Sezona evrovizijskih selekcija se privodi kraju, pa se aktivnosti mnogih zemalja uglavnom svode na objavu novih verzija izabranih pesama i video-spotova.
Ipak, dan za nama obeležili su Ujedinjeno Kraljevstvo i Azerbejdžan, koji su se konačno oglasili, kada je reč o izboru predstavnika za Liverpul. Više o tome možete pročitati u našim izdvojenim tekstovima.
🇮🇪 🇺🇦 Irci i Ukrajinci objavili nove verzije svojih pesama
Irski i ukrajinski bendovi „Wild Youth“ i TVORCHI, koji će predstavljati svoje države na 67. Evroviziji ovog maja, objavili su nove, poboljšane verzije svojih numera.
Ukrajinska pesma Heart of steel prva je selektovana pesma za ovogodišnji Evrosong, a od pobede na nacionalnom izboru u decembru, duo je radio na poboljšanju pesme. Lako primetne promene odnose se na delove koji su sa engleskog prepevani na ukrajinski, a dorađeni su i određeni produkcioni elementi.
Irci su takođe poradili na boljoj produkciji svoje numere, a oba sastava su, uz svoje nove verzije, snimila i prateći video-spot.
🇨🇭 Sacha Jean-Baptiste kreativni direktor švajcarske delegacije
Proslavljena švedska koreografkinja, plesačica i producentkinja Sacha Jean-Baptiste i ove godine će sarađivati sa delegacijom Švajcarske. Kao i prethodnih godina, biće zadužena da osmisli evrovizijski nastup za Rema Forrera.
Sacha je od 2019. godine je režirala sve nastupe švajcarskih predstavnika, a do sada u svojoj biografiji ima više od 20 osmišljenih evrovizijskih nastupa. Prvi put je sarađivala s Rusom Aleksejem Vorobjovim 2011. godine, a najupečatljivije nastupe ostvarila je upravo s predstavnicima Švajcarske 2019. i 2021, zatim Kipra 2018. i 2019, Bugarske 2017. i 2018, Jermenije 2016. i 2017, Švedske…
Ove godine će biti zadužena da osmisli nastupe i predstavnicima Albanije.
🇽🇰 Radio-televizija Kosova pokreće izborni evrovizijski festival
Radio-televizija Kosova RTK izdala je saopštenje u kom ističe da će pokrenuti festival Festivalit të Këngës, koji će služiti za izbor evrovizijskog predstavnika onog momenta kada dobije „zeleno svetlo“ za učešće na Pesmi Evrovizije, kao i da bi svojoj javnosti ponudila dodatne kulturne i umetničke događaje.
Ipak, RTK nije navela kada će se to dogoditi, ali je generalni direktor te kuće istakao da su „šanse za to veće sada kada su iz EBU isključene Rusija i Belorusija“.
RTK pokušava da postane aktivni član Evropske radiodifuzne unije još od samoproglašenja nezavisnosti Kosova 2008. godine, ali bezuspešno. Uslov za članstvo u toj organizaciji je članstvo države u Ujedinjenim nacijama, Savetu Evrope i Međunarodnoj telekomunikacionoj zajednici (ITU).
@Aleks
Pa Švedska ne objavljuje spot zato što im nastup na Melfestu uvek bude na evrovizijskom nivou pa se time i vode, ali slažem se da u našem slučaju će nedostatak spota jedino moći da se opravda upečatljivim nastupom, ALI se i dalje nadam poboljšanom aranžmanu za Liverpul
@NekiTamo
Šveđani nikad ne objavljuju spot za pobjedničku pjesmu, a uvijek spadaju u najuži krug favorita. Čvrsto vjerujem da se novac namijenjen za Evroviziju može daleko bolje iskoristiti – za promotivni materijal, scenski nastup u maju i učešće na žurkama u Tel Avivu, Amsterdamu, Barseloni, Londonu i Madridu.
To je neuporedivo bolja opcija od snimanja niskobudžetnog spota kakav je imala Nevena Božović ili kakav ima Danac ove godine (to su prva dva primjera koja su mi pala na pamet, ima ih još mnogo). Osim toga, spot prije samog takmičenja odgleda nekolicina najvatrenijih fanova Evrovizije, 90% gledalaca ne zna i da postoji. Na primjer, Dankinja je 2013. godine objavila spot tek nakon trijumfa na Evroviziji.
Ukrajina novom verzijom poboljšala utisak, Irska maltene isto..
Kad smo već kod novih verzija, nadam se da RTS i Luka razmišljaju o objavi spota i doradi pesme jer daleko je profesionalnije kad neko sa strane uzme da preslušava pesme uz spot nego snimak sa nacionalnog finala, većina država uveliko objavljuju i ne bih da budemo u onoj ekipi kojoj kao da nije preterano stalo…