Zanimljivosti

Beogradsko proleće 2023 | Tijana Bogićević pobednica festivala

Pobedu na drugom uzastopnom festivalu „Beogradsko proleće“ odnela je srpska evrovizijska predstavnica iz 2017. Tijana Bogićević sa numerom Krila od dima, prema mišljenju glasova publike kao merodavne nagrade na tom festivalu.

U direktnom prenosu na TV Prva, pod prezenterskom palicom glumaca Marije Bergam i Frane Lasića, gledaocima se na sceni MTS dvorane predstavilo sledećih 18 izvođača, po priloženom redosledu nastupanja:

  1. Danijel Alibabić | Pitaj ga
    Muzika: Jovan Jovanov i Lejla Hot
    Tekst: Lejla Hot
    Aranžman studijske verzije: Mahir Sarihodžić
  2. Jasna Đokić | San o zaljubljenoj ženi
    Muzika, tekst i aranžman studijske verzije: Miroslav Stojisavljević
  3. Dule Lušin | Prsti sudbine
    Muzika i tekst: Dule Lušin
    Aranžman studijske verzije: Vuk Matić
  4. Monika Knezović | Jaka kad je najteže
    Muzika: Slaven Knezović
    Tekst: Zlatko Jovović
    Aramžman studijske verzije: Mihailo Miha Radonjić
  5. Miloš Stojković | Dođi u moj grad
    Muzika i tekst: Dušan Bačić
    Aranžman studijske verzije: Dejan Nikolić
  6. Iva Lorens | Stranac
    Muzika: Iva Lorens i Andrija Gavrilović
    Tekst: Iva Lorens i Matija Cvek
    Aranžeri studijske verzije: Iva Lorens, Andrija Gavrilović i Emilija Đonin
  7. Milan Bujaković | Mala
    Muzika, tekst i aranžman studijske verzije: Dušan Alagić
  8. Jelena Vlahović | Amanet
    Muzika: Petar Šćepović
    Tekst: Petar Šćepović i Jelena Vlahović
    Aranžeri studijske verzije: Petar Šćepović i Miloš Mihajlović
  9. Saša Vasić | Otac
    Muzika i tekst: Saša Vasić
    Aranžman studijske verzije: Saša Vasić i Vladimir Preradović
  10. Ana Stanić | Krila
    Muzika i tekst: Ana Stanić
    Aranžman studijske verzije: Mahir Sarihodžić
  11. Kristijan Rahimovski | Suze nebeske
    Muzika: Miro Buljan
    Tekst: Nenad Ninčević
    Aranžman studijske verzije: Kristijan Rahimovski i Ivan Škunca
  12. Nenad Ćeranić i Mirna Košanin | Samo ljubi me
    Muzika: Nenad Ćeranić i Alek Aleksov
    Tekst: Nenad Ćeranić
    Aranžeri studijske verzije: Nenad Ćeranić, Alek Aleksov i Darko Stanković
  13. Milena Vučić | Udostoji
    Muzika, tekst i aranžman studijske verzije: Dušan Alagić
  14. Princ | Divna
    Muzika i tekst: Dušan Bačić
    Aranžman studijske verzije: Dejan Nikolić
  15. Lado Leskovar i Bora Đorđević | Verica
    Muzika: Bora Đorđević, Nikola Zorić i Vidoja Božinović
    Tekst: Bora Đorđević
    Aranžman studijske verzije: Dragan Ilić i Nikola Zorić
  16. Isak Šabanović | Svakoj sam ponešto dao
    Muzika i aranžman studijske verzije: Saša Filipović
    Tekst: Branka Leone
  17. Tijana Bogićević | Krila od dima
    Muzika i tekst: Aleksandra Milutinović
    Aranžman studijske verzije: Aleksandra Milutinović i Dušan Alagić
  18. Adi Šoše | Pusto ostrvo
    Muzika, tekst i aranžman studijske verzije: Amil Lojo

Zanimljivo je da je Ana Stanić pred festival naziv svoje pesme Gde se ne ide promenila u Krila. Svih 18 učesnika svoje pesme izvelo je u pratnji specijalnog „Beogradskog festivalskog orkestra“.

Od nekadašnjih evrovizijskih učesnika, na sceni beogradske MTS dvorane gledali smo i slušali Ladu Leskovara (Jugoslavija 1967), Danijela Alibabića (Srbija i Crna Gora 2005, kao deo grupe „No Name“) i Tijanu Bogićević (Srbija 2017). Naravno, bilo je i dosta nekadašnjih učesnika nacionalnih izbora za Evroviziju širom bivše Jugoslavije: Milena Vučić (učesnica „Evrop(j)esama“ 2004, kao članica trija „Negre“ i 2006, kao solista), Saša Vasić (učesnik „Evrop(j)esme“ 2004), Ana Stanić (učesnica „Pesme za Evroviziju“ 2022), Nenad Ćeranić (učesnik srpskih predselekcija 2008. i 2020), Mirna Košanin (učesnica „Pesme za Evroviziju“ 2022. u svojstvu člana orkestra Ace Sofronijevića), Princ (favorit publike sa „Pesme za Evroviziju“ 2023), Kristijan Rahimovski (učesnik hrvatske Dore 2006, 2007. (sa grupom „Raspashow“) i 2021, kao solista u duetu sa Tonijem Cetinskim), Jelena Vlahović (učesnica „Pesme za Evroviziju“ 2023), Milan Bujaković (učesnik srpskih predselekcija 2020. i 2023), Iva Lorens (učesnica revijalnog dela finalne večeri „Pesme za Evroviziju“ 2023) i Monika Knezović (učesnica „Montevizije“ 2019).

Revijalni deo ovogodišnjeg festivala bio je posvećen sećanju na stvaralaštvo nedavno preminulog muzičara i kompozitora Kornelija Kovača. Na hitove ovog eminentnog i legendarnog autora podsetili su nas Bojana Stamenov i Dušan Svilar, čiji se nastup završio sa jednim od Kornelijevih najpoznatijih muzičkih dela, April u Beogradu.

Bile su dodeljene četiri nagrade žirija, tri nagrade SMS glasača, kao i tri specijalne nagrade. Žiri je dodelio nagrade za najbolju kompoziciju, najbolji tekst, aranžman i interpretaciju; dobitnicima ta četiri priznanja pripale su vredne novčane nagrade u iznosima od 100.000 dinara. Merodavne nagrade svakako su bile tri nagrade SMS glasača: dobitnik treće nagrade dobio je nagradu od 100.000 dinara, drugoplasiranom je pripalo 200.000 dinara, a pobedniku 300.000 dinara.

O dobitnicima priznanja za najbolju kompoziciju, tekst, aranžman i interpretaciju odluku je donosio petočlani žiri u sastavu: Maja Raković (vlasnica radija NAXI), muzičari Beti Đorđević i Srđan Marjanović, kao i Natalija Cajić (PR „Jugoton Croatia Recordsa“) i Aleksandar Filipović (novinar).

Dobitnici navedenih priznanja petočlanog žirija su:

  • najbolja kompozicija: Dušan Alagić (za pesmu Udostoji Milene Vučić)
  • najbolji tekst: Bora Đorđević (za pesmu Verica)
  • najbolji aranžman: Mahir Sarihodžić (za pesmu Krila Ane Stanić)
  • najbolja interpretacija: Kristijan Rahimovski

Dobitnici priznanja SMS glasača kao merodavnih nagrada su:

  • 3. mesto (100.000 dinara): Isak Šabanović
  • 2. mesto (200.000 dinara): Adi Šoše
  • 1. mesto (300.000 dinara): Tijana Bogićević

Svoje nagrade dodelili su i Radio NAXI, MTS dvorana i Udruženje kompozitora Srbije. Radio NAXI je specijalnu nagradu dodelio Ani Stanić, MTS dvorana je specijalno priznanje „Legenda rok muzike“ dodelila Bori Đorđeviću, dok je Udruženje kompozitora Srbije odlučilo da nagradu za najkompleksniju kompoziciju dodeli Aleksandri Milutinović kao autoru pobedničke pesme Krila od dima Tijane Bogićević; u žiriju Udruženja kompozitora Srbije našli su se: Milan Đurđević, Rade Radivojević i Žarko Dančuo.

5 komentara

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!
  • @AVATAR

    Hvala te Bože, da se našao neko, da napiše nešto pohvalno za ovu talentovanu ženu. Čudi me da svi nađu vremena da komentarišu Španiju, Italiju, Švajcarsku, a niko nema vremena ili interesa da podeli utiske sa Beogradskog Proleća.

    Tijanin problem je što je rođena u Srbiji. Sa tim taletom i glasom, ona bi u Hrvatskoj i Sloveniji odavno bila najveća zvezda zabavne muzike. U Srbiji, gde se isključivo ceni narodna, novokomponovana narodna, folk i pop-folk muzika, ona nema prostora da dođe do izražaja.

    Ja priznajem, da nisam bio oduševljen, kada nas je predstavljala, jer sam tada bio malgrađanin i mislio da je ona anonimus i autsajder. Međutim, tokom Pesme Evrovizije 2017. sam potpuno promenio mišljenje. Pratim Tijanin rad i svakoj novoj pesmi se oduševim. Ona, Dušan Alagić i Aleksandra Milutinović su genijalan spoj. Pogotovo Dušanov opus obožavam.

    Jedva čekam da čujem studijsku verziju “Krila od dima”. Čudi me da je još nisu objavili.

  • @Evropljanin
    Apsolutno se slažem s tobom. Dodao bih, možda čak i najmanje Tijana, jer ona ima evergreen iza sebe (Hajde onda ništa) i pregrišt hitova i slušanih pesama. Ona je zadnjih godina stvarno izgradila ime. Problem je što se za Beogradsko proleće čuje taj dan kad se održava, a tako i za pesme i to je to.

  • Bilo je mnogo dobrih pesama. Neke pomalo dosadne, ali sve kvalitetne i na visokom profesionalnom nivou. Sad i to dosadne…. Nisu dosadne, ali zahtevaju da se čuju mnogo puta, što znači da bi bilo dobro da su puštene pre festivala.
    Kultura slušanja muzike se izgubila u odnosu na 90-te i rane 2000 – te, do kad je i kako – tako postojala. Nije isto slušatelju iz tih godina i slušatelju danas. Izmedju ostalog sam i pasionirani slušatelj muzike, ali da bih formirao dopadanje prema odredjenoj pesmi, a tako i mišljenje, potrebno mi je odredjen broj puta da je čujem.
    Upravo je to i još jedan od razloga, zbog kojih volim ESC, što pesme izadju, pa ih 3, 4, 5 meseci slušaš, pa udješ u taj mod, pa živiš bukvalno ESC. Npr. na početku mi je italijanska pesma bila neupitno u top 10, a sad više nije, nego je to npr. Kipar, sa mnogo kompleksnijom baladom. Australija mi nije ostavila neki poseban pečat, sve dok je nisam dobro proučio, učestvujući u rubrici IZ MOG UGLA, pa je sada u mojim final favoritima.

    Sa BEOGRADSKOG PROLEĆA, prvo bih izdvojio maestralnu Tijanu, čiji rad pratim godinama unazad, zatim Danijela Alibabića, Ivu Lorens, Miloša Stojkovića, Kikija Rahimovskog, Anu Stanić i Adija Šoše. Malo više sam očekivao od našeg Princa, ali je bio standardno sjajan. Bora i Leskovar su legende i to su pokazali po ko zna koji put.
    Sve pohvale i čestitke na održanom festivalu.

  • Čestitam Tijani na pobedi. Drago mi je što konačno uživa u poštovanju, koje je oduvek zaslužila. Mislim da Srbija ne shvata koliko ova žena dobro peva. Dokaz tome je, da ovaj članak nema niti jedan jedini komentar.