ESC-potpourri

Crna Gora, San Marino i Rumunija uputili saopštenja povodom navodne neregularnosti

Ovih dana je u centru pažnje bio skandal sa navodno neregularnim glasovima žirija tokom trajanja 2. polufinala Evrovizije 2022. Kakve su bile reakcije tri od šest država na tu temu, saznajte u novom potpuriju, kao i još neke zanimljivosti.

🇸🇲 🇲🇪 🇷🇴 Saopštenja iz San Marina, Crne Gore i Rumunije

Radio-televizija Crne Gore oglasila se povodom saopštenja EBU u vezi sa navodnom neregularnosti u raspodeli bodova. U zvaničnom saopštenju je uprava RTCG navela da su to pretpostavke, a ne tačne informacije, kao i da je nemoguće izbeći pojedina ponavljanja sa tako malim brojem zemalja u konkurenciji, kao što je to bio slučaj sa 2. polufinalom.

Rumunski emiter TVR razmatra povlačenje sa takmičenja, kao i sudsku tužbu protiv EBU baš zbog sumnje u regularnost. U zvaničnom saopštenju Televizije Rumunije navedeno je da su se i žiriji iz Švedske, Australije i Belgije čašćavali bodovima. Tako je švedski žiri 12 poena dao Australiji, a Belgiji 8 poena; australijski žiri je Švedskoj dao 12, a Belgiji 8 poena, dok je belgijski žiri dao 10 poena Švedskoj i 8 poena Australiji.

Sanmarinežanski emiter SMRTV je u zvaničnom saopštenju naveo da je EBU prema njima bio autoritaran, a ne inspirisan odnosima koja usmeravaju i regulišu odnose između članica EBU. Žalili su se ovom regulatornom telu koje im je odgovorilo da ne sumnjaju u stoprocentnu neregularnost glasova, da ne veruje u to da bi grupa država razmenila 12, 10, 7, 8 i 6 poena, kao i da su glasovi šest spornih država za Švedsku i Australiju bili poništeni tokom 2. polufinala iz razloga što su navodno imali najbolje pesme. Izrazili su i žal za tim što im uprava EBU nije odgovorila na pitanje kako su izračunati novi bodovi.

Detaljnije saopštenje EBU možete pročitati u našem izdvojenom tekstu:

Evrovizija 2022 | Saopštenje EBU povodom nepravilnosti u glasovima žirija iz šest država

🇺🇦 Javnost će od 2023. birati članove žirija u Ukrajini

Ukrajinski korisnici društvenih mreža su nakon Evrovizije u Torinu izrazili nezadovoljstvo članovima žirija. Kako je objasnio predsednik upravnog odbora javnog emitera UA:PBC, članovi žirija bili su birani na osnovu iskustva iz ranijih godina, te da je u ovo ratno vreme bilo teško formirati idealan tim. Naime, žiriju se zameralo to što na finalnoj večeri nisu dali ni bod Poljskoj i Litvaniji. Ti komentari dospeli su i do pevačice sastava „Go_A“ Katerine Pavlenko, iako je jedino imala dužnost da bude portparol glasova ukrajinskog žirija.

Kako se ovakvi slučajevi više ne bi dešavali, naredne godine biće otvoren javni poziv za odabir članova žirija. Nakon što gledaoci ponude svoje favorite, glasaće se na posebnom sajtu i pregovori sa članovima žirija za 2023. biće objavljeni uz posredstvo EBU. Na kraju će biti formiran idelan sastav žirija.

🇲🇩 Moldavski predstavnici dobili državna priznanja

Ovogodišnji moldavski predstavnici, članovi sastava „Zdob și Zdub“ i braća Advahov, nakon povratka iz Torina dobili su priznanje od ministarstva spoljnih poslova i evropskih integracija. Ministar Nicu Popescu je nakon osvojenog 7. mesta na finalnoj večeri izrazio oduševljenje njihovim nastupom izjavivši da su oni pravi ambasadori moldavske kulture.

Grupa „Zdob și Zdub“ i braća Advahov su učešće na finalnoj večeri Evrovizije u Torinu završili na 7. mestu, što je ujedno i treći uspešan rezultat Moldavaca na Evroviziji nakon 6. mesta 2005. i 3. mesta 2017.

🇬🇧 Sam Ryder stigao do vicešampionske pozicije na britanskoj top-listi singlova. Nastupaće 4. juna na platinastom jubileju vladavine kraljice Elizabete Druge

Nakon što je Ujedinjenom Kraljevstvu doneo vicešampionsku poziciju prvi put nakon duge 24 godine, Sam Ryder je dobio poziv da 4. juna nastupi na platinastom jubileju vladavine kraljice Elizabete Druge u sklopu koncerta „Party at the Palace“. Pored njega, nastupiće i brojne poznate muzičke zvezde: grupa „Queen“ uz vokalnu podršku Adama Lamberta, Jax Jones, Mabel, Andrew Lloyd Webber, Elton John, Lin-Manuel Miranda, Stefflon Don, Elbow, Craig David, George Ezra, Mimi Webb, grupa „Diversity“, Rod Stewart, Andrea Bocelli, grupa „Duran Duran“, Nile Rodgers, Alicia Keys, Hans Zimmer, Celeste, grupa „Sigala“ i Ella Eyre, Mica Paris, kao i specijalna gošća Diana Ross.

Sam Ryder takođe ima još jedan razlog za slavlje jer je njegova numera Space man ove sedmice dogurala do vicešampionske pozicije na britanskoj top-listi singlova. Na taj način je navedena pesma postala prva najbolje plasirana britanska evrovizijska pesma nakon dugih 26 godina čekanja. Poslednja koja je te daleke 1996. imala čast da se nađe na vrhu britanske top-liste singlova bila je Gina G, koja je s numerom Ooh… Aah.. Just a little bit stigla do 1. mesta, i na čeonoj poziciji provela jednu sedmicu.

 

Прикажи ову објаву у апликацији Instagram

 

Објава коју дели Official Charts (@officialcharts)

Isto tako je Space man postala i prva britanska evrovizijska pesma koja je posle 25 godina ušla u red prve tri najslušanije/najprodavanije/najstrimovanije, nakon numere Love shine a light američkog sastava „Katrina and the Waves“, koja je 1997. stigla najdalje do 3. mesta, kao i prva evrovizijska pesma iz te države koja je posle 15 godina ušla u prvih 10 nakon numere Flying for high (For you) grupe „Scooch“ iz 2007.

Na čeonoj poziciji ove sedmice se šesti put zaredom našao Harry Styles s numerom As it was. Do sada se pet puta dešavalo da britanske evrovizijske pesme dođu do prve pozicije na britanskoj top-listi singlova; pre Gine G 1996, tu čast da iskuse prvu poziciju imale su sledeće numere: Puppet on a string Sandie Shaw (1967), Congratulations Cliffa Richarda (1968), Save your kisses for me sastava „Brotherhood of Man“ (1976) i Making your mind up grupe „Bucks Fizz“ (1981). Da li će se Samu prva pozicija osmehnuti narednom prilikom, saznaćemo 27. maja.

5 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @ Andrija
    Pa imala je priču. Strašnu priču. Ljudi padaju na patetiku. Ne mogu pesmu nazvati pesmuljkom, ali produkcijski gledano, i gledano u odnosu na ostale, stvarno je bilo za neočekivati da udje u top 10, a kamoli da pobedi. Možda mi živimo u zabludi da je ESC sad nešto na višem nivou od rijalitija, sapunica – domaćih i stranih, ali…Po kvalitetu sadržaja naravno da jeste na daleko višem nivou, ali podjednako je važna i reakcija publike, koja bi trebalo da diktira stanje na ESC. A, ta reakcija je na patetiku. I 2019. godine je pobedio čovek sa bolesnim srcem i prošle godine Italija, zato što je navodno, kako je puštena slika u svet imala onih užasa sa Covidom.
    To je tv show i sad jedno smo mi fanovi muzike i fanovi ESC-a, a drugo je obično gledateljstvo koje je, moramo se složiti, u većini. A, ta većina nije naslušana muzike, kao i mi, nije im bitna muzika. Ono, dodju s posla, naprave večeru, puste Eurosong i čuju te pesme jednom – dva put u svom životu. Naravno, oni malo bolje upućeni prosurfaju YT-om, ali… Bez želje da ikog potcenjujem, ali ne može prosečan slušatelj, koji pre ESC-a, ne sluša ili jako malo sluša pesme za ESC, da čuje širinu melodije i interpretacije australijanske pesme, ili da razume duboki smisao Konstraktine pesme, ili da doživi emociju koju na njega emituje Poljski predstavnik…sad navodim što mi prvo padne na pamet. Prosečan slušatelj/gledatelj se saoseća sa napaćenim ukrajinskim narodom i glasa po tom ključu, a EBU to podržava, jer je u ovako delikatnim vremenima, sud tog, prosečnog gledatelja/slušatelja, najvažniji. A, to je ujedno i sud politike.
    Stručni žiri tu može pomoći, kao što je donekle pomogao da prodju stvarno, jako kvalitetni predstavnici Švajcarske i Belgije, ali itekako i da odmogne.
    Meni je zanimljiv taj koncept žirija 8 plus 8 – 8 stručnjaka plus 8 laika. Mislim da bi to moglo da šljaka, ako bi prvih 8 činili ljudi iz najrazličitijih žanrova, čime bi se potencijalno izbegla pristrasnost, a drugih 8 da bude ESC poznavaoci, pre svega bi to trebali biti urednici i saradnici ovakvih ESC portala. A, ostalo nek glasa publika. Pa, šta bude. Što kaže Slobodan, problem je ipak u nama, što nismo dovoljno glasali, a očito da nismo. Jednom će i nama da se smuči, pa ćemo glasati da podržimo kvalitet.

  • @AVATAR
    Ako je publika zaista izglasala 28 12ica i sve ostale desetke i osmice za Ukrainski pesmuljak i 439 poena…I 2 poena za Austtraliju, ,3 za Azerbaijan…onda nek ne glasa vise nikad, nek se ukine televoting a uvede jos jedan ziri.

  • @ mrzeći
    I ja slično mislim. Ili npr. neku alternativnu baladu, poput Ane Stanić i Zoe, da bi se dobio nastavak te alternativne priče. Jer, da bi nešto zaživelo još jače, poželjno je da ima priču. Takodje, ovaj fazon klasik fm mi se baš dopada, kao ideja. Čini mi se da nikad nismo slali rock, a imamo mnogo sjajnih rock bandova.

  • Vrlo zanimljivo. Podrška, pre svega prozvanim državama i demokratiji, ali i drugoj strani koja želi da uvede regularnost.
    Uvek je bilo glasanja medju susedima i lobiranja koje je legitimno pravo u demokratiji. Niti malo mi se ne dopada što žele da uvedu jednoumlje u ESC. To bi bilo katastrofirajuće. Jedino što je dobro, a tiče se glasanja jeste neka se izbaci žiri totalno i nek glasa publika. Ok, žiri je pomogao i to mnogo pomogao nekim kvalitetnim kompozicijama, kao što su Belgija, Švajcarska itd. da udju u finale. Ali, publika im iz nekog čudnog razloga nije dala glasove, kakve ja mislim da zaslužuju. Naglašavam, ja mislim, jer svako misli drugačije i to je jedino što mora biti i to je najveći blagoslov. Najbolje nek publika glasa, pa ko živ ko mrtav.
    Da se razumemo, to ne kažem ja, već ljudi marketinški daleko obrazovaniji i iskusniji od mene – Bez dobrog marketinga, nema dobrog plasmana. Svaki dobar plasman ima priču iza sebe. Lobiranje je neophodno. Od zemalja iz regiona Hrvatska je bila majstor u lobiranju za vreme legendarne Ksenije Urličić, u periodu od 93. do 2000. godine. To su bila vremena. Najjače pesme/nastupi, sjajne intepretacije, a pesme kao što su Sveta ljubav, Neka mi ne svane, Marija Magdalena i Kada zaspu andjeli, spadaju u balkanski evergreen. Sad se nameće pitanje, da li je samo to kakva je pesma/nastup/interpretacija, odgovorno za plasman? Nikako ne mislim da jeste, samo to. Iz ovog primera se vidi da je većina Hr pesama do 2000. bila bomba, a i one što nisu bile su izuzetno kvalitetne. Ali, da nije bilo jakog marketinga i lobiranja od strane G-dje Urličić, ne bi se te pesme tako dobro plasirale. Postale bi hitovi u Hrvatskoj i kod nas na Balkanu, ali ne verujem da bi zauzele plasman koji su zauzele. Ako se ne slažete sa mnom, ne morate, ali malo pogledajte kakve je užasne plasmane Hrvatska imala od 2001. na ovamo. Više puta nije ulazila u finale, nego što je ulazila. Da li su za to odgovorne pesme? Naravno da nisu. Pa, lično mislim da bi lud bio ko bi rekao da Mia, Albina, Franka i Nina Badrić nisu zaslužili finale. Da ne govorim što se Seve nije plasirala skladno očekivanjima mnogih tada. Pa, zašto se Nina Kraljić i Žak Houdek i Feminem nisu bolje plasirali sa onako sjajnim pesmama….
    Nema marketinga i kraj svake priče.
    Što se tiče Konstrakte, ona je u marketingu izuzetak, njoj de facto nije bio potreban nikakav marketing, jer je ona nadrealna i ne može da ne izazove pažnju vezano za svaki segment svog predstavljanja. Ali, bez obzira kolike su zvezde kod nas, smatram da niti Željko, niti Jelena, niti Marija ne bi prošli tako dobro kako su prošli, da nisu imali jak marketing. U Marijinom timu su bili ljudi iz drugih zemalja. O čemu pričamo.
    Takodje, izrazito smatram da je žiri i stavljen zbog nekakve kontrole nad situacijom, ali u slučaju mnogo čega, mora da uvaži stav fanova, jer bi u suprotnom bilo još više svakojakih situacija. Tako da, poraditi maksimalno na marketingu, a žiri je suvišan. Sve je to show biznis.

  • BILO BI DOBRO SLEDECE GODINE POSLATI “GRUPU” DEVOJKE KOJE SVIRAJU VIOLINU, ČELO KAO STO JE GRUPA “BOND” MALO POP KLASIKE, TO NIKO NIJE SLAO DO SADA
    TO CE PROCI 100% -BRZA MUZIKA I OBICAN, JEDNOSTAVAN TEKST