Zanimljivosti

Stiže Latinovizija: Pesma Evrovizije pokreće svoju franšizu i u Latinskoj Americi

Iznenađenjima nikad kraja! Evropska radiodifuzna unija je odlučila da svoju franšizu proširi i na prostor Latinske Amerike, nakon što je to prethodno učinila na prostorima Sjedinjenih Američkih Država i Kanade.

Takmičenje Eurovision Song Contest: Latin America, popularno prozvanoj i kao „Latinovizija“, realizovaće producentska kuća „Voxovation“, iza koje stoje Christer Björkman, Anders Lenhoff, Ola Melzig, Peter Settman i Greg Lipstone, koji su realizovali i „Pesmu Amerike“ (American Song Contest), a realizovaće i nadolazeću kanadsku franšizu Pesme Evrovizije, najavljenoj za 2023. godinu.

Ovogodišnja Pesma Evrovizije, održana u Torinu, zabeležila je više od 75 miliona jedinstvenih gledalaca u 232 države na Jutjubu, uključujući sve sadržaje plasirane na oficijelni evrovizijski kanal. Najbolji učinak u pregledima tih sadržaja bio je zabeležen u državama Latinske Amerike, najviše su klipovi bili pregledani u Argentini, Brazilu, Čileu i Meksiku.

Producenti će tokom narednih meseci početi da tragaju za gradom domaćinom prve Pesme Evrovizije u Latinskoj Americi među najuspešnijim latinoameričkim tržištima.

Takmičenje Eurovision Song Contest: Latin America obeležiće najnoviji razvoj u globalnoj ekspanziji Pesme Evrovizije zbog istovremenog podizanja nasleđa brenda uz održavanje lokalne kulturne zastupljenosti.

Prvi takav projekat van prostora Evrope i Australije, naziva American Song Contest, zabeležio je velik broj gledalaca tokom trajanja finalne emisije 9. maja, tokom koje je K-pop pevačica AleXa bila proglašena za pobednicu prvog izdanja. Tokom 2023. debitovaće i Eurovision Song Contest: Canada, koji će producentska kuća „Voxovation“ realizovati u saradnji sa producentskom kućom Insight Productions.

Zadovoljstvo zbog pokretanja „Latinovizije“ izrazio je i supervizor evrovizijskih nadmetanja Martin Österdahl:

Nakon pokretanja američkog takmičenja za najbolju pesmu, kao i nadmetanja u konkurenciji kanadskih država, koje će startovati sledeće godine, Evropska radiodifuzna unija ne krije oduševljenje što će sa „Voxovationom“ raditi na proširenju Pesme Evrovizije i na prostoru Latinske Amerike. Jedinstveni format Evrovizije svake godine pronalazi nove obožavaoce širom sveta i jedva čekamo da ovaj brend proširimo i na brend u ovom izuzetno raznolikom delu sveta.

Predstavnici „Voxovationa“ Peter Settman i Greg Lipstone dodali su:

Obožavaoci širom Latinske Amerike su se dosledno pojavljivali i predstavljali za brend Pesme Evrovizije. Latinska Amerika je oličenje te vatrene strasti, kao i nastavak široke vizije koju producenti imaju u razvitku Evrovizije kao globalnog brenda.

Oznake