OGAE Second Chance Contest
Pogledi

OGAE Second Chance Contest ili Evrovizija 2022?

Kao što ste navikli od nas, uvek vam donosimo uporednu analizu pesama koje su se nadmetale na Pesmi Evrovizije i koje će ući u trku za pobednika OGAE Second Chance Contesta. Ni ova godina neće biti izuzetak.

U međuvremenu vas još jednom podsećamo na listu učesnika Second Chance Contesta 2022:

  1. Ukrajina: Roxolana | Girlzzzz
  2. Hrvatska: Marko Bošnjak | Moli za nas
  3. Švedska: grupa „Medina“ | In i dimman
  4. Poljska: Kuba Szmajkowski | Lovesick
  5. Španija: Rigoberta Bandini | Ay mama
  6. Izrael: Eli Huli | Blinded dreamers
  7. Irska: Rachel Goode | I’m loving me
  8. Italija: grupa „La Rappresetante di Lista“ | Ciao ciao
  9. SRBIJA: Sara Jo | Muškarčina
  10. Finska: Bess | Ram pam pam
  11. Rumunija: Gabriel Basco | One night
  12. Češka Republika: GIUDI | Jezinky
  13. Portugalija: SYRO | Ainda nos tamos
  14. Ostatak sveta (San Marino): Christina Ramos | Heartless game
  15. Letonija: Bermudu Divstūris | Bad
  16. Nemačka: Felicia Lu | Anxiety
  17. Island: sastav „Reykjavíkurdætur“ | Turn this around
  18. Albanija: Alban Ramosaj | Theje
  19. Norveška: grupa „NorthKid“ | Someone
  20. Australija: grupa „Voyager“ | Dreamer
  21. Estonija: Anna Sahlene | Champion
  22. Malta: Denise | Boy
  23. Slovenija: grupa „Batista Cadillac“ | Mim pravil
  24. Severna Makedonija: Viktor Apostolovski | Superman
  25. Litvanija: Lolita Zero | Not your mother
  26. Danska: grupa „Fuld Effekt“ | Rave med de hårde drenge
  27. Francuska: Pauline Chagne | Nuit Pauline

Nacionalna finala su tokom sezone 2021/2022. bila „tu i tamo“. Neke nacije su opravdale očekivanja fanova, dok su one druge malo podbacile — imale su dve ili tri kompozicije dostojne Evrovizije. No, neke od njih se nisu osmelile da odaberu pesme koje su fanovi najviše voleli, već neku od onih koje su bile tu samo radi popune prostora. Ovu analizu najpre treba početi sa najboljim izborima.

Najbolji izbori

Marko Bošnjak za vreme svog učešća u „Pinkovim zvezdicama“ bio je najmanje poznat na prostoru Hrvatske. Zbog toga je pre objave pesama sa ovogodišnje Dore nezvanično bio treći favorit za pobedu; najviše su se isticale Mia Dimšić i Mia Negovetić. Iako je bolju pesmu od njih dve imala Mia Dimšić, i pobedu na Dori odnela ne samo na račun pesme nego i na račun popularnosti, postoji žal što umesto Dimšićeve u Torino nije otišao Marko Bošnjak, jer bi izvesno imao bolje šanse da Hrvatsku uvede u finale. Mislimo da se bolje potrudio u odnosu na dve favorizovane devojke, čak je i nastup na Dori bio dobro osmišljen. Bez obzira na to što nije pobedio, pesma Moli za nas je u Hrvatskoj postala veliki radijski hit. Budući da su u prethodne dve godine na Second Chance Contestu zabeleželi dva TOP 10 plasmana, i to sa Indirom Levak i Bernardom Brunović, nema sumnje da bi Bošnjak mogao da i treći put zadobije pažnju fanova.

Šanse da se nađu u prvih pet najviše imaju standardno favorizovane Švedska i Italija, tu je i još jedan ozbiljan igrač — Španija, a što se tiče poslednjeg koji može da uhvati voz za prvih pet, tu je sve otvoreno.

Zanimljivo je da Šveđani tek drugi put u poslednjih 12 godina na „rezervnu Evroviziju“ šalju pesmu kompletno ispevanu na maternjem jeziku. Njihovi izbori iz prethodnih godina na prvi pogled jesu delovali diskutabilno, ali, grupa „Medina“ im je ovog puta zaista pravi pogodak. Šta god Švedska da pošalje, to mahom završi u prva tri, a moguće je da ni ova godina neće biti izuzetak. Kad je reč o Italijanima, s numerom Ciao ciao grupe „La Rappresentante di Lista“ nisu promašili, jer je ova pesma svakako štrčala od konkurencije na ovogodišnjem Sanremu.

Možda se mislilo da će španski fanovi izabrati grupu „Tanxuguieras“ ili Raydena, ali izbor Rigoberte je sasvim očekivan, imajući u vidu „hajp“ koji je podigla svojim nastupom na Benidorm Festu.



Ko bi mogao u TOP 5?

Subjektivno gledano, možda bi to mesto mogla da zauzme naša Sara Jo, s numerom devetoosminskog ritma Muškarčina. Slobodan Veljković Coby, producent i aranžer te numere, izuzetno je talentovan u svom domenu posla, i potrudio se da napravi pesmu koja će biti evrovizijski kompatibilna i sa kojom će iskočiti iz svoje uobičajene zone komfora. Isto to važi i za Saru kao izvođača. Bila je favorizovana; red bi bio da i međunarodni fanovi prepoznaju ono što su propustili. Ukoliko Sarin trud ne bi bio prepoznat, na 5. mestu bi mogla da završi Čehinja GIUDI.

Krug pravih pogodaka mogli bismo da zatvorimo sa Albanom Ramosajem iz Albanije i eventualno Viktorom Apostolovskim iz Severne Makedonije.



Moglo je i bolje

Ima dosta takvih pesama u ovogodišnjoj konkurenciji, čiji izbor jeste upitnog kvaliteta. Tu bismo počeli s norveškim odabirom, grupom „NorthKid“; mada, imali su Norvežani na ovogodišnjem Melodi Grand Prixu i bolje pesme od njihove (uzmimo u obzir Elsie Bay, Mariu Mohn i Odu Gondrosen). U tom rangu je i Francuskinja Pauline Chagne; numera je stilski interesantna jer odiše vajbom osamdesetih. No, mišljenja smo da bi Francuzi na OGAE Second Chance Contestu bolje prošli s numerom Seule favorizovanog bratsko-sestrinskog dueta „Soa“.

U ostale „nesrećne izbore“ ubrajamo i Poljaka Kubu Szmajkowskog, Izraelca Eli Hulija, Finkinju Bess, Portugalca SYRO-a, australijsku metal grupu „Voyager“, islandski ženski sastav „Reykjavíkurdætur“, naturalizovanu estonsku pevačicu rodom iz Švedske Annu Sahlene, Maltežanku Denise, slovenačku grupu „Batista Cadillac“, Ukrajinku Roxolanu i Letonca Bermudu Divstūrisa.

  • Kuba Szmajkowski jeste popularan tik-toker u Poljskoj, ali na primeru našeg Andrije Joa iz 2020. videlo se da influenseri kao pevači ne prolaze baš nešto najbolje na takvim alternativnim evrovizijskim selekcijama, pogotovo ako se najmanje trude oko toga kako biraju i iznose pesmu. Ania Byrcin bi bila bolji izbor ili favorizovana vicešampionka finala Daria s numerom Paranoia;
  • ne znamo da li su Izraelci bodovali svih preostalih sedam pesama koje su bile u borbi za Evroviziju ili samo četiri finalne, ali Eli Huli bi bio bolji izbor samo da je aranžerski promenio svoju pesmu Blinded dreamers. Njegove konkurentkinje Sapir Saban sa Breaking my own walls i Inbal Bibi sa Marionette u ovom trenutku bile bi bolji izbor od Hulija;
  • Finci su u ponudi na nacionalnom finalu imali sedam pesama, od toga su četiri bile ispevane na maternjem. Izborom Bess s numerom Ram pam pam Finci su hteli da slede uspehe ostvarene sa Erikom Vikman i Iltom na prethodna dva takmičenja, ali smatramo da bi bolji izbor bili grupa „Cyan Kicks“ i Olivera, koji su se predstavili pesmama na engleskom;
  • Portugaliju fanovi ne tretiraju kao ozbiljnog evrovizijskog igrača, pogotovo ne sa ovako pristojnim i uglađenim baladama kao što je Ainda nos temos od SYRO-a;
  • grupa „Voyager“ iz Australije je dostojnu alternativu imala u Charlie i njenoj numeri I suck at being lonely;
  • „Ćerke Rejkjavika“ jesu bile interesantne, ali ostaje žal što nije izabrana Katla koja je bila toliko favorizovana s numerom Þaðan af / Then again;
  • jedini dostojan i bolji izbor od Anne Sahlene za Estoniju bi bila Elisabeth Tiffany sa grupom „Minimal wind“ s numerom What to make of this;
  • zašto su Maltežani propustili da pošalju Aidana s numerom Ritmu, ispevanoj na malteškom jeziku? Aidanova pesma bolje zvuči od većine preostalih sa tog izbora;
  • od vicešampiona slovenačkog izbora zanimljiviji su bili duet „Luma“ i July Jones;
  • da Alina Pash nije bila prinuđena da se sama diskvalifikuje, pravi izbor za OGAE Second Chance Contest bi bili, u stvari evrovizijski pobednici, momci iz grupe „Kalush Orchestra“;
  • u Letoniji se Aminata bolje potrudila oko pesme nego Bermudu Divstūris.

Zaključak

Pobednika OGAE Second Chance Contesta treba, po svoj prilici, tražiti u Španiji, jer ne bi bilo realno da opet pobede Šveđani ili Italijani. Kad je reč o ostalima — sve je otvoreno. Od predstavnika iz bivšeg jugoslovenskog bloka neosporno najbolje pesme imaju naša Sara Jo i naturalizovani Hrvat Marko Bošnjak.

Evrovizija u Torinu svakako je bila bolja, iako 66. takmičenje za najbolju pesmu Evrope i Australije nismo u globalu zavoleli na prvo slušanje.

Oznake

5 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • @Dejan
    Naravno, što se tiče Darije i In dimman, nije ista ritmika i metrika, ali melodija i harmonija su u osnovi te. Lično, ne mislim da su imali za cilj da kradu. Možda nisu niti čuli Dariju.

    Što se tiče Chanel, ne toliko melodija, koliko forma, gradacija, efekti. Gradja identična – strofa, predrefren, refren. I to naravno ništa ne bi bilo čudno, da nema srodnih produkcijskih postupaka, koji posebno dolaze do izražaja u refrenu. Dakle, struktura pesme i produkcija. S obzirom da nema melodijskih i harmonskih identičnosti, pesma od Chanel, nije plagijat. Ali, izgleda da im je Dara poslužila kao inspiracija, što je sasvim legitimno u ovom slučaju.

    Ovo ne navodim da bih spočitavao Chanel i Švedjane, već kao zanimljivost. Pa, i kao dobar znak da se razmisli da se pošalje Dara ili Jelena Karleuša, kao predstavnice tog electro pop folk pravca. Svakako je da bi bile atrkativne u svakom mogućem smislu – od specifičnosti u vokalu, preko zanimljive pesme, do svetskog nastupa i svetskog marketinga.
    Čak vidim i da ste u jednoj od rubrika navijali da se pošalju J.K., Milica Pavlović, itd. Ok je i Milica.

  • Family Show – Finale ESC 2022. link:
    https://ok.ru/video/3483803781641
    Nastup Srbije od 2 sata i 38 minuta
    Pobeda Srbije od 4 sata i 24 minuta
    Voleo bih da objavite ovaj komentar, bar na nekoliko dana da i drugi mogu da vide prenos, nakon čega ga možete obrisati, hvala unapred!

  • Hehe zanimljivo ovo za “In i dimman” i “Darja”. Nije da me podseća tj. Darju nisam nikad pre ni čuo al sad kad si spomenuo pa dok preslušavam mogu da uočim neke sličnosti, prvenstveno u strofama koje su nabrajalica i u atmosferi koja je pomalo nostalgična i melanholična u obe pesme.

    S druge strane, ne vidim ama baš nikakvu sličnost između Chanel i Dare Bubamare, osim tog ponavljanja mo-mo-mo tj. no-no-no, ali to ima u desetinama pesama. Daleko od bilo kakve priče o plagijatu. Klasična medijska patka.

  • Btw. Da li nekog melodija predstavnika Švedske podseća na melodiju pesme Darija, koju izvode Bajaga i Miloš Biković?

    Nešto se niste, koliko vidim, oglašavali o sličnosti pesme od Chanel i Dare Bubamare, koja je očigledna. 🙂 To doživljavam kao znak da više ne budemo licemerni i pošaljemo Daru ili J.K. na Eurosong.

  • Meni je ova Evrovizija jedna od omiljenih. Stvarno, većina pesama mi se dopada i nalazi se na mojoj playlisti.

    Second Chance pratim prvi put, čuo sam pesme i mogu reći – Zanimljiv izbor.

    Kao one koje mi se dopadaju, izdvojiću sledeće:

    – Hrvatska: Sjajni Marko! Prvo što je pesma vrlo kvalitetna, njegov vokal vanserijski, a zatim dopada mi se i njegov stil odevanja i nastup. Baš nešto specifično. Mia Dimšić mi je bila podjednako favorit, kao i Marko, užasnut sam time što se nije plasirala u finale. Eto prilike da se ispravi nepravda prema Hrvatskoj. Ako vam se dopada ova pesma, moja preporuka da poslušate i još jednu pesmu sa DORE, u pitanju je TIA – Voli me do neba. Isti je autor. Obožavam ovaj zvuk.

    – Švedska: Zanimljiva i vesela pesma. Ima komercijalni potencijal. Neobičan nastup, pevači su autentični, pojave što bi se reklo.

    – Španija: Iako mislim da je i ovde malo precenjena. Prvi ja obožavam španski jezik, špansku kulturu pa i špansku muziku, ali pesma je onako klasična, sjajno uradjena, ali klasična. Ničim mi se posebno ne izdvaja.

    – Finska: Pesma u retro (disco) fazonu. Baš vozi. Poseduje odredjeni komercijalni potencijal. Podseća me na predstavnike Austrije ove godine, koji su i po meni i po mnogima nezasluženo ispali u polufinalu.

    – Češka: Angels fazon. Zanimljivo. Drugačije. Predivno pevanje.

    – Letonija: Meni su i Citi Zeni bili top. Počeo sam da pratim njihov rad. Imaju komercijalne, ali full kvalitetne pesme.
    A, što se tiče predstavnika na Second Chace, reći ću da ovaj lagani electro pop 2000 – ih sa pamtljivom melodijom, uvek prolazi. Prija mnogima da ga čuju. Takodje, imaju i kvalitetan nastup.

    SRBIJA: Sara Jo definitivno zaslužuje da bude medju top 3. I nekako bilo bi mi krivo da ne bude 1. Ne zato što sam fan njene muzike, nego što je njena pesma i nastup na svetskom nivou, a i Konstrakta je bez obzira na sjajan plasman, bila zakinuta.
    Sara je rangu Chanel, a meni lično i zanimljivija od Chanel. Obe su porno šik fazon. Ono što je prednost kod Sare, to je svetska produkcija i još pamtljivija pesma od pesme koju izvodi Chanel. Sve drugo izmedju Chanel i Sare je stvar ukusa.
    MUŠKARČINA je etno-electropop (balkaton fazon). Jesmo slali razne varijante etno zvuka – od balkanske balade koju smo brednirali, preko bržih kao što su Milan Stanković i Marko Kon, pa sve do etno – electropop-a sa Balkanikom. I Muškarčina je etno-electropop, ali produkcija najmodernija moguća, pesma lako pamtljiva, a nastup provokativan. Ma, mora da prodje super na ovom takmičenju, nema druge. 🙂

    – Albanija: Jedna malo brža balkanska balada. Pevač je sjajan i vokalno i vizuelno zanimljiv.

    – Estonija: Mlaka pesma, ali njihovi vokali vade celu priču. Podsećaju me na neki američki ženski bend. Imaju foru.

    – Slovenija: Kvalitetan retro zvuk je uvek IN. Nije sad nešto da padnem u nesvest, daleko od toga, ali ugodno je.

    – Makedonija: Zanimljivo. Ja sam neko ko preferira upravo pesme, kao što je Andreina, dakle monumentalne balade, ali volim i svaku kvalitetnu komercijalu. Ovo mi je full.

    – Francuska: Opet jedan retro. Ovog puta disco 80 s. Prezanimljivo. Meni lično, pored Marka Bošnjaka najugodnija pesma za slušanje, a siguran sam da se dopada i generacijama koje su odrastale uz ovu vrstu muzike, a koje su itekako brojne.

    Ostale pesme jesu kvalitetno uradjene, ali baš bledunjave. Nisu mi ni za finale nacionalnog takmičenja, a kamoli za neko ovako internacionalno takmičenje. Lično najviše volim retro zvuk, ali ovde ima mnogo stvari koje su na nivou City recordsa 90. i ranih 2000. I to mislim na one izvodjače B klase.
    Naš PZE je u odnosu na Second Chace čisti Eurosong. I po kvalitetu i po autentičnosti i po modernosti zvuka koje je bilo i u pesmama klasičnih stilova.

    Mojih top 3 za Second Chace su – Hrvatska, Srbija i Francuska. Ok, Francuska je retro, pa je skroz relativno dal treba biti u top 3 ili ne. Ali, ako u ovoj konkurencijI Srbija i Hrvatska ne budu u top 3, onda stvarno strašno.