Pobednica finalne večeri izraelskog muzičkog šoua HaKokhav HaBa (Sledeća zvezda) je Eden Golan i samim tim proglašena je za 46. predstavnicu Izraela na Pesmi Evrovizije.
Nakon četiri meseca nadmetanja, došlo je na red i finalno veče muzičkog šoua HaKokhav HaBa, putem kojeg je prvi put nakon 2020. bio selektovan izraelski evrovizijski učesnik. Do poslednje prepreke puta do učešća na Evroviziji u Malmeu stigla su sledeća četiri kandidata:
- Dor Šimon
- Eden Golan
- Mika Moše
- Or Koen
Pobednik je određen kroz dve glasačke runde. Četiri navedena finalista su u prvoj rundi bila podeljena u dva duela: Mika Moše se nadmetala protiv Or Koen, a Dor Šimon se borio protiv Eden Golan. Nakon prve runde nadmetanja, gledaoci su glasovima putem Android aplikacije, uz pomoć članova žirija, odlučili da direktno u poslednju glasačku rundu pošalju Or Koen i Eden Golan, dok je žiri još jednu šansu u borbi za Evrosong dao Miki Moše.
U drugoj glasačkoj rundi u borbi za Evrosong ponovo smo gledali Or Koen, Eden Golan i Miku Moše. Nakon što su sve tri otpevale svoje izabrane obrade, bile su otvorene nove linije za glasanje gledalaca. Odluku o pobednici drugog kruga glasanja, ujedno i putnici za Malme, donosili su glasovi stručnog žirija i gledalaca u odnosu 50/50. Žiri je ocenjivao kandidate po bodovnom sistemu 8-10-12, a favorit sa njihove strane bila je Eden Golan sa 68 osvojenih poena; na 2. mestu našla se Or Koen sa 64 poena, dok je 3. mesto zauzela Mika Moše (48 poena).
Gledaoci su 72 poena dali Miki Moše, 135 poena uputili su Or Koen, a 152 poena uputili su Eden Golan. Samim tim je apsolutnu pobedu odnela Eden Golan i ona će vijoriti zastavu Izraela na njihovom 46. učešću na Pesmi Evrovizije tokom druge polovine takmičarskog dela programa 2. polufinalne večeri 9. maja.
Konačan poredak na tabeli u superfinalu bio je sledeći:
- mesto: Eden Golan (220 poena)
- mesto: Or Koen (199 poena)
- mesto: Mika Moše (120 poena)
Kroz program gledaoce su vodili Rotem Sela i Asi Azar. U revijalnom programu nastupila je prošlogodišnja izraelska evrovizijska predstavnica Noa Kirel, koja je tim povodom izvela jednu od uspešnih evrovizijskih numera iz Izraela, vicešampionsku Hi Ofre Haze iz 1983. godine. Takođe, pesmom u drugom revijalnom segmentu odata je počast tragično nastradalom kandidatu Šaulu Gringliku, poginulom prilikom ratne operacije u Gazi.
Na koji način će biti izvršen izbor pesme za pobednicu?
Javni konkurs za interni odabir idealne pesme za pobednicu šoua raspisan je još 16. januara i biće zatvoren 11. februara. Donedavno su Izraelci dozvoljavali i pesme kompletno ispevane na engleskom jeziku, ali ovog puta je donesena odredba da idealna kompozicija treba da sadrži i tekstualne delove na hebrejskom jeziku. Najmanje 30 pesama biće predloženo za pobednicu „Sledeće zvezde“, a pravo prijavljivanja imaju samo izraelski autori koji mogu da pošalju najviše dve pesme. Prijavljene kompozicije biće anonimno prezentovane sedmočlanoj selekcionoj komisiji, sastavljenoj od ljudi sa iskustvom rada u televizijskoj i muzičkoj industriji. Nakon što komisija odabere idealnu pesmu za izvođača, njena prezentacija biće upriličena početkom marta.
Staru damu ESC bas zabole sta mi trtljamo … ona tera po svome.
@Pravedni
Alal vera! Tri hiljade za gospodju. 🙂
@Andrija Djekic, u pravu si, slazemo se.Dejana niko nije molio za retrospektivu politickih uticaja od pocetka dosad.Bilo ih je, ali ne ovoliko i ovako agresivnih kao danas! Info za Dejana: ESC sigurno pratim duze od tebe, nema potrebe za “pojasnjavanjima”, ti to znas kroz teoriju, a ja kroz “zive” Evrovizije tacno od 1980.godine i Titove smrti.Znas ko je to?
@Dejan
Pa oces da kazes da je ovo energetski i “atmosferno” ista evrovizija ko recimo Evrovizija 2008 ili 2011 na primer?
To sve sto si naveo je bilo mozda plitko uplitanje politike izokola al ovo poslednjih par godina je doslo do toga da je politika presla ispred samog takmicenja.Sam drastican pad broja ucesnika i nenameravanje ponovnog ucestvovanja, govori o tome da su se neke stvari ocito dosta promenile…
Ono kad nemas stida ni srama, pa na silu ucestvujes na ESC…nadam se poslednjem mestu Krvoloka sa Davidovom zvezdom…i da podsetim: sve 3 pobede Ukrajine, zemlje koja je sa Svedskom trajno unistila ovo takmicenje-bile su politicke: narandzasta revolucija, Tatari i 1944. I na kraju- Rusija…
Takmicenje je svakako pod uticajem politike (kao i sve ostale sfere zivota i zabave), ali ne moze se reci da unisteno, a jos manje da je sve pocelo 2014.
Kratko pamtimo pa nije zgoreg podsetiti da je takmicenje UVEK bilo po uticajem politike i pa je uprkos tome opstalo. 🙂
Pa najbliskiji primer je sama Srbija, pre toga SCG i YU koje zbog politike nisu ucestvovale mnogo godina, a da ne navodimo druge primere raznoraznih politickih uticaja.
Npr. sezdesetih dok je Spanija bila pod Fraknom, sedamdesetih situacije sa Portuaglom, Italijom, Grckom, Turskom, Kiprom, zatim konstantno oko Izraela i Palestine (Maroko 1980, Libanon 2005), zatim sve oko pojavljivanja SSSR zemalja i zemalja iz istocnog bloka, zatim devedesete i Balkan, zatim Azerbejdzan-Jermenija, zatim Gruzija-Rusija, itd. sve do ovih poslednjih aktuelnosti sa Ukrajinom i Rusijom.
Dakle, uticaj politike je konstantan samo zavisi koja politicka tema je trenutno aktuelna i na koje zemlje utice. Nista novo i nista sto bi trebalo da nas cudi ili izaziva akutno zaljenje.
Tuzno je sto je ovo takmicenje politicki unisteno..koliko je samo drzava suspentovano na kontu politike, koliko ih se samo povuklo iz istih razloga, plus finansije, pa neke i zbog manjka zainteresovanosti sto opet moze da bude u vezi sa prvom stavkom navedenom i tako sve u krug..Ne moze niko da kaze da nije to sve primetno..i da je steta sto je jedno muzicko takmicenje tako “zatrovano* nekim stvarima nevezano za politiku a sve je pocelo od 2014te