OGAE SCC 2022 — Sara Jo
Sara Jo, predstavnica Srbije na OGAE Second Chance Contest 2022
Zanimljivosti

OGAE Second Chance Contest 2022 | 27 učesnika na završnom takmičenju

OGAE Norveška, domaćin ovogodišnjeg OGAE Second Chance Contesta, objavila je da će na ovogodišnjoj „rezervnoj Evroviziji“ nastupiti predstavnici iz 27 država, među kojima je i naša Sara Jo.

Norveškoj će ovo biti prvi put nakon 2014. da organizuje takmičenje najboljih gubitničkih pesama sa nacionalnih izbora za Pesmu Evrovizije, i to zahvaljujući tome što je pobedu na prošlogodišnjem takmičenju u organizaciji OGAE Švedska odneo trio KEiiNO s numerom Monument. Na ovogodišnjem nadmetanju okupiće se predstavnici iz rekordnih 27 država, čime je ovo takmičenje po broju učesnika izjednačilo rekord iz 2018.

Razlozi zbog kojih smo prošle godine slušali 14 a ove godine 27 država leže u tome što je epidemijska kriza malo popustila, pa je samim tim bilo i više država koje su organizovale nacionalne izbore za Evroviziju u sezoni 2021/2022. Ove godine 27 država je primenilo televizijske selekcije za odabir idealnog evrovizijskog učesnika, i svih 27 ćemo gledati na ovogodišnjem izdanju OGAE Second Chance Contest.

Iz prošlogodišnje postave liste učesnika otpala je jedino Rusija iz dobro poznatih razloga. Nakon godinu dana pauze u nadmetanju ćemo gledati sledeće države: Letoniju, Australiju, Sloveniju, Ukrajinu, Rumuniju, Poljsku, Island, Češku i Srbiju. San Marino (u svojstvu vanevropskog OGAE kluba) i Malta nadmetaće se prvi put nakon 2018, irskog predstavnika slušaćemo prvi put nakon 2015, Severna Makedonija na takmičenje se vraća nakon 11 godina odsustva, a Nemačka je prvi put nakon 2019. organizovala televizijsku selekciju za odabir svog predstavnika.

Srbija je svog predstavnika izabrala odmah nakon završetka „Pesme za Evroviziju 22“, gde su članovi OGAE Srbija imali priliku da glasaju za najbolju pesmu sa ovogodišnjeg nacionalnog izbora. Pobedu u konkurenciji od 36 kompozicija odnela je Konstraktina In corpore sano, Sara Jo je sa pesmom Muškarčina zauzela 2. mesto, pa je samim tim odlučeno da Sara ode na Second Chance Contest zato što pesme koje su otišle na Evroviziju nemaju pravo učešća.

Međutim, Ukrajinci su morali da menjaju svog predstavnika jer pravila nisu dozvoljavala da na Second Chance Contest ode numera koja je prvobitno bila selektovana za Evroviziju. Na taj način učešće Aline Paš s numerom Senke zaboravljenih predaka nije dolazilo u obzir. Umesto nje je za Second Chance Contest odabrana Roxolana s numerom Girlzzzz.

U isto vreme OGAE Norveška je uz objavu liste učesnika odredila i takmičarske redne brojeve:

  1. Ukrajina: Roxolana | Girlzzzz
  2. Hrvatska: Marko Bošnjak | Moli za nas
  3. Švedska: grupa „Medina“ | In i dimman
  4. Poljska: Kuba Szmajkowski | Lovesick
  5. Španija: Rigoberta Bandini | Ay mama
  6. Izrael: Eli Huli | Blinded dreamers
  7. Irska: Rachel Goode | I’m loving me
  8. Italija: grupa „La rappresetante di lista“ | Ciao ciao
  9. SRBIJA: Sara Jo | Muškarčina
  10. Finska: Bess | Ram pam pam
  11. Rumunija: Gabriel Basco | One night
  12. Češka Republika: GIUDI | Jezinky
  13. Portugalija: SYRO | Ainda nos tamos
  14. Ostatak sveta (San Marino): Christina Ramos | Heartless game
  15. Letonija: Bermudu Distuvris | Bad
  16. Nemačka: Felicia Lu | Anxiety
  17. Island: sastav „Reykjavíkurdætur“ | Turn this around
  18. Albanija: Alban Ramosaj | Theje
  19. Norveška:  grupa „NorthKid“ | Someone
  20. Australija: grupa „Voyager“ | Dreamer
  21. Estonija: Anna Sahlene | Champion
  22. Malta: Denise | Boy
  23. Slovenija: grupa „Batista Cadillac“ | Mim pravil
  24. Severna Makedonija: Viktor Apostolovski | Superman
  25. Litvanija: Lolita Zero | Not your mother
  26. Danska: grupa „Fuld Effekt“ | Rave med de hårde drenge
  27. Francuska: Pauline Chagne | La nuit Pauline

Od nekadašnjih evrovizijskih učesnika se na listi nalaze samo Sara Jo (Srbija 2013. s grupom „Moje 3“), Anna Sahlene (Estonija 2002) i Bermudu Distuvris (Letonija 2011. kao deo grupe „Musiqq“).

31 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @ Evropljanin
    Hahahaha, promaklo mi. Sad živim ovde, ali radim obično u to vreme kad pišem i promakne mi. hahahahahahaha

  • @NekiTamo

    U martu si ovde još napisao, da bi navodno bilo bolje da stave samo 12 pesama. Još me dobro služi pamćenje ;).

    Ne znam zašto ti pratiš Pesmu za Evroviziju i Pesmu Evrovizije, ali ja ih pratim zbog pesama, nastupa, uzbuđenja, intervjua i glasanja. Manje pesama, manje nastupa, manje uzbuđenja i intervjua.

    Zašto Konstrakta najverovatnije ne bi ni bila na listi, da je bilo manje nastupa? To smo dole objasnili ;). Verujem, da i sam možeš da predpostaviš.

    Razlog, zašto je na ovogodišnjem izdanju Pesme za Evroviziju bilo 36 pesama je taj, što je Mirković pretio, da će u isto vreme održati Beoviziju (brend, za koji Megaton ima licencu), na kojoj će biti 36 pesama. Olja je želela da bude konkurentna. Mirkovićeve pretnje su se ispostavile kao prazna priča.

    Više pesama, raznovrsnija ponuda, najrazličitiji nastupi, nedelju dana uzbuđenja. Da se nekima pojedine pesme manje ili više dopadaju je stvar prirode. No, da pojasnim još jednom – ovo je za mnoge izvođače jedina prilika da se predstave publici.

    Zakljucak … Pesma za Evroviziju 22 je ispunila svoj zadatak … izazvala je ogromno interesovanje … impresionirala nas je tehnički (iako je Mirković izjavio, da je njihov klavir skuplji, od cele scenografije PzE) … bilo je jako uzbudljivo, imali smo neočekivanog pobednika, te je izbacila nekoliko hit pesama.

    Nadam se, da te Olja neće poslušati, nego, Bože zdravlja i dobre ponude, i na sledećoj PzE ponovo ponuditi najmanje 36 pesama ;))))). Da nisu pustili 36, ko garantuje da bi u recimo 12 ušle neke u koje smo se na kraju uzdali?

    Za svaku pohvalu je i što se RTS potrudio sa onlajn sadržajem “Evrovizijske priče”, da nudi dodatni sadržaj fanovima.

    @AVATAR

    Rekoh “Ti si u jednom postu, pod drugim topicom (napisao)”. Nick ti nisam ni spomenuo. Znači pod drugim topicom, člankom, kako god, si u jednom postu (komentaru) to napisao. Dok se čovek ponekad sa tobom sporazume ;). Ko da si englez ;). Živiš u Srbiji ili negde vani?

    Ostalo se slažem. RTS – po peti put 😉 – mora da brendira festival Pesma za Evroviziju. Ove godine su obavili odličan posao. Tehnički, mogu samo još jednom da ih pohvalim, ali i sam sadržaj je bio dobar. Toliko osporavan deo iz Green Rooma je meni baš bio zanimljiv. Čak su mi i mnogi stranci rekli “Vi ste pravi veseljaci! Lepo kako su se vaši izvođači družili. Nema sujete.” i bilo im je simpatično, kada su poveli kolo u Green Roomu ;))).

  • @Nikola
    Sjajno zapažanje. Svaka čast. Kad malo bolje pogledaš, sigurno je da bi bilo tako.
    Pa i da su izabrali Konstraktu jer je autentična, ne bi izabrali mnoge druge, manje poznate, čije su pesme svakako zavredele da se nadju na festivalu. Meni su se npr. jako dopale pesme od Srdjana Lazića, Chegi i Blues brothers, Bojane Mašković, Bane MVP,…Ma, meni se dopalo 90 posto pesama. Ali, morao sam ih poslušati više puta da bi mi se dopale. Siguran sam da nisam jedini. Ok, nisam lud sad za tim pesmama, ali lepo ti je kad čuješ. Ne mogu slušati samo ex YU muziku i strane pop klasike, volim čuti i nove pesme na našem jeziku.

    Što se mene tiče, Dora je imala jako malo pesama. Pružila je kvalitet, ali je stilska raznovrsnost izostala. Prošle godine je te raznovrsnosti na Dori bilo više, ali opet ne i dovoljno. Baš se pojavila i cura koja je pevala trap pesmu, što su neki napadali, a ja se pitam – Zašto da ne trap? Zašto da ne nešto što je najslušanije kod baš mladih generacija? Ako se uradi kvalitetno, zašto da ne?
    Upravo je PZE ove godine pokazala to. 1. i 2. mesto su bile alternativna umetnica i pevačica i performerka koja je pevala pesmu iz domena najmodernije muzike a koju joj je radio Coby, najpopularniji stvaralac te najmodernije muzike.
    I bez obzira što sam Konstraktofil, kažem koji god i kakav god izbor da smo napravili od njih 2, pa i od top 3, 4, pa čak i 5, ne bismo loše prošli.
    Ujedno, PZE je time pokazala izuzetnu širinu shvatanja i demokratičnost, kada je reč o muzici.
    Davno je prošlo vreme, kada je nešto proglašavalo vrednošću nakon 20 godina svog postojanja. Od kad smo u internet eri, sve se odvija mnogo brže.

  • @Evropljanin
    Napisao sam pod ovim nickom, e sad nekad nick pišem malim, nekad velikim slovima.

    Apsolutno se slažem, što se tiče brendiranja. U toj priči, možda ću reći frazu, ali – upornost i stalna kreativna angažovanost su neminovne.

    Sad, što kažeš da ništa nije ugrozilo PZE, daj Bože, ali nisam baš siguran da je u nekim zemljama, ESC gledan onako kako bi mi ovde to želeli ili želeli da mislimo. Hm….Ne verujem piplmetrima, itsl. Ne verujem ni sebi. Do skoro sam i sam živeo u zabludi da ljudi mnogo slušaju muziku i to kvalitetnu i da ih ne zanima politika, pa doživeh situacije gde sam demantovao sebe. :))) Ono što definitivno osećam, to je da je ove godine ESC u Srbiji i regionu bila gledanija nego ikad, a baš me zanima kako je bilo npr. 2017., 2018., pa i 2019. godine? Šta se te noći više gledalo – Zvezde Granda, Zadruga, Parovi ili ESC? Sećam se samo da sam negde čuo podatak da se 2018. godine, kada se vratila Beovizija, te večeri više gledala Zadrugovizija nego Beovizija. Ok, te 2018. godine nije baš bila jaka ponuda pesama na Beoviziji, govorim iz ugla šireg gledateljstva, ali muzika je muzika a rijaliti je instant show program čije negledanje svako, ko ga prati, može nadomestiti već tu noć ili sledeći dan.

  • @Evropljanin
    Ti saf ode u drugu krajnost haha
    Ja samo kažem da treba da se vrati stari format od 24 pesme,a Konstrakta bi sasvim sigurno bila medju njima,ne vidim razlog zašto ne bila.. Ovde govorim o VIS Limunadici i ostaloj ekipi

  • @Evropljanin
    Da, da, niko te pristigle pesme na konkurs ne služa temeljno, ni više puta. Realno je nemoguće ovakvu pesmu sagledati u gomili pesama, iz prve. Zato je zaista lako mogla i da ne stigne do PZE, siguran sam u to, da je recimo birano 16 pesama. Zato, bolje istrpeti sve i svašta, da bi se našao biser.
    Uzgred, meni na prvu je bilo skroz ludo i intrigantno, ništa nisam razumeo, ali je to bila prva stvar koju sam želeo da čujem i drugi put. A kada sam i video na PZE, sve je bilo gotovo, znao sam da nema druge mogućnosti 🙂

  • @All

    Pored spomenutih (te godine aktuelnih!!!) predstavnika iz ex-YU zemalja i regije bih kao interval act želo da gledam neku kratku variété tačku sa glumom, akrobacijama, plesom, igrom, kao što se na kraju krajeva i nudi na Pesmi Evrovizije, kao interval act.

    Samo molim RTS da konačno prestane da nas iz godine u godinu gnjave sa cilijarditom verzijom svih postojećih bivših ex-YU i YU prestavnika sa pesme Evrovizije. Već se ljudi po svetu sprdaju na račun toga. “Kada će glasanje? – Čekaj! Za dva sata. Još nisu nastupili svi bivši predstavnici iz ex-YU i YU!” ;).

    @Nikola

    Onda nas ima već troje ;).

    Nisam se, u svojoj naivnosti, ni setio mogućeg scenaria, da bi se moglo desiti da Konstraktu eliminišu još pri odabiru pesama za festival, da ih je bilo manje na festivalu. “Kakva crna kosa Meghan Markle? Kakva bre uvećana slezina? Gasi to i daj da preslušamo druge pesme.”. Lako je se moglo desiti, da je izbor sužen na 15-20 pesama.

    Istini za volju, ja sam na početku na Konstraktu obratio samo pažnju, zbog latinskog naziva pesme, misleći, da je to namerno, da bi ugađala italijanima ;). I u trenutku kada je pobedila sam bio zbunjen i trebalo mi je sat, dva da shvatim, da je to TO.

    @NekiTamo

    Hoćeš da daš Olji ovde sugestiju da sledeće godine bude oskudan festival? Svega 10 pesama, jedno jedino veče, i da pobedi favorit, jer zdrave konkurencije, šarolikosti nema, pošto su ih već, zbog suženog izbora, unapred eliminisali?

    Našoj siromašnoj sceni zabavne muzike 36 pesama dobro dođe. Neka bude 40, pa meni ;). A reci mi gde tačno bi se te pesme reklamirale, ako ne ovde? Emisija nema.

    Na Pesmi Evrovizije je se takmičilo i po 28 pesama za veče (polufinale 2007.). Zašto bih 18 pesama bilo previše? Zar ne gledama PzE zbog pesama? Kome je prenaporno, on fino gleda samo glasanje i svi srećni ;).

    Be careful what you wish for ;)! A ja sa svoje strane pokušavam da sledeće godine budem malo manje impulzivan i da pesmama dam fore da zažive, te da ih na PzE čujem i vidim uživo, umesto da odmah sve kritikujem kao “smxxe” ;).

    @AVATAR

    Ti si u jednom postu, pod drugim topicom, napisao “[…] ESC […] je tv i kulturni proizvod, u vremenu ogromnih ponuda koje su na internetu, u vremenu slobodnog tržišta. Dovoljno je samo da nastane neki regionalni ili EU talent show program i ako bi se emitovali u istom terminu, taj talent show bi pojeo ESC za doručak.”.

    Ja sam se na to nadovezao i naveo, da postoji niz casting šou programa, koji se već dugo emituju paralelno u isto vreme, kao i Pesma Evrovizije. Takođe verzije, gde se takmiče razne emisije.

    Ni jedan nije uspeo da ugrozi gledanost Pesme Evrovizije. Pesma Evrovije je kao ptica feniks. Diže se preporođena iz pepela iz godine u godinu. Nigde niko nije rekao, mislio ili sugerisao da se predstavnik treba birati u okviru neke casting emisije.

    Za početak bi bilo poželjno da Pesmu za Evroviziju nazivamo Pesmom za Evroviziju i više ne koristimo onaj stari naziv ;). Samo tako ona može postati brend. Beovizija je bila svojevrstan brend, poznat i širom Evrope. To mora postati i Pesma za Evroviziju!!!

    I kada je Beosong održan 2013. su imali logo, jingle, ideju, ali su propustili priliku da mu daju kontinuitet. Verovatno zbog poražavajućeg rezultata Moje 3.

    Ovo je četvrti post gde naglašavam da je brendiranje festivala Pesma za Evroviziju najbitnije za dobar kontinuitet!!! Ime je takođe važno, jer svaki brend ima svoje ime.

  • @Nikola
    36 nije previše ako se festival sastoji i od kvalifikacionih emisija pa se tu izbor svede na manji broj,ali sa formatom II pf + finale je previše staviti 18 pesama po emisiji

  • @Avatar
    Eto, neko da kaže da 36 nije bilo previše.
    Ja sam, takođe, zahvalan RTSu na toj megalomanskoj cifri, jer nisam siguran da bismo ikada čuli Konstraktu, da su odmah išli na neku malu brojku. Verovatno je uvrštena u selekciju po principu – daj od svega, pa može i to o anatomiji tela. Ne zaboravimo, da 90% sadašnjih fanova Konstrakte, do njenog pojavljivanja u polufinalu PZE, nije uopšte obratilo pažnju, a kamoli pronalazilo neki smisao u svemu tome.
    I, šta čemo sad? RTS će verovatno opet da raspiše konkurs i čekati da se desi neko novo čudo. Ni prstom neće mrdnuti da animiraju neke alternativnije izvođače da se prijavljuju, pa da nam PZE stvarno postane praznik ideja i kreativnosti. Ipak se nadam da je najbolji animator za njih sam uspeh Konstrakte. Pri tome ne mislim na 5.mesto, koje jeste veliki uspeh, već na to što je postala fenomen koji je ušao i ostavio trag u svim strukturama društva. Tako da nema više opravdanja ni za primadone koje neće da se prijavljuju na konkurs, a ni one koji se plaše da se prijave, jer ne stvaraju “muziku za Evroviziju”.

  • @Evropljanin
    Sve se slažem.
    To je ono što kažem – Bolje festival, nego talent show program. Jer, festival unosi tu, neku posebnu energiju medju narod. Još uvek daleko od dovoljnog. Čak i u Hrvatskoj, koja ima čuvenu Doru, gledao sam jednu anketu, gde je većina ljudi rekla da ne prati Doru, ili i da ne zna da će se Dora održati. Kod nas, pretpostavljam, još manje interesovanje. Uzmimo u obzir da Srbija nisu samo Beograd, Novi Sad, Niš i Kragujevac, već i sve što je čini.

    Bilo bi dobro da pomenute G-dje čitaju komentare, itekako poželjno. Jer, PZE mora ozbiljno da zaživi, a ko će bolje doprineti tome, nego fanovi ESC-a i poznavaoci muzike.
    Lično, meni nije bilo mnogo 36 pesama, većina mi se itekako dopala, ali itekako. Samo, što naravno nisu sve bile za ESC. Mada,…Kad vidim kakve su pesme neke zemlje slale na ESC, ladno smo i mi mogli da pošaljemo one neke manje poznate, naravno, da nije bilo Konstrakte.

    Sve su festivale pogasili, bilo ih je još, ali su se sveli mahom na pokušaje. Ima, svaki mesec se organizuje po jedan festival, ali to je no comment – jedva da i na YT ima prezentacija.
    Sve države u regionu sem nas i Crne Gore su zadržale svoje ugledne festivale. Ok, Crna Gora nema muzičku scenu, da se neko ne naljuti sad na mene zbog ovog što kažem, ali postojanje Sunčanih skala i Budva fest-a je baš sjajna stvar da se osnaži razvoj muzičke scene.

  • @AVATAR
    @NekiTamo

    Kada su Jelena Jovičić i Boda Ninković vodili Beoviziju su redovno gostovali predstavnici iz HR, BiH, MNE i SLO, jedne godine i iz Irske, kao interval act. To je tada bilo izuzetno atraktivno, surova ekskluziva. Žao mi je, što su taj segment programa ukinuli. Mogli bi vratiti tu tradiciju.

    Slažem se, da festival doprinosi popularizaciji Pesme Evrovizije, jer nudi glamur, eskapizam, ali takođe se više govori o toj temi u narodu. Ljudi vole kompeticiju, ima navijanja, prognoziranja, zabave i razonode. Pored toga pomaže razvoju lokalne muzičke scene. Rekao sam u više navrata, da su svi naši festivali zabavne muzike ugašeni, a bilo ih je. Mesam, Zrenjaninski festival, Vrnjačka Banja, Radijski festival … neke sam sigurno i zaboravio. Drago mi je da su “oživeli” Beogradsko proleće, ali se nadam, da to neće biti samo obećanje ludom radovanje, već da će se održavati redovno. Kada neke druge, nerazvijene zemlje, imaju festivale zabavne muzike, koji traju duže od pola veka, a mi nemamo ama niti jedan jedini, onda zaista treba da se zapitamo. Nemamo više ni festivale narodne i folk muzike, a kamo li zabavne.

    Nadam se da Olja, Duška, Kristina i Dragana čitaju komentare, a verujem da čitaju ;). Pesma za Evroviziju je produkcijski nadmašila mnoga očekivanja. Snimak Konstraktinog nastupa sa PzE je našu predstavnicu izreklamirao najbolje moguće u svetu i bio je čak mnogo popularniji nego video klip za pesmu, koji se takođe nalazi na YouTubeu. Stranci sa svih meridijana su hvalili stejdžing, ali i izgled stejdža, maestralno kadriranje, ArtWork, koji je maksimalno došao do izražaja. Po meni je nastup sa PzE bio mnogo bolji, nego onaj sa PE. RTS i Srbija su dokazali da su ravnopravni u smislu produkcije.

    I da ponovim … RTS mora da napravi ozbiljan brend od festivala Pesma za Evroviziju!!! Logotip postoj, tako da imamo corporate identity, design, jingle … sada RTS mora da ostane dosledan i unapređuje kvalitet ovog festivala iz godine u godinu, jer samo tako će on postati ozbiljan brend i učešće biti atraktino za izvođače. Ja verujem da RTS to može.

  • @Evropljanin
    Što se tiče revijalnog dela, bilo bi takodje sjajno da predstavnici drugih zemalja dodju i predstave svoje pesme. Iz ex YU, ali i iz svih drugih zemalja. Ne znam da li se to kosi sa nekim pravilima ili?

    Jako smo se ogrešili o mnoge naše komšije. Ispada totalno ignorisanje. Npr. Evo pričaću o skorijim ESC – Prošle godine smo trebali dovesti Albinu, koja je baš bila atrakcija, kao i predstavnike Slovenije i Makedonije. Ove godine da i ne govorim.
    Takodje, posebno mi je čudno što je možda, kolko se sećam, samo jedna tv ugostila Barbaru Pjević, predstavnicu Francuske, a koja ima našeg porekla. Umesto da nam bude jako drago što je jedna takva pevačica i umetnica našeg porekla, mi smo je totalno izignorisali.

  • @ Evropljanin
    Baš to – srpska posla.
    Što se španske pesme tiče, simpatična mi je, mogu to slušati, ali nije neki moj djir.

    Apsolutno se slažem za PZE. Jedino, što su se meni dopale mnoge pesme. Naravno da ne mislim da su za Eurosong, ali nek bude eto jedan, veliki festival gde se mogu predstaviti najrazličitiji izvodjači. Upravo ta stilska raznovrsnost mi se dopala. Nadam se da će ovog puta istrajati. Stvarno, od 2009. godine, imam utisak da je sve krenulo nizbrdo i što se tiče Beovizije odn. izbora za predstavnika Srbije na ESC. Smatram da festival daje odredjenu dozu glamura, koja je potrebna zarad gledanosti, posebno sad u eri, kada nam je svašta dostupno. Da ne palimo tv bez razloga, što bi se reklo. 🙂 Takodje, smatram da festival doprinosi i većem uticaju predstavljanja zemlje na ESC, pod uslovom da postoji kvalitet. Kao što je to slučaj sa Švedskom i Italijom. I ono glavno, smatram da festival daje raznovrsnost izbora. U moru različitih pesama, može se uvek izabrati nešto kvalitetno i drugačije.
    Samo neka nastave ovako i još bolje.

  • @Evropljanin
    Zaboravih da kažem za Alagića,voleo bih da pošalje pesmu ili čak i Željko da odabere nekog proverenog pevača/icu i da grune jednu brutalnu baladu,ali se bojim da je izgobio interesovanje i za komponovanjem..
    Baš me zanima da li će se i koliko alternativna scena u Srbiji probuditi nakon ovoga.

  • @Evropljanin
    Revijalni deo svakako bi trebalo da bude malo kreativniji npr. da se pozovu neki od izabranih predstavnika ili izvede revijalna tačka koja nije puko karaoke pevanje i kupovina vremena već ozbiljno uvežbana tačka..
    Čak bih išao na to da u finalnoj večeri takmičari imaju svoje predstavljanje na početku kao na ESC!
    Što se tiče voditeljskog dela,tu bi iskreno samo zadržao Kosjerinu zbog profesionalizma i lepote,a ostali mogu i ne moraju (ali to ne znači da ostali nisu zgodni i lepi) ili da im se da bolji skript jer su 2020. bili daleko bolji..
    Meni je logotip na kraju i dobro prirastao jer deluje elegantno,a jednostavno,ali bi mogli malo da ga unaprede
    I iskreno se nadam manje green room uključenja,taj transfer blama nam zaista ne treba,kao ni suvišne info o gradu/državi domaćinu.

  • @NekiTamo

    Ja bih voleo da Dušan Alagić napiše pesmu za nas. Obožavam njegove pesme, posebno one, koje je napisao za Tijanu Bogićević. Bilo bi zaista fenomenalno, da neka njegova pesma predstavlja Srbiju. On zaista ima jako prepoznatljiv stil.

    “Pesma za Evroviziju” može postati ozbiljan brend. No, to je sada u velikoj meri do RTSa i naravno ponude pesama, na šta RTS nema baš neki uticaj … izuzev pri izboru takmičarskih pesama, razume se, kod prijava ne. Festival je dobio svoj prepoznatljiv logotip, uredu mi je i da se nastoji na ćirilici, što odskače i strancima, koji prate PzE u velikoj meri, deluje zanimljivo. Tehnički je “Pesma za Evroviziju” bila na zavidnom nivou. Ja sam izuzetno self critical, kada smo mi u pitanju, ali je festival zaista bio dobro odrađen. Kažem, samo intevalact treba da bude nešto novo, umesto da nam svake godine serviraju sve bivše pesme iz YU i ex-YU.

    Ako uporedimo “Pesmu za Evroviziju” sa “Beogradskim prolećem” (pozdravljam i podržavam oživljavanje ovog festivala!!!), onda je PzE daleko bolja. Jedino mi još malo smeta, što su Kosjerina i Radomir nekako uštirkani i uštogljeni. Treba malo (lažne) spontanosti, smejurine, šale, keserenja, kao na MTV eventima. Tu su mi Kristina Slagalica i onaj tip u green Roomu bili bolji.

    No … ja se iskreno nadam, da će RTS shvatiti šansu za brendiranje ovog festivala. Slažem se sa tvojim predlozima.

  • @Evropljanin
    Slažem se da RTS ne treba sad da se opušta već da ovaj visoko postavljen standard shvati ozbiljno i radi na tome da naredne godine ponovimo,a možda i nadmašimo plasman mada čisto sumnjam da će iko dobiti medijske pažnje kao Konstrakta..
    Zato je neophodno da što pre otvori konkurs,dok je hajp kod ljudi (autora i pevača) još prisutan i da se ostave Dečije Evrovizije,na koju konstantno idemo u turistički obilazak već krajem juna punom parom za Evroviziju pa šta bude..
    A naravno na brendu festivala treba da se radi,ali za to je potrebno par uzastopnih visokih plasmana koje je izbor iznedrio,što Srbija nažalost još nema. Zato treba da se iskoristiti ovo uzbudjenje oko Ane i motivisati ljude da se prijavljuju. Iskreno se nadam manjem formatu jer je 36 zaista previše,ali aj manjak festivala,posledice korone i manjak nastupa,ali to je dovelo do nezainteresovanosti za naš festival osim tri(tada bez Konstrakte) favorizovane.. Ime festivala je nebitno,dokle god kvalitet pesama i produkcije postoji!

  • @AVATAR

    To su klasična “srpska posla”. Do juče su Saru Jo uzdizali u nebesa, pljuvali Konstraktu, a sada im Sara Jo od jednom više nije dobra. Takav smo naraod.

    Iako sam iz početka bio (opet) šokiran ponudom pesama na nacionalnom izboru, je ipak bilo nekoliko dobrih pesama. Čak mislim da izbor sa 36 pesama i nije bio tako loš, jer se na taj način izreklamiraju ostale pesme, koje inače ne bi imale priliku da se predstave širem auditorijumu, što je svakako dobro za našu uništenu scenu zabavne muzike. A imamo i tri festivalske večeri da gledamo ;).

    Da, da … Ana Stanić je bila takođe dobra. To sam inače napisao, čim sam čuo audio snimke pesama.

    Kod španske pesme su dobre koketne strofe i ono SloMoOoOo, bridž međutim, gde ide ona dramatična melodija, i gde počinje da razvlači, mi kvari doživljaj. Ali aj, neću da je kritikujem previše, jer je ovo za Španiju veliki pomak nakon niza jako loših pesama i plasmana. Nadam se, da će od sada redovno tako ozbiljno pristupati izboru pesama.

    No, da se još jednom osvrnem na naš nacionalni predizbor.

    Jako je bitno da radimo održavanju brenda “Pesma za Evroviziju”. U ostalim zemljama je njihov nacionalni izbor svojevrstan brend! Beovizija, koja je u principu ostala ista, sada ima novo ime. Nekima je to “Pesma za Evroviziju” trivijalno. Zar je naziv “Melodifestivalen” zaista toliko kreativniji ;)? Mislim da je novi naziv Beovizije okej, neutralan i otvara opciju, da se jednog dana održi i u Nišu, Novom Sada, Šapcu, Zlatiboru, Subotici … što da ne? Jugovizija je svaki put održavana u nekom drugom gradu. Nije Beograd jedini grad u Srbiji i ne mora baš svaki događaj u zemlji da se održi isključivo u Beogradu – iako obožavam Beograd.

    Beovizija (2003-2009, 2018-2020), Tri pa jedan za Oslo (2010), Pesma za Evropu (2011), Evropska Pesma (2012), Beosong (2013), Odbrojavanje za Beč (2015), Pesma Srbije za Evropu (2016). 2017. pesma nije predstavljena u specijalnoj emisiji.

    “Pesma za Evroviziju” bi mogla postati trajni brend ukoliko RTS bude dosledan i da konceptu kontinuitet. Bilo bi lepo, da nam kao intervalakt ponude nešto novo i posebno umesto iz godine u godinu cilijardu puta sve bivše pesme iz Jugoslavije i ex-YU država sa Pesme Evrovizije. Dosadilo je i Bogu i narodu, verujem i đavolu. Ima toliko toga, što bi moglo da se prezentuje umesto toga. Ove godine je “Pesma za Evroviziju” sa Italiano Mixom ponudila konačno nešto zanimljivije.

  • @ Evropljanin
    Apsolutno se slažem sa svim što si rekao.
    Sve ovo sam napisao, kako bih poveo dalju diskusiju da su njih dve tu egal. Koja je bolja, to neka odluči stvar ukusa.
    Ono što bih ipak malo izdvojio kod Sare jeste da onako masivan sound Španija nema. Boja zvuka u solaži, potpuno nova, ne liči niti na jedan instrument, što je uspeh u electro muzici. Coby je jedan od najjačih u tom stilu, on se učio po svetskim studijima. I da…Napisah dole, strofa je za nijansu definisanija i lakše udje u uho. To govorim zbog publike koja prvi put čuje.

    Slažem se i za Saru i za Angelinu i za Zorju, za Konstraktu da ne govorim. Jedino, što bih pre Sare, Angeline i Zorje, stavio Anu Stanić. Znači, Konstrakta – Ana Stanić – pa Sara, Angelina, Zorja, a tu negde i Zoe. Naravno, stvar ukusa, a možda i nostalgije za vremenom, kada je Anina muzika bila doduše blaža, ali svakako alternativa, kao što je danas Konstrakta.

  • @ Minko
    Ja sam to rekao.
    Ovo ti priča neko, ko nije ničiji fan, neko ko sluša, ali nije ljubitelj tog muzičkog stila, i neko kome je Konstrakta bila favorit N1 čim je prvi put čuo, ali bukvalno. I neko, ko ne navija za Srbiju uvek, nekretički. Iako je Srbija moja zemlja, itekako sam znao navijati za druge zemlje – pa delimično od 2016. pa do delimično prošlog Eurosonga, navijao sam za druge zemlje. Konstrakta mi je vratila veru da ćemo u budućnosti slati top of the top.

    Zašto ovo sve navodim?
    Apsolutno poštujem tvoje mišljenje. Samo, po komentaru mi deluje da je tvoje mišljenje uvreženo na onom da ništa ili teško šta što je iz Srbije da može da vredi, da je bitno koliko se novca uloži u nastup, i da je J. Loo merilo vrednosti. Sve uz korištenje popularnog izraza – ….sa Alyexpressa.

    Zašto nešto što je iz Srbije, ne može da vredi više od nečeg što je iz Španije? Ok, u umetnosti se i ne može odrediti egzaktna vrednost, što je čar umetnosti. Ali, zar ne može biti u rangu sa onim iz Španije? Zar ne može biti i malo ispod ranga sa onim što je iz Španije, odn. bilo koje druge velike zemlje? Zašto odmah unižavati ono što je iz Srbije pred zemljom koja je ekonomski nadmoćna? U umetnosti, novac igra ulogu, koliko da se uradi dobra produkcija, eventualno nastup. Eto, Konstrakta je imala jedan od najjeftinijih nastupa, ali je nadigrala 34 predstavnika, od kojih je odredjeni broj imao skuplji nastup.

    Dopala mi se i Chanel i obožavam J.Loo, ali to ne znači da ne čujem da su obe prosečne pevačice, koje imaju druge atribute, pa sve to lepo upakuju da nam deluje wow. Ali, to što mi deluje wow, ne znači da ću sad druge, manje popularne, manje afirmisane, manje uspešne, iz manje razvijenih zemalja, itd. da smatram inferiornijima u odnosu na njih.

    Namerno sam napisao da je Sara bolja od Chanel, kako bih izazvao rekaciju, ili u korist Sare ili (više očekivano) ovakvu reakciju).
    Zapravo, meni su njih dve tu egal.
    Čak, ako ćemo u detalje, Sara ima za nijansu definisaniju strofu, koja lakše udje u uši, kao i masivniji zvuk – zvuke koje čuješ ne možeš uporediti niti sa jednim instrumentom, što znači da je u tom slučaju electro pop kompozicija uspela, potpuno novi sound. E, sad dal se nekom više svidja da je golo pola dupeta ili dve trećine dupeta, ili spanish od balkan/turkish melosa, ili, ili, ili…to je sad upitno.

    Btw. Ne želim da potcenjujem Šanel, navijao sam da pobedi ona, ako ne pobedi Konstrakta, jer je unela života za razliku od svih ovih iznad Konstrakte. Ali, zar stvarno misliš da njena pesma ne liči suviše na pesmu Dare Bubamare – Extravagantno? Zašto se niko od vas fanova, nije pozabavio time? Ajde, dobro poslušajte pa uporedite.

  • @ NekiTamo
    To je samo moje mišljenje. Više figurativno. I sam kažeš – ne bi baš rekao, sve zavisi kako se tamo izgura. Jesi siguran ili ne bi baš rekao? E, u tome je trik. Znači da misliš da ima potencijal, očito. I ja sam u tom kontekstu rekao.
    Obe gole, obe imaju provokativne nastupe, obe imaju hitoidne pesme, obe lepo pevaju… Zašto bi završila kao Ronela? Mnogo je faktora u igri. Baš albanska dijaspora da ne glasa da Ronela ne dodje makar do finala, to mi je itekako čudno. Da se Ronela gore plasira od Mie Dimšić, koja je meni bila jedna od najboljih, ali Albanija ima daleko jaču medijsku i marketinšku mašineriju od Hrvatske. Meni je Ronela delovala kao turbo folk pevačica, a Sara Jo je neko ko bez obzira na izuzetno provokativan nastup, poseduje taj porno šik, što bi rekla Biljana Srbljanović. Stvarno ima nešto vamp u sebi, što je više od mass seksipila. Nije mi bila favorit, ali kad se malo bolje zadubiš, ima nešto više od običnog igranja oko štangle. Pritom odlično peva i pesma produkcijski kida. Coby je u ovom fazonu muzike, definitivno jedan od vodećih u svetu.
    Ok, možda ne bi iznela priču, ali sumnjam, meni ona cura deluje onako vamp i inteligentno. Nije bez razloga bila favorit mnogima.

  • @rodny
    Nije ni objavljeno, tako da nije do urednika ovog sajta.
    Period glasanja za ove objavljene učesnike zavisi od kluba do kluba. Obično traje tokom leta. A saopštavanje rezultata obično bude na jesen, u septembru ili oktobru, to će naknadno da objave organizatori tj. OGAE Norveška.
    Prvo se objavljuje lista učesnika a onda za per meseci ide datum objave rezultata. I to je uvek tako. Tako da ne mora odmah oštro po onima koji vode sajt. Zar misliš da ne bi objavili da se već zna datum.

  • Sve pise samo ne pise kada ce se ovo odrzati, a to je ono najbitnije… strava ko sve vodi ovaj sajt

  • Imala je i Saro Jo svetsku koreografiju, sa sve golom guzom i dekolteom na izvolte. Kostim iz Hrvatske. Nemojte biti sada nekorektni prema njoj. Pesma nije neko remek delo, ali može da se sluša. Nastup bi takav kakav je bio, mogao otići i na Pesmu Evrovizije, bez izmena. O kostimu se može diskutovati. Nekome se dopada, neko drugi će reći, da se telu ne mora uzeti baš svaka tajna. Stvar ukusa, raspoloženja i svetonazora.

    Koliko pamtim je Wiwibloggs uradio ekskluzivni intervju samo sa njom, Zorjom i Angellinom … da bi kasnije jurio Konstu, za izjavu, kada je pobedila ;).

    Špankinja iliti španjolka, kako vam je draže, koja je zapravo kubanka (“Tenk ju veri mac (sa “c” umesto “č”)! I vil remember diz for de rest of maj lajf!”). U Španiji su protestovali zbog njene pobede, jer ju je žiri izglasao. Publika je imala drugog favorita. Pesma vozi, tu nema diskusije. No … milione? Nemojmo biti neozbiljni. Omalena kubanka i nekoliko tetki plešu na stejdžu. Za Španiju, koja retko nudi dobru pesmu, je to veliki pomak. Da nemamo situaciju, kakvu imamo … ko zna … možda bi sledeće godine gledali Pesmu Evrovizije u Madridu, Barseloni, Toledu, Sevilji … eh, eh, eh ;). Ali milione?

    J.Lo je u muzici glumica, a u glumi pop zvezdica. Iako joj se ne može osporiti da je slatka, simpa, lepa, neodoljiva i bukvalno žena za sva vremena. Ona ne može biti merilo za jednog ozbiljnog muzičara.

    Nezahvalno je upoređivati dve izvrsne koreografije, tako da neću reći koja je meni bolja.

    Najteže je biti prorok u sopstvenom selu. Sara Jo je bila dobra i zajedno sa Angellinom miljama ispred ostalih (ne računajući Konstraktu!). Glasovno je i Zorja bila perfektna, iako mi pesma nije legla. Da, to kažem ja, koji je branio Konstraktu, od svih ;).

  • Cekaj, neko je rekao da je Sara bolja od Chanel??? Hahahaha ludilo mozga. Brate, Sara je Chanel sa ali expresa. Spanija upumpala milione za nastup, svetska koeografija, vrhunska produkcija i pritom
    ono pevanje uz onakvo djuskanje je po meni bolje i od JLo. Al ajde, neko je ocigledno Sarin fan pa mora malo da botuje 🙂

  • @AVATAR
    Nisam baš siguran da je Sara bolja od Chanel,a i sve je stvar kako se izgura..
    Sara je ove god mogla vrlo lako da završi i ko Ronela

  • Moram da dodam – i po izgledu i po stylingu i po produkciji, Sara Jo je bolja od Chanel.

  • Samo sam čuo za ovo takmičenje. Neko sa sajta mi je objasnio kako funkcioniše i beskrajno hvala na tome. Ne mogu sad naći ime.

    Nešto mi deluje da će Sara Jo pokidati, kao i Marko Bošnjak. Oboje su sjajni i skroz u fazonu Eurosonga. Za mene su njihove pesme bolje od većine na Eurosongu. Po mom ukusu je muzički više Marko Bošnjak, a Sara Jo je performans na svetskom nivou.
    Što se Srbije tiče, ladno bi se sjajno predstavili sve do 10. mesta. – Zorja, Ana Stanić, Zoe i mnogi drugi.

  • @Gotivan
    To organizuju fanovi ne bi li se potisnula postevrovizijska depresija

  • @Gotivan

    Ne. To je klubsko takmičenje OGAE udruženja. Izmontiraju se snimci sa raznih predizbora, dosnimi se materijala i napravi emisija.

  • Nije mi jasno: jel u Norveškoj idu delegacije i takmiče se tamo?