Evrovizija 2022

Evrovizija 2022 | Takmičenje pratilo oko 200 miliona ljudi

Pesmu Evrovizije 2022. pratio je 161 milion televizijskih gledalaca i 18 miliona onlajn, a zabeležen je i do sada najveći rast angažovanosti na oficijelnim stranicama Pesme Evrovizije na društvenim mrežama.

ZANIMLJIVE ČINJENICE
Poređenja radi, ovogodišnji Superboul (finale NFL-a) pratilo je 112 miliona ljudi, dodelu Oskara 17 miliona, MLB Svetsku seriju (najcenjeniji trofej u bejzbolu u SAD) 12 miliona, a dodelu Gremi nagrada 9 miliona.

Tokom tri večeri, Evroviziju 2022. pratio je 161 milion TV gledalaca, posmatrajući podatke iz 34 zemlje; domet takmičenja na navedenim tržištima je porastao za 7 miliona ljudi godišnje. Podatke o gledanosti do zaključenja ovog teksta nisu dostavili Azerbejdžan, Albanija, Hrvatska, Izrael, Malta, Crna Gora, Severna Makedonija, San Marino i Ukrajina.

Budući da Rusija i Ukrajina nisu uključene u analizu (Rusija jer je isključena s takmičenja u februaru, a u Ukrajini je ratno stanje), čini se da broj od 161 milion TV gledalaca predstavlja pad u odnosu na 2021. godinu, kada je uz Evrosong bilo 183 miliona TV gledalaca. Ipak, ako se uzme u obzir da je gledanost Evrovizije 2021. u ove dve države iznosila ukupno 29 miliona ljudi, i ako bi se taj broj projektovao na ovu godinu, moglo bi se reći da je šou iz Torina pratilo 190 miliona ljudi — 7 miliona više nego prethodne godine. Ipak, ovo su samo projekcije, jer ne postoje egzaktni podaci, a takođe, Pesma Evrovizije nije emitovana ni na jednom TV kanalu u Rusiji.

Summa summarum — ako se na 161 milion TV gledalaca doda 18 miliona onih koji su šou pratili onlajn, te i okvirna projekcija iz prethodnih godina za nedostajuće države (Azerbejdžan, Albanija, Hrvatska, Izrael, Malta, Crna Gora, Severna Makedonija, San Marino i Ukrajina), jasno je da broj ljudi koji su pratili Evroviziju iznosi oko 200 miliona.

Mladi najviše uz Pesmu Evrovizije

Finalno veče je 14. maja pratilo 43,3% gledalaca, što je za tri procentna poena više u odnosu na 2021. godinu i dvostruko je veći od prosečne gledanosti TV kanala na kojima su emitovane (uobičajeni udeo u gledanosti tih kanala je 18,2%). Najviše je takmičenje bilo popularno u ciljnoj grupi između 15 i 24 godine starosti; procentno je takmičenje poraslo za tri poena u odnosu na 2021. — ove godine je 56,2%, što je četiri puta više od uobičajene gledanosti navedenih kanala u navedenoj ciljnoj grupaciji (14,0%).

Zemlja domaćin Italija ostvarila je najveću gledanost otkako se 2011. ponovo priključila takmičenju — više od 53% gledalaca u odnosu na 2021. godinu, sa prosekom od 6,6 miliona gledalaca, što sačinjava 41,9% gledalaca televizije u državi.

U trećini analiziranih zemalja (13 od 34) takmičenje je zauzelo preko 50% udela u gledanosti, predvođen Islandom sa 96,4%, a zatim ga prate druga nordijska tržišta (Norveška sa 89,1% gledalaca, Švedska sa 81,4% gledalaca i Finska sa 72,1% gledalaca). Ostala tržišta na kojima je 50% gledalaca pratilo veliko finale su: Jermenija, flamanski deo Belgije, Danska, Estonija, Grčka, Litvanija, Holandija, Španija i Ujedinjeno Kraljevstvo.

Uspesi predstavnika Ujedinjenog Kraljevstva i Španije (2. i 3. mesto) uticali su na povećanje gledanosti u tim dvema državama. Prosečna gledanost finalne večeri u Španiji je bila 6,8 miliona gledalaca, što je 86% više u odnosu na 2021. godinu; to je najveća gledanost nakon 2008. godine. Finalno veče u Ujedinjenom Kraljevstvu pratilo je 8,9 miliona gledalaca, što je 20% više u odnosu na 2021. godinu, i prvi put u poslednjih 11 godina da je Bi-Bi-Si imao više gledalaca od nemačkih emitera ARD i NDR, koji su ranijih godina imali bolje rejtinge.

Uspesi na društvenim mrežama

Tokom dve nedelje koje su prethodile finalnoj večeri, sadržaji plasirani na Tik-toku pogledani su 189 milona puta. Na toj mreži bile su strimovane i sve tri večeri ovog spektakularnog muzičkog takmičenja. Veliko finale je na toj mreži pratilo 5,1 miliona gledalaca, od toga 3,3 miliona jedinstvenih. Strimove polufinala je pratilo 4 miliona ljudi, dok je u nedelji takmičenja bilo zabeleženo 9,2 miliona radnji (lajkovanje, komentarisanje itd). U istoj nedelji je sadržaje na oficijelnom Jutjub kanalu pesme Evrovizije pratilo 42,3 miliona jedinstvenih gledalaca u 232 zemlje i teritorije.

U odnosu na prošlu godinu, broj gledalaca finalne večeri na Jutjubu porastao je za 50%, što znači da je strim pratilo 7,6 miliona jedinstvenih gledalaca. Najviše jedinstvenih gledalaca zabeleženo je u državi pobednici Ukrajini (2,2 miliona). Najviše ljudi koje je pratilo takmičenje na Jutjubu su uzrasta od 18 do 34 godine, odn. 63% gledalaca.

U nedelji događaja zabeleženo je preko 8 miliona tvitova, čime je udvostručen rekord iz 2021.

Video-snimci na sva četiri kanala Pesme Evrovizije na društvenim mrežama pogledani su 284 miliona puta tokom nedelje događaja, dok su između 1. i 15. maja zvanični nalozi takmičenja na društvenim mrežama generisali 22 miliona angažovanja na Instagramu, Fejsbuku, Tviteru i Tik-toku.

Sadržaj na Fejsbuku dosegao je do 24 miliona ljudi, dok je do još 13,5 miliona ljudi sadržaj stigao i na Instagramu, na kom su postovi viđeni preko 255 miliona puta.

Finalno veče Evrovizije 2022. u Srbiji pratio skoro svaki drugi TV gledalac

Oznake

Ostavite svoj komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.