić, a na Radio Beogradu 1 će finalno veče komentarisati Katarina Epštajn i Nikoleta Dojčinović.

Prvi put u istoriji Evrovizije prenos takmičenja biće rađen i u 4K tehnologiji pored uobičajenog HD standarda. Iz geografskih razloga, Jutjub strim će biti blokiran u Češkoj, Grčkoj i na prostoru dalekih Sjedinjenih Američkih Država. Strimovi na društvenim mrežama Jutjub i Tik-tok će se razlikovati po tome što će na Tik-toku biti obuhvaćeni i detalji iz bekstejdža u pauzi između takmičarskih segmenata.

ESC Serbia | Evrovizija.rs želi svu sreću svim takmičarima, naročito našoj predstavnici Konstrakti, a vama, čitaocima, želimo prijatnu i uzbudljivu noć!

Oznake

13 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Žiri nas uništava. Takmičenje je namešteno sad sam milion posto siguran, i kao što rekoh Španija pobeđuje. Nerealno da skoro niko od žirija nije prepoznao kvalitet Srbije. Žiri se izgleda zakači za onog za koga dobiju nalog da glasaju. Televoting nas može malo izvući ali ne mnogo, top 10 veoma upitno..

  • @Novak Slazem se…Nesto je danas publika zatajila kada smo mi u pitanju…A mi smo sigurno u top 5.

  • Да ли је Душка свесна колико је иритантна? Због њених некомпетенција пре ћу гледати ХРТ! Толико неумесних коментара…

  • Pobeđuje Španija sad sam siguran 99%
    Srećno Konstrakta i daj bože top 5!

  • Kada se spusti zavesa i pogase svetla nakon večerašnje predstave, samo će dve pesme ostati zabeležene u analima ESC-a … pobednička po difoltu i In corpore sano.
    Sve ostale idu u zaborav.
    Konstrakta je ispisala trag u vremenu … DOVOLJNO!!!

    Šta je Stara dama odlučila, saopštiće nam večeras oko ponoći.
    (Svoje sms poruke iskoristite za nešto pametnije.)

  • Beskrajno hvala dragoj osobi, divnoj umetnici Konstrakti što je učinila da se osećamo ovoliko posebno i ponosno na dan finala, nezavisno od toga šta će glasači reći. Uspela je da ujedini nespojive kategorije ljudi kod nas, uspela da ujedini Balkan pesmom koja nema balkanski zvuk, uspela poruku da pošalje i šire, a magijom koju proizvodi, zainteresuje čak i one koji pojma nemaju o čemu ona to…

    Uvek sam dobro prognozirao naše plasmane, kao i pobednike, ovoga puta je mnogo teže. Prethodnih godina je bilo lako pozicionirati Srbiju tačno tamo gde je i završavala. Ove godine je sve teže, jer imamo unapred viđenog pobednika, ali da li je baš sve tako?

    Zbog tragedije koju Ukrajina preživljava, a sa čim normalan čovek ne može da duboko ne saoseća, svakako da je posebna pažnja usmerena na nju. Ali, nije Ukrajina došla sa malteškom pesmom, nego sa jednom dosta dobrom, kojoj je svakako mesto pri samom vrhu. Ja hoću da verujem da članovi žirija rade svoj posao i ocenjuju kompozicije prema kriterijumima koji uostalom i postoje. Ukraijina je među favoritima jer to i zaslužuje. Publika će glasati velikim delom za nju, ali sigurno je veliki i broj ljudi koji neće glasati zbog osećaja da je već sve završeno. Pa, koliko će nas koji je svrstavamo npr. u top 5 da glasamo za Ukrajinu?? Malo…

    Nekako mi je neprihvatljivo da Švedska ili UK pobede, jer mi te pesme zaista pripadaju nekom starom shvatanju Evrovizije. Italija je odlična, ali izgleda da od pobede nema ništa, a Španija koja je konačno Španija ipak nije kalibar za pobedu. Holandija je izuzetna, ali takođe je ne vidim kao pobednika. I, šta ćemo sad?

    Da Konstrakta dolazi iz bilo koje druge države, ja bih bio potpuno ubeđen da je to to! To je ono smisleno drugačije, to je nešto posebno, ono što pravi razliku, navijao bih iz sve snage (što svakako hoću), kladio se na nju, smatrao da je to ono što Evroviziju širi u nove dimenzije i nastavlja niz pobednika koji izdižu takmičenje iznad očekivanog. Samo zato što je to naša pesma, nemam smelosti da očekujem ono što bih inače očekivao, plašeći se da možda ne postoji neka nijansa subjektivnosti u mojoj proceni, jer se radi o srpskom predstavniku. Ali, Bože zdravlja! Vreme je …
    In Corpore Sano

  • Šta reći, što ove sezone nisam već rekao bezbroj puta ;).

    Ja verujem u Konstraktu i njen kvalitet i drago mi je, da su Evropa i Australija (a sigurno i ostatak sveta) takođe prepoznali i nagradili njenu autentičnost ulaskom u finale i nastupom pre preko 200 miliona ljudi.

    Šaljemo izuzetno važnu, živu poruku na mrtvom jeziku, koju je ipak – u inat mnogim skeptičarima – svako razumeo.

    Možemo se opravdano nadati solidnom plasmanu, jer su prvo i drugo polufinale dokazali, da žiri i publika ne glasaju za golaće bez dobre pesme, pompu bez pokrića, već samo za kvalitet. Ne želim da glumim Sorbonu – slušaću ja svejdno neke od pesama koje su ispale, ali znam zašto su one ispale i kako bi se kvalifikovale sitnima izmenama. Za neke sam svestan, da se nikada ne bi našle u finalu, što ne umanjuje moju naklonost tim melodijama.

    Šta god danas da se desi, Konstrakta je već ispisala evrovizijsku istoriju. Ona je Marina Abramović Pesme Evrovizije i to će ostati zauvek. Svako ko je ikada učestvovao na bilo koji način na Pesmi Evrovizije postaje i ostaje član evrovizijske porodice i ljudi ga prate zauvek.

    Da nas večeras pogledaju Gospod Bog, Deva Marija i Isus Hristos, pa da uđemo u Top 10 – BOŽE ZDRAVLJA!!! MOŽE! MOŽE! MOŽE!

  • Ukrajina osvaja televoting a verovatno Svecka ili UK glasove žirija. Španija i Italija verovatno će biti na 4-6 mestu. Srbiji prognoziram neko 8-12 mesto , možda 9.

  • Trenutno smo 6. na kladionicama, ne verujem…Ja racunam 5. jer Italiju ne gledam kao konkurenciju za pobedu…Mislim da pobedu ove godine odnose ili Spanija ili Ukrajina ili Srbija definitivno.UK i Svedska imaju vrlo kvalitetne numere kao i nastupe (na svetskom nivou za Bilbordovih top 100) ALI prethodne tri zemlje nude vise od standardnog sablona svojevoljno ili ne…Ukrajina ima politicku situaciju koja ih izdavaja i favorizuje za pobedu hteo to neko da prihvati ili ne…Srbija umetnost i poruku koja se tice svake osobe na ovoj planeti, pesma u kojoj svako moze da se pronadje, nesto sto je po svemu iznad muzike, umeticki performans, upravo to izaziva u ljudima osecaj da je ovo pobednicka pesma…I Spanija harizmu, seksipil, vrhunsku koreografiju, vatreni vajb koji uvek privlaci vecu paznju od klasicnih pop pesama kao sto su Space man i Hold me closer…Prognoziram nam top 3 a ako budemo imali srece onda pobeda.

  • Najzad je došao dan kad ćemo saznati kuda ide ESC, tj. ko će da pobedi. 🙂
    Opšti utisak je takav da nema nekog predstavnika koji bi se tu izdvojio kao pobednik, kao Moneskin prošle godine ili Dankan Lorens 2019.
    Da ne bih puno trošio reči na svakog predstavnika ponaosob, glasaću kao da sam član žirija na ESC. Malo i ja da budem u njihovoj koži. 🙂
    Ovako bi to izgledalo, gledajući sa mog ugla:

    1 poen – Holandija – pesma koja je pre takmičenja imala baš dobar potencijal, ali nekako je pevačica u polufinalu dozvolila sebi da je baš preplave emocije. Pesma ima emociju i vidim da ova pesma znači ovoj pevačici. Zato i dajem glas njoj.
    2 poena – Portugal – portugalska pesma ima dušu i to je i dokazano u polufinalu uživo. Nije pobednički materijal, ali je ipak milozvučno.
    3 poena – Litvanija – plus kod litvanske pesme je pevanje na maternjem jeziku. Takođe, Monika Liu je neko ko je muzički potkovan umetnik, te je bilo očekivano da će nastup biti bombonica. 🙂
    4 poena – Ukrajina – dobra pesma, ali nekako koriste recepturu prošlogodišnje predstavnice Go_A. Takođe im ne ide u prilog trenutno geopolitičko stanje i ovaj rat. To bi onda ogolilo ESC kao manifestaciju koja je politički obojena (a nije da nema i tih uticaja). Poene dajem zbog samih izvođača.
    5 poena – Moldavija – možda bih dao i više, ali jednostavno ima boljih pesama i od ove. Moram da priznam da sam baš bio veseo kad sam čuo ovu pesmu. Digla me je na noge, kao i publiku u dvorani, a to su stvari koje se i te kako cene. Pet poena za njih je moja nagrada za njih. Moldavci su, bar za mene, carevi za performans uživo.
    6 poena – Francuska – još jedna kompozicija koja je otpevana ne na onom klasičnom francuskom, već na bretonskom dijalektu (tako nešto beše, ne hvatajte me za reč 😀 ). Najbolje od Francuske, a da to nije šansona. Drugačiji i dobar zvuk, rekao bih.
    7 poena – Finska – dobrog r’n’r nikad dosta. Najbolja kompozicija ove godine iz ovog žanra. Meni lično draga pesma.
    8 poena – Poljska – najbolje izdanje Poljske od kad su počeli da se takmiče na ESC, bez ikakve sumnje. Jako lepa, kvalitetna kompozicija, plus kvalitetan pevač. Lepo su to sve skockali. Da li će biti dovoljno za pobedu, videćemo.
    10 poena – Italija – Lepa balada i lepo sinhronizovan duet. Kvalitetna kompozicija. Prosto ćemo da uživamo. 🙂
    12 poena – Španija – najbolje izdanje Španije do sada. To je ona prava Španija koju svi mi doživljavamo. Neki kažu ,,golotinja”, ali ne bih se složio. Jedna izuzetno dobra letnja kompozicija. 🙂 Ukoliko ne pobedi Konstrakta, onda bih voleo da pobedi ona. Zaslužili su, vala. 🙂

    Ne znam da li ste primetili jednu stvar – izostavio sam našeg predstavnika. Zašto? Zbog principa ,,ne glasaj za svog predstavnika”. To je kao da sam sebi lajkuješ sliku. Za našeg predstavnika može da se navija, da bodrimo, itd.
    Od tolikih kompozicija koje su izvikane kao favoriti, Konstrakta će, po receptu sa nacionalnog finala, počistiti konkurenciju i pobediti. Mišljenja sam da će Konstrakta svojim performansom i kompozicijom da pomrsi račune svima. Imamo najoriginalniju kompoziciju ikada. Prvi smo oživeli ,,mrtav jezik” (čitaj latinski), koji možete da čujete samo kod medicinara i pravnika. Performans fenomenalan. Naš nastup ima i sliku i ton. Plus pesma kao takva je stvarno top i nosi poruku da svi moramo biti zdravi, kao i umetnica.

    Uživajmo svi večeras i navijajmo za našu umetnicu, jer, jelte, umetnica mora da pobedi. 😉
    #goserbia #konstrakta #escserbia2022

  • Još uvek nije jasno da li je ovogodišnja edicija ispratila dinamiku ponude od prošlogodišnje, ali dobrih pesama opet ima i raznovrsne su, pomalo možda sve one prigušene.

    No, uši su uz Lights Off ( taman energetski šot u uvertiri ), Saudade, Saudade ( tanano sneno ljuljanje ), Give that wolf a banana ( još pokretačkog vajba ), SloMo ( još više razloga zašto žaliti za Rosaliom kao predstavnicom Španije, ali ovo je dovoljno autentično diva i dinamično u celoj selekciji “lejdi Godajva” ove godine ), De diepte i Með Hækkandi Sól ( tople harmonije, iskontrolisana plahvoitost, možda i najprijatniji momenti ), Stefania ( tematski, stilski direktno i upečatljivo, nedovljno određeno pak, ali i dalje efektivno ) i, naravno, In Corpore Sano čije poslednje sekunde sublimiraju poruke koje prelaze i granice Evrovizije vremenski i prostorno – mens desperata/conterrita/infirma in corpore sano ( bez ikakve namere hiperbolisati i pretenciozno ustrojavati samu pesmu ).

  • Pa neka najuzbudljiviji dan krene!

    Ja bih volio da pokušam da što više suzim broj potencijalnih pobjednika ove godine. Činjenica je da je priča oko Ukrajine totalno zasijenila šanse drugim zemljama, ali nije da one ne postoje. Kao da dok pokušavamo da izvučemo nekog favorita, na trenutak nam bljesne fleš u glavi: Ejj, ali i Ukrajina je tu… Sumo sumare, mislim da nemamo skroz jasnog favorita ove godine, što je stvarno dobro, i bolje da nikad ne bude jasnog, izdvojenog favorita. Ima par potencijala i biće zanimljivo gledati borbu među njima. Tako da će glavni akteri ovog komentara biti: Italija, Španija, Ukrajina, Ujedinjeno Kraljevstvo i naravno, Srbija. Za preostale države sam gotovo siguran da neće trijumfovati. Da, da, ni Švedska.

    Da krenemo od Italije. Soldi je neprevaziđen hit, ali ni Brividi ne manjka kvalitetom. Jedna od najljepših balada ove godine, Mahmood i Blanco su se sjajno sinhronizovali, odlična energija i hemija među njima se da osjetiti. Zašto ću u ovom trenutku njih eliminisati iz dalje borbe za evropski tron? Zato što na njihovu štetu ide loša organizacija takmičenja, koju je svijet vidio. Bojim se da će Italija ubuduće ostvarivati isto fenomenalne plasmane, ali da će sve to biti nadomak nove pobjede, jer će biti rizik prepustiti Italijanima novu organizaciju takmičenja i mislim da će narod pri glasanju rezonovati sa tim. Zato mislim da Italijani večeras otpadaju sa šansama sa pobjedu. Biće to sjajan plasman u svakom slučaju, što govori da i sam domaćin ne mora uvijek biti na začelju tabele.

    Što se tiče Ukrajine koja se od februara ne skida sa kladioničarskog trona (iako u tom periodu nismo ni imali poznate sve pjesme), mislim da će doživjeti totalni fijasko večeras sa nekim plasmanom ispod prvog mjesta. Zašto? Prosto smatram da za Ukrajinu eventualna pobjeda ne bi predstavljala apsolutno ništa. Ona će ići u prilog samim predstavnicima i za njihovu muzičku biografiju će to biti strava, ali bih ukrajinsku pobjedu iskreno smatrao ličnim porazom za EBU, jer će za sobom dugo vući rep ispolitizovanog takmičenja. Nije da to već nije, ali večerašnja pobjeda Ukrajine bi bila debakl za EBU i Evroviziju ubuduće. Dodatna činjenica koja ide u prilog besmislu ukrajinske pobjede je to što neće moći ugostiti Evroviziju sledeće godine. Čemu onda glasanje za Ukrajinu? Trofej koji je znak podrške u ratu? Dajte molim vas! Pravite dobre pjesme i od srca vam želim da još dugo budete jedina zemlja sa 100% učinkom ulaska u finale, ali pobjeda ove godine, jednostavno – NO! Žiri je odradio svoj posao, ali se nadam da će publika do večeras ovo osvijestiti. Svako ko bi mimo Ukrajine pobijedio bi bio favorit iz sjenke, jer kako rekoh, priča oko Ukrajine je bacila tu sjenku već 3 godine unazad. Otpisujem u ovom trenutku i njih kao pobjednike. 🙂 #Peace #EurovisionNotPolitivision

    Dolazimo do Ujedinjenog Kraljevstva. Uprkos kvalitetno osmišljenom nastupu, još kvalitetnijoj interpretaciji i harizmi dotičnog gospodina, pjesma Spaceman me nije oduševila, kako na prvo slušanje, tako bogme ni dan danas. Postoje šanse za pobjedu, ali ne bih volio da se obistine. Pjesma mi nema pobjednički vibe, dosta je repetitivan taj refren, i to me ubija u pojam i istovremeno smara. Nisam siguran, mislim da najpraćeniji takmičar na Instagramu, o Tik Toku da ne pričam, ne znam koliko bi to eventualno pomoglo kad su u pitanju glasovi publike. Ne vidim ga kao pobjednika televotinga, možda kod žirija, ali tek ne kao ukupnog pobjednika. Šanse za pobjedu postoje, bilo bi zanimljivo vidjeti Evroviziju u Britaniji, međutim to je samo dio moje prognoze, ne i želja.

    Latino zavodnica među prvima iznjedrila svoju takmičarsku numeru i od početka se slutilo kako će svoju zemlju da izvadi iz dugogodišnjeg blata stvorenog pri dnu desne polovine tabele. Ovoga puta nikad bliži Španci pobjedi i mogućnosti da posle dugo vremena dovedu najveću muzičku smotru u svoju zemlju. Meni bi to bio lijep scenario. Pjesma nije žalopojka, skoro u kompletu ispjevana na vrhunskom španskom, nastup bombica. Šta ima veze što su sise i dupeta xD, narod želi da se opusti i đuska i ne razmišlja o pjesmi. Mada to je izuzetak kod sledeće pjesme koju ću prokomentarisati. Španija bi bila dobar pobjednik, iako je to već neki fazon koji smo i na svjetskom nivou mogli da čujemo, ali što da ne. Tako da i njoj dajem šanse za pobjedu.

    I za sam kraj, naravno najbolje. Naša draga Zorja, oovaaj, Konstanta. Katarakta, Kostarika, ko će ga znati više, nebitna likuša… Šalu na stranu. Njeno visočanstvo – Kraljica od Glibovca. Mila moja Srbijo, ni za duže učešće, ni jedna zemlja nije prošarala toliko žanrovski na Evroviziji. Dobro, možda smo i mi tu malo, ali ove godine je nadmašena sva genijalnost i ako se ne vratilo kao dobro, ja više ne znam. Umetnica mora biti prva! Jeste me čuli? I to nisam pristrasan, već je ovo zaista materijal kojim se treba ponositi cijela Ex Juga. Put do pobjede je trnovit, ali bi samim tim pobjeda bila slađa. Ne opterećujte se pregledima i kladionicama koji nisu relevantni. Ne nabijajmo pritisak onoj genijalnoj, prirodnoj ženi, koja je pokazala (između ostalog) da na ovoj planeti ima mjesta za sve, ali za sve – od sisa i dupeta do konceptualnih umjetnika zakopčanih do grla. Neću mnogo da palamudim, Konstra je moralni pobjednik i zaslužuje doček kako god da se plasira, a bogami to vrlo lako može biti top 3.

    Sumo sumare, ljudi moji. Uživajte večeras, pripremite se za litre pića, možda se nešto bude slavilo, a mi se možda dogodine vidimo u Glibovcu.

    Moji glasovi idu: Srbiji, Holandiji, Moldaviji, Francuskoj i Jermeniji.

    Prognoza: UK, Španija ili Srbija diže trofej večeras!

  • Cela Srbija može sa ponosom danas da gleda Noleta i Konstraktu. Najbolji teniser Srbije je obezbedio ˶svoju vladavinu˝ , a Konstrakta je već pobednik. Srbija ima najdostojnijeg predstavnika u istoriji Evrovizije. Nikome se Srbija nije udvarala, već se sve je stekla sa svojim radom. I zato će Konstrakta biti veći pobednik od pobednika Evrovizije. Znao sam da će Srbija ući u finale, a i ne bi se mnogo razočarao i da nije. Srbija nije ispratila na Evroviziji nekakav bezobrazluk, bruku i sramotu, već otmenost, pristojnost, časnost i poštenje. Rekao sam i ranije, Konstrakta je glavni favorit za neku od evrovizijskih nagrada, a najbliža nagrada je ona za najbolju kompoziciju jer ostale kompozicije nemaju baš neku originalnost, dok joj nagrada za najbolji nastup je isto na dohvat ruke. Baš zato je Srbija pobednik još pre početka samog finala Evrovizije.
    Što se tiče samog finala Evrovizije, ne verujem da će pobediti ˶politička lakrdija˝ jer to Evroviziji ne odgovara.
    Pošto Srbiju ne vidim kao pobednik, onda bi to trebalo da budu Italija, Španija, Švedska, a može i Velika Britanija.
    Za Italiju se već zna, dok Španija čeka prvu demokratsku pobedu i oslobađanje od fašističkog nasleđa. Španci su uzeli lekciju od Kipra i pokušavaju da dođu do pobede na taj način. Španski narod ovo nije birao, pa i neće se mnogo razočarati ako i ne pobedi.
    Šveđani su isto tako ˶maznuli˝ Iraca način pobede od 1987-me. Samo što ovog puta peva ostavljena ili bolje rečeno ˶druga strana priče˝.
    Velika Britanija je isto tako ima kompoziciju za dobro raspoloženje, ma da za pobedu treba gledati sa veliku rezervu.
    Srbija bi mogla da pobedi iz ˶senke˝, ma da to bi bilo pravo izenađenje.