Evrovizija 2023

Austrija 2023 | Poslušajte evrovizijsku numeru „Who the hell is Edgar?“

Austrijski nacionalni emiter ÖRF predstavio je pesmu Who the hell is Edgar? koju će u Liverpulu, u 2. polufinalu, izvesti ranije izabrani ženski duo Teya & Salena.

Numera je premijerno emitovana u jutarnjoj emisiji „Ö3-Wecker“ na radio-stanici Hitradio Ö3, dok je video-spot prikazan na kanalu ÖRF 2, u sklopu emisije „Guten Morgen Österreich“. Autori pesme su Teya & Salena, Ronald Janeček i Pele Loriano, a video-spot je snimljen u Pragu.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMmLeV47Au4

Ko su Teya & Salena?

Teya, pravog imena Teodora Špirić (22), poznata na našim prostorima i kao Thea Devy, svoju strast za muzikom otkrila je sa svega 12 godina. Njeni uzori su Adele i Amy Winehouse. Sama je učila da peva, nastupala je u mjuziklima, a pored plesa i glume prvo iskustvo na sceni doživela je svirajući saksofon u džez orkestru. Pesme je počela da piše sa 17 godina, a već godinu dana kasnije učestvovala je na autorskim kampovima za stvaranje pesama širom Evrope, posebno na kampovima za stvaranje evrovizijskih pesama u Švajcarskoj, Belgiji i Švedskoj. Kao tekstopisac stekla je veliko iskustvo koje joj je 2020. otvorilo vrata učešća na izborima za austrijskog i srpskog predstavnika za Evroviziji; Thea Devy je te 2020. odbijena za austrijskog predstavnika, pa je sreću okušala na srpskoj selekciji sa pesmom Sudnji dan.

Salena, pravog imena Selina Maria Edbauer (24), počela je da peva u uzrastu od sedam godina, a takođe je sama naučila da svira gitaru. Kasnije je nastupala po školskim priredbama, svadbama i krštenjima, kako sa bendom, tako i samostalno. Godine 2017. stigla je do trećeg kruga u nemačkoj verziji šoua The Voice, dok je 2019. prvi put ušla u uži izbor izvođača koji su bili razmatrani za predstavnika Austrije.

Njih dve upoznale su se prvi put pre dve godine, kada su učestovale u 21. sezoni popularnog muzičkog šoua za mlade talente Starmania. Ono što je njih dve povezalo jeste san iz detinjstva da nastupe na evrovizijskoj sceni.

ÖRF veran internom odabiru

Austrijski emiter odlučio je da ostane veran internom mehanizmu odabira pesme i izvođača, koji sprovode još od 2017. godine. Iako im je ova metoda donela svega dva finala tokom prve dve sezone primene ovakvog načina odabira predstavnika, ipak su Austrijanci odlučili da ostanu verni ovakvoj metodi šesti put zaredom, ovaj put na nešto drugačiji način u odnosu na prethodne godine. Naime, radijski i televizijski producenti Eberhart Forcher i Lukas Hillebrand u uži izbor stavili su 15 izvođača koji su uživo izveli svoje pripremljene pesme. Snimci sa proba su podeljeni žiriju sastavljenom od austrijskih i međunarodnih stručnjaka za Evroviziju, kao i klubovima fanova Evrovizije u više zemalja. Na kraju je odlučeno da Austriju u Liverpulu drugu godinu zaredom zastupa duet, i to ovog puta ženski, što je prvi ovakav slučaj u istoriji evrovizijskih pojavljivanja Austrije.

Oznake

16 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • Ovo bre Little-Big fazon samo tako, pa to je na prvu jasno, nema tu nimalo filozofije.

    Najveći znak pitanja je na šta će ovo uživo da liči.
    Prošle godine smo imali krajnje kontroverznu situaciju: cela arena u Torinuo skakala na austrijsku izvedbu a šta se na kraju sa Austrijom desilo i njenim plasmanom?

  • @Evropljanin
    U pravu si kad se malo razmisli stilski pesma i podseca na Little Big fazon..
    Naravno kopija nikad nije kao original..

  • Što se tiče Austrije, složio bih se @Evropljanin u potpunosti, skeptičan sam kakav nastup osmišljavaju, samo da ne bude neko šarenilo i kičeraj.

  • Meni su 2015, 2019. i 2021. ESC godina bile najbolje u novijoj ”povijesti” ovog show-a. Pritom, ne gledam samo što veći broj kvalitetnih pjesama već i sveukupnu pažnju i angažovanost domaćina da prirede jedan spektakularan show kakav i priliči, a Beč, Tel Aviv i Roterdam to svakako jesu.

  • @ Evropljanin
    Naravno. Sve pesme koje premijeru dozive putem spota, bez nacionalnog izbora ili barem nastupa uzivo jesu mac sa dve ostrice jer ne znamo kako zvuce uzivo i kako ih izvodjac izvodi. Osim Austrije prosle godine dobar primer je i Kipranka koja je uspela da “prevari” i citaoce ovog sajta gde je pobedila u rubrici Iz mog ugla pa je uzivo bila fijasko.
    Austrijski spot je dobro uradjen i zabavan, ali mislim da i sama pesma, kad se slusa bez spota, zvuci dobro i izdvaja se jer ove godine nema toliko pesama takvog stila. E sad, stejdzing i nastup uzivo je sasvim druga stvar.

  • @ Avatar
    Wow, bas sam se iznenadio da ti je prosli Eurosong bio jedan od boljih u istoriji. Nisam do sad sreo nekog ko to misli. Moj utisak je da je bio jedan od losijih. Ovogodisnji mi vec sada ima bolje pesme a nisu jos sve ni odabrane.
    Mada nekako su manje-vise sva izdanja poslednjih godina ujednacena, a potrebno je da prodje par godina pa da znamo koliko pesama je zaista ostalo prepoznatljivo i ostavilo nekog duzeg traga.
    Svakako zanimljivo glediste da je bio tako dobar.

  • @Aleks

    He, he, he ;). Voli čovek da razgovara i ceni mišljenje pravog stručnjaka i znalca ;).

    @RSSA

    Nije loše. Mada nije za zanemariti da ova numera velikim delom živi od spota. Meni je Austrija prošle godine bila dobra. Pesma nije imala umetničku vrednost, ali je bila ritmična i zarazna. Izvedba uživo je međutim bila loša, stejdžing nisu faktički ni imali, tako da se nisu plasirali u finale. I u ovom slučaju je pitanje, kako misle da prenesu atmosferu iz spota na evrovizijski stejdž.

  • Wow. Baš me je oduševilo što će još jedna Srpkinja i Balkanka biti na ESC-u, kao što je to bio slučaj 2021. godine. Uvek navijam ne za Srbiju, već za pesmu i nastup, koji mi se dopadaju. Ali, 2021. godine bio sam preponosan na našu Barbaru Pjević. Meni, jedan od najboljih ESC nastupa, ikad. Ostaje mi samo veeeelika gorčina što je se niko ne seti u Srbiji. Zašto je barem, ali barem ne pozovu u revijalni deo PZE? Ona je blago.
    Što se tiče Tee, sećam je se još od Beovizije 2020. Pesma Sudnji dan me je jako nervirala. Upravo zbog stihova Dolazi sudnji dan. A, zadnjih godinu i više, često je se setim, u kontekstu razmišljanja o tome kako ESC i sve vezano uz ESC, itekako govori o novim stremljenjima na globalnoj sceni. Deluje mi da je kao i svaka umetnica, tada intuitivno nešto snažno osetila.
    Njena i Selenina pesma, kojom će predstavljati Austriu mi se mnogo, mnogo dopada. Pesma nosi snažnu poruku, prezanimljiva je, spot je vrlo inventivan. Ogromno bravo. Za sada (neračunajući Srbiju) pored Danske, Francuske, Hrvatske i Poljske nalazi se u my top 5.
    Moram da naglasim. Tek, kada sam do srži ispratio Doru i PZE, počeo sam da preslušavam kompozicije za ESC, i koliko mi je prošli ESC bio jedan od najboljih u istoriji, ovaj mi je suviše mlak. Najblaže rečeno.

  • @Evropljanin

    Stekao sam utisak da RSSA žudi za tvojom pažnjom. Griješim li? 😀

  • @Evropljanin

    Da li ti se svidja ovo,mislis li da ima ovo sanse za neki plasman viši i da postane hit ove godine?

  • Mene koncept spota, a i sama pesma malo podseća na “Hypnodancer” od ruske grupe Little Big.

  • Baš jedna zarazna i viralna pesma, Austrija razumela zadatak ove godine, ali i dalje postoji bojazan kako će ovo da izgleda i zvuči uživo.
    Devojke su baš simpatične i želim im svu sreću. Naravno i ja bih se nadovezao i poželeo svim čitateljkama srećan 8. mart

  • I daa glasamo za ovu divnu curu Teu i za Austriju koju ce sigurno u finalu ako prodju Srbija podržati!
    Inače srećan 8.mart želim ovom prilikom svim pripadnicama lepšeg pola ovde!

  • Pričajtee šta hoćete,ali menii je ovoo totalni hiit!
    Ovo dobro vozii ovo je za neku žurku sjajnoo,idemoo: PO,POO POOO EDGAR ALAN POO!!
    Ne izlazi mi iz glavee ne prestajem ovo da slusaam bukvalno ko prosle godine godine “Biti zdravaa bit biit biit” ovee godinee: Poo poo poo edgar alan poo poo pooo” haha