Pesmu Evrovizije 2022. pratio je 161 milion televizijskih gledalaca i 18 miliona onlajn, a zabeležen je i do sada najveći rast angažovanosti na oficijelnim stranicama Pesme Evrovizije na društvenim mrežama.
Poređenja radi, ovogodišnji Superboul (finale NFL-a) pratilo je 112 miliona ljudi, dodelu Oskara 17 miliona, MLB Svetsku seriju (najcenjeniji trofej u bejzbolu u SAD) 12 miliona, a dodelu Gremi nagrada 9 miliona.
Tokom tri večeri, Evroviziju 2022. pratio je 161 milion TV gledalaca, posmatrajući podatke iz 34 zemlje; domet takmičenja na navedenim tržištima je porastao za 7 miliona ljudi godišnje. Podatke o gledanosti do zaključenja ovog teksta nisu dostavili Azerbejdžan, Albanija, Hrvatska, Izrael, Malta, Crna Gora, Severna Makedonija, San Marino i Ukrajina.
Budući da Rusija i Ukrajina nisu uključene u analizu (Rusija jer je isključena s takmičenja u februaru, a u Ukrajini je ratno stanje), čini se da broj od 161 milion TV gledalaca predstavlja pad u odnosu na 2021. godinu, kada je uz Evrosong bilo 183 miliona TV gledalaca. Ipak, ako se uzme u obzir da je gledanost Evrovizije 2021. u ove dve države iznosila ukupno 29 miliona ljudi, i ako bi se taj broj projektovao na ovu godinu, moglo bi se reći da je šou iz Torina pratilo 190 miliona ljudi — 7 miliona više nego prethodne godine. Ipak, ovo su samo projekcije, jer ne postoje egzaktni podaci, a takođe, Pesma Evrovizije nije emitovana ni na jednom TV kanalu u Rusiji.
Summa summarum — ako se na 161 milion TV gledalaca doda 18 miliona onih koji su šou pratili onlajn, te i okvirna projekcija iz prethodnih godina za nedostajuće države (Azerbejdžan, Albanija, Hrvatska, Izrael, Malta, Crna Gora, Severna Makedonija, San Marino i Ukrajina), jasno je da broj ljudi koji su pratili Evroviziju iznosi oko 200 miliona.
The numbers are in! This year’s Eurovision Song Contest was seen by hundreds of millions on TV and online!🥳
Thanks to all of you for watching and engaging with the world’s largest live music event 🙏
See all the stats 👉https://t.co/geQhb8uu1U#Eurovision #ESC2022 pic.twitter.com/m18sJQZs4T
— EBU (@EBU_HQ) May 24, 2022
Mladi najviše uz Pesmu Evrovizije
Finalno veče je 14. maja pratilo 43,3% gledalaca, što je za tri procentna poena više u odnosu na 2021. godinu i dvostruko je veći od prosečne gledanosti TV kanala na kojima su emitovane (uobičajeni udeo u gledanosti tih kanala je 18,2%). Najviše je takmičenje bilo popularno u ciljnoj grupi između 15 i 24 godine starosti; procentno je takmičenje poraslo za tri poena u odnosu na 2021. — ove godine je 56,2%, što je četiri puta više od uobičajene gledanosti navedenih kanala u navedenoj ciljnoj grupaciji (14,0%).
Zemlja domaćin Italija ostvarila je najveću gledanost otkako se 2011. ponovo priključila takmičenju — više od 53% gledalaca u odnosu na 2021. godinu, sa prosekom od 6,6 miliona gledalaca, što sačinjava 41,9% gledalaca televizije u državi.
U trećini analiziranih zemalja (13 od 34) takmičenje je zauzelo preko 50% udela u gledanosti, predvođen Islandom sa 96,4%, a zatim ga prate druga nordijska tržišta (Norveška sa 89,1% gledalaca, Švedska sa 81,4% gledalaca i Finska sa 72,1% gledalaca). Ostala tržišta na kojima je 50% gledalaca pratilo veliko finale su: Jermenija, flamanski deo Belgije, Danska, Estonija, Grčka, Litvanija, Holandija, Španija i Ujedinjeno Kraljevstvo.
Uspesi predstavnika Ujedinjenog Kraljevstva i Španije (2. i 3. mesto) uticali su na povećanje gledanosti u tim dvema državama. Prosečna gledanost finalne večeri u Španiji je bila 6,8 miliona gledalaca, što je 86% više u odnosu na 2021. godinu; to je najveća gledanost nakon 2008. godine. Finalno veče u Ujedinjenom Kraljevstvu pratilo je 8,9 miliona gledalaca, što je 20% više u odnosu na 2021. godinu, i prvi put u poslednjih 11 godina da je Bi-Bi-Si imao više gledalaca od nemačkih emitera ARD i NDR, koji su ranijih godina imali bolje rejtinge.
Uspesi na društvenim mrežama
Tokom dve nedelje koje su prethodile finalnoj večeri, sadržaji plasirani na Tik-toku pogledani su 189 milona puta. Na toj mreži bile su strimovane i sve tri večeri ovog spektakularnog muzičkog takmičenja. Veliko finale je na toj mreži pratilo 5,1 miliona gledalaca, od toga 3,3 miliona jedinstvenih. Strimove polufinala je pratilo 4 miliona ljudi, dok je u nedelji takmičenja bilo zabeleženo 9,2 miliona radnji (lajkovanje, komentarisanje itd). U istoj nedelji je sadržaje na oficijelnom Jutjub kanalu pesme Evrovizije pratilo 42,3 miliona jedinstvenih gledalaca u 232 zemlje i teritorije.
U odnosu na prošlu godinu, broj gledalaca finalne večeri na Jutjubu porastao je za 50%, što znači da je strim pratilo 7,6 miliona jedinstvenih gledalaca. Najviše jedinstvenih gledalaca zabeleženo je u državi pobednici Ukrajini (2,2 miliona). Najviše ljudi koje je pratilo takmičenje na Jutjubu su uzrasta od 18 do 34 godine, odn. 63% gledalaca.
U nedelji događaja zabeleženo je preko 8 miliona tvitova, čime je udvostručen rekord iz 2021.
Video-snimci na sva četiri kanala Pesme Evrovizije na društvenim mrežama pogledani su 284 miliona puta tokom nedelje događaja, dok su između 1. i 15. maja zvanični nalozi takmičenja na društvenim mrežama generisali 22 miliona angažovanja na Instagramu, Fejsbuku, Tviteru i Tik-toku.
Sadržaj na Fejsbuku dosegao je do 24 miliona ljudi, dok je do još 13,5 miliona ljudi sadržaj stigao i na Instagramu, na kom su postovi viđeni preko 255 miliona puta.
Finalno veče Evrovizije 2022. u Srbiji pratio skoro svaki drugi TV gledalac