Analizirali smo, promislili, sabrali utiske i podelili s vama! Članovi naše redakcije dali su svoje mišljenje, a na osnovu njihovih rangova ovogodišnjih pesama sa festivala „Pesma za Evroviziju“, izabrali smo onu za koju smatramo da treba da se čuje u Malmeu ovog maja.
Svetlana kaže da je ovo najbolji PzE dosad!
Što se mene lično tiče ovo je najbolje nacionalno takmičenje od 2011, pa do dana današnjeg. Ono što je izuzetno pohvalno jeste činjenica da nema nijedne ekstremno loše pesme i da bi svaka od ponuđenih pesama mogla da zavredi pažnju publike, a neke bi mogle da postanu i radijski hitići. PzE je postalo donekle respektabilno takmičenje i to se ogleda i u sve kvalitetnijoj muzičkoj ponudi, ali i kroz uglavnom dobro osmišljene nastupe i lepu scenografiju.
Ali, uvek postoji ono ali, problem sa ovogodišnjom selekcijom jeste činjenica da je većina mladih artista na ovu scenu došlo radi sopstvene promocije i da većina pesama ima veći radijski potencijal, nego scenski. Osetan je nedostatak neke grandiozne numere koja bi trebalo da zadivi sve i bude konkurent za visok plasman i na Evroviziji, a to se čeka još od 2018. (tih povratničkih Beovizija ne želimo ni da se sećamo).
Međutim, nije da na samom takmičenju nema kandidata dostojnih evrovizijske scene. Mislim da bi Konstrakta i Teya Dora bile najbolje opcije s obzirom da su njihove numere prilično zahvalne za različita tumačenja, vrlo melodične, lako ostaju u uhu i imaju veliki scenski potencijal. Kao alternativne opcije bih stavila Zorju sa klasičnom filmskom baladom savršenom za impresioniranje žirija i vrlo zanimljivu eklektičnu numeru Ive Lorens. Što se ostatka konkurencije tiče, ima dosta zanimljivih pesama, ali kao što već rekoh — više za radijsko emitovanje.
Pohvalno je što je naša selekcija svake godine sve bolja i nadam se da ćemo u skorijoj budućnosti iznedriti i pobednika (mada je za mene to Konstrakta trebalo da bude pre dve godine, a može da bude i sada). Ono što treba izmeniti jeste način glasanja, o čemu je već pisano na ovom sajtu. P.S. Ono što me ove godine plaši jesu potencijalni skandali apropo potencijalne Breskvičine pobede, ali i eventualnog poraza.
I Stevan je oduševljen!
RTS je ponovo sebe nadmašio što se tiče Pesme za Evroviziju. Scenografija, pesme, promocija, sve je tačno kako treba da izgleda jedno takmičenje na kom se bira neko ko jednu državu treba da predstavlja u Evropi i svetu. Možda samo fali onaj naš najavljeni, pa ukinut neprežaljeni nov sistem glasanja, ali držim fige za 2025.
Imamo veliki broj pesama koje bi ušle u finale Pesme Evrovizije, čak i iz najtežeg polufinala koje će Evrovizija ikada videti, 1. polufinale 2024, a red bi bio i da ih nabrojim: Zejna – Najbolja, Zorja – Lik u ogledalu, Konstrakta – Novo, bolje i Teya Dora – Ramonda. Ima ih još koje bi možda prošle, ali ne bih da previše dužim; ove četiri su nam zagarantovan plasman u finalu. Neki bi se zapitali „gde je Breskvica“, a ja bih odgovorio u nekoj drugoj deceniji. Od nabrojanih, smatram da bi Teya Dora pobedila na Pesmi Evrovizije 2024; i u običnoj godini bi to bila mogućnost, a u godini kao što je 2024. u kojoj je trči-trči pa balada, Teya Dora bi stajala sama (ili skoro sama) u konkurenciji ženskih balada. Pesma budi emocije čak i kod onih koji ne govore naš jezik, a ako ona vokalno dostavi ono što je plasirala u studijskoj verziji pesme, uz najavljeni revamp… ne bih da se zalećem.
Lično, Konstraktina pesma je mnogo više „instant“ od In corpore sano i odmah me je zgrabila. Pesma Ive Lorens je sjajna mešavina tihe, bučne, moderne i tradicionalne muzike koja će na PzE daleko dogurati. Hristinina pesma me smiruje kao ni jedna druga, a to nije lako. Zejna je najbolja, Zejna, Zejna je najbolja. Breskvica će po mom mišljenju bez sumnje pobediti u glasanju publike, te nadajmo se da će nas žiri spasiti. Za kraj, dotična izvođačica treba da zna da patriotizam nije samo stara srpska muzika i da nisu jedine „prave“ srpske pesme samo one u kojima se zavija, već i predstavljanje inteligencije i kreativnosti srpske muzičke scene, kao što su to uradili Luke Black i Konstrakta, pokazivanje i da znamo kako da se dobro provodimo što je uradio „Hurricane“, iskazivanje borbe za bolju budućnost i kraj patnji, kao što je to uradila Sanja Vučić, i tako dalje.
Đorđe kritički i statistički!
Mislio sam da će biti teže nadmašiti prethodna dva izdanja „Pesme za Evroviziju“ po dva u ovom trenutku bitna parametra (pesme i učesnici), ali RTS je ovim pokazao kako sve više ulaže u trud da napravi kvalitetan festival po planu ponude pesama i učesnika. Znam, i ja sam se našao među onima koji su najpre mislili da je selekcija pesama na prvi pogled bila ravna razočaranju, ali kada sam preslušao pesme više puta, shvatio sam da i ove godine ima dosta numera koje nastupom mogu da se dignu na viši nivo, pa ne sumnjam da će razočarati i načinom po kojem će izvođačima biti data prilika da iskoriste i više nego impozantnu scenu. Jedino oko čega nisam promenio mišljenje jeste to što u ovom trenutku nemamo sigurnog finalistu Evrovizije, i svakako će nam biti teško da se probijemo do finala.
Verujem da će ovogodišnji festival imati ponovo hitove za pamćenje, a pesma koja se najbrže urezala u pore našeg društva svakako je Breskvičino Gnezdo orlovo. Breskvica je pokazala da može da iskorači iz svog fazona u koji se utopila prethodnim singlovima, ali u isto vreme postavlja se pitanje da li bi ona opravdala titulu favorita ili bi razočarala zbog eventualne vizuelne prezentacije. U ovom trenutku ne znamo kakav će nastup imati Breskvica, ali znamo da će pesma biti jedna od onih koja će motivisati na ponos što smo svoji, što smo Srbi. Međutim, iako se oko Breskvice vrti velika fama, ni ostali konkurenti nisu za razočaranje zbog truda koji su uložili u sebe, a to su najviše pokazale favorizovane Teya Dora, Konstrakta i Zorja. Konstrakta je išla na geg, Teya i Zorja su akcenat stavile na glas i zato ni njih ne treba potcenjivati. Lena Kovačević je isto oduševila stavljanjem akcenta na glas, ali naspram ove četiri izgleda precenjeno, jer pesma jeste radijski kompatibilna, ali nije evrovizijska; u njenom slučaju, ljudi su prepoznali emotivnu temu jer je svoju pesmu posvetila preminuloj majci.
U svakom slučaju, postoji mogućnost da se ponovi 2009. godina u smislu ishoda finala, ali ako se to i dogodi, biće jednak broj i nezadovoljnih i zadovoljnih ljudi jer poslednjih godina nije se baš svaki put pojavljivao izvođač oko kog će se ujediniti cela država. Bitno je da fanovi uživaju u kompletnom ugođaju i da tek po viđenom nastupu iskristališu svog favorita.
Evo, prvo ukljucenje rts u grin rum u kosutnjaku i tehnicke smetnje, a i tonske… Ako se po jutru dan poznaje
Istovremeno kad i vi WIWIBLOGGS je objavio rezultate glasanja Evrope. Pobedila je Ramonda Teya Dore i to sa čak 21 % od ukupnog broja glasova. Druga je Konstrakta treća Breskvica
@Dragan Nema te (PzE) planete na kojoj je Gnezdo orlovo dobar izbor
Konstrakta je ove godine na PZE isto sto i Let 3 na Dori..Isforsirano ucesce bez ideje, pokusaj necega na kontu stare slave a mozda i to da nas podsete da eto i posle ucesca na Evroviziji rade i snimaju pesme..Retki su pokusaji da je neko uspeo brzim povratkom ponovi ili tek nadmasi prethodni uspeh..Mislim da Teya Dora jedina ima potencijal za nesto zapazenije dok bi sa Zorjom, Breskvicom i slicno zauzeli 18to mesto na kom smo se vec lepo odomacili
pa vi niste normalni….gnezdo orlovo ima preko 5 miliona pregleda i svako je odusevljen tom pesmom i to ne samo mi srbi