Najbolje numere nacionalnih selekcija često nemaju veze sa samim scenskim nastupom, niti evrovizijskim potencijalnom. To su pesme koje će zauvek ostati na našim listama, koje bude neku novu emociju i za koje ćemo uvek postavljati pitanje — kako ovo nije pobedilo?
Marko Vujinović | #1 | Tiril | Break it
Volim posebno da istaknem aktove koji su izuzetno loše prošli na nacionalnom izboru. Ova klavirska balada nije dovoljno zaintrigirala Norvežane da bi se našla u velikom finalu. Mene jeste.
Na prvo slušanje je to već bilo to — jeza i melanholija. Omiljeni sentimenti u pesmama. Očaravajući glas, jednostavni instrumental, upečatljiva melodija. Sve je na mestu.
Svetlana Jukić | #1 | Jann | Gladiator
Najveća nepravda u istoriji nacionalnih izbora desila se upravo ove godine u Poljskoj. Znam da ima i takvih slušalaca koji se ne bi složili sa mnom, ali ja se zaista pitam u kom paralelnom univerzumu je onaj bućkuriš od pesme Solo bolji od ovoga. Nastup na nacionalnom finalu nije bio baš najsrećnije osmišljen, ali ova numera je imala takav potencijal za spektakl na sceni u svakom smislu te reči, kao i za visok plasman. Elektrovajb, mrak, operski elementi, fantastičan društveno angažovan tekst, sceničnost, sve je bilo na strani mladog Poljaka, osim očito diskutabilnog domaćeg žirija. Tako bih volela da ovog mladića vidimo sledeće godine u Malmeu, s obzirom da su mu i ostale pesme fantastične, ali nešto sumnjam da će se to desiti. Ova bi pesma možda i pomrsila konce Švedskoj i Finskoj.
Slobodan Todorović | #1 | KUUMA | Ylivoimainen
Ovo je pesma koja se najčešće slušala na mojim listama. Najglasnije moguće. Oživljavanje sintpop zvuka 80-ih godina mukotrpan je posao, ako se s tim misli na Evroviziji, ali su ovi momci uspeli da kroz scenski nastup ožive plesnu catchy energiju nekog zadimljenog i oznojanog plesnog podijuma. Spoj raspevanih vokalnih deonica i mračne i mistične atmosfere ono je što razlikuje mnoge druge pesme istog žanra. Od prvih taktova pesma adiktivno uvodi slušaoca, a mrdanje kukova i guza se podrazumeva.
Jovana Jovac | #1 | Ollie | Venom
Moje prvo mesto odlazi Olliju i njegojoj pesmi Venom. Možda je i najbolja selekcija ove godine bila estonska. Ollie je ovom pesmom probudio emo tinejdžera u meni. On je savršeno izveo svoju pesmu na nacionalnoj selekciji i ovim nastupom ona preuzima u mojim očima prvo mesto na Eesti Laulu, odmah iznad Lighthouse. Ova odlična numera, na moju veliku žalost, nije predstavljala svoju državu na Evroviziji, a nakon njegove nove pesme Get high se još vise nadam da će dobiti svoju šansu na najvećoj sceni u Evropi.
Strahinja Malić Katanić | #1 | Benjamin | Hoida mut
Ceo ovaj entry je definicija reči dinamika!
Hoida mut je muzičko ostvarenje žanra sint-popa popularnog u 80-ima, čak i bez nekog posebnog truda da mu se pridoda neki novi prizvuk ili dimenzija — a Bendjamin ga je i te kako vaskrsao, na velika vrata što kažu, kao vanredno dobar performer. Ceo koncept ovog nastupa je takav da deluje kao da smo u video-spotu radije nego na sceni, sa sve samim Bendjaminom, čiji je svaki pokret i osvrt eksplozivan, dramatičan, zavodljiv, osvajački. Vrteći se s njim tako u senci diskoloritnih neona, priča muzički teče, svaki trenutak na sceni je pametno iskorišćen. Retro sintisajzer i eho efekti dodaju na brzini i zvučno pakuju ovaj koncept koji je zaista vizionarski.