Pobedu na trećem obnovljenom izdanju festivala „Beogradsko proleće“ odnela je Jelena Tomašević sa numerom Veruj mi da verujem, odlučili su gledaoci putem Instagrama i QR kôda kao merodavni glasači.
Na ovogodišnjem „Beogradskom proleću“ slušali smo sledećih 19 izvođača, po priloženom redosledu nastupanja i uz navedene autore kompozicija:
- Petar Vagner Fantom | Još te sanjam
muzika i tekst: Petar Vagner
aranžman: Petar Vagner, Pavle Gavrilović i Jovana Grubić - Tamara Živković | Da li smeš
muzika i tekst: Beba Balašević
aranžman: Saša Milošević Mare - Nemanja Radošević | Trag u vremenu
muzika i tekst: Bane Opačić
aranžman: Dušan Alagić - Marija Mirković | Prezime
muzika: Marija Mirković
tekst: Marija Mirković i Irena Novaković
aranžman: Rubikon Sound Factory - Dule Lušin | Bože, daj mi krila
muzika i tekst: Dule Lušin
aranžman: Vuk Matić i Uroš Ranković - Ana Petan | Balada za anđela
muzika: Grigor Koprov
tekst: Dušan Bačić
aranžman: Stefan Petanovski - Đole Boem | Za tvoju ljubav
muzika i tekst: Srđan Perović
aranžman: Zoran Perović i Zoran Nikolić - Filarri | Nebo
muzika i tekst: Boris Subotić
aranžman: Mladen i Ljubiša Stojanović - Sloba Bajić | Vrati me u srce
muzika i tekst: Sergej Ćetković
aranžman: Marko Milatović - Jasna Gospić | Samo noć da pobijedim
muzika i aranžman: Mirko Šenkovski Geronimo
tekst: Zoran Dašić - Mika Muminović | Motiv
muzika: Amil Lojo
tekst: Armin Šaković
aranžman: Mahir Sarihodžić - Aleksandar Čović i „Regina“ | Nije me strah
muzika, tekst i aranžman: Aleksandar Čović - Milan Bujaković | Bezbrižno
muzika i tekst: Dobrivoje Marić Čarli
aranžman: Mahir Sarihodžić - Extra Nena | Priča o meni
muzika i aranžman: Aleksandar Filipović
tekst: Branko Klanšček - Danijel Alibabić | Slomi
muzika i tekst: Leontina
aranžman: Dejan Božović - Vanna | Iz inata
muzika i tekst: Ivana Vrdoljak Vanna
aranžman: Goran Kovačić - Goca Tržan | Pelin
muzika: Slobodan Kuprešak
tekst: Snežana Antić
aranžman: Radomir Novaković i RHD Production - Jelena Tomašević | Veruj mi da verujem
muzika i tekst: Aleksandra Milutinović
aranžman: Aleksandra Milutinović i Mahir Sarihodžić - Bojan Marović | Sve bih dao
muzika i tekst: Bojan Marović
aranžman: Dušan Alagić
Svi ovogodišnji takmičari svoje pesme izveli su pomoću kombinacije studijske matrice i „Beogradskog revijalnog orkestra“ kao minimalnog učesnika u pratnji. U revijalnim fragmentima pesme su u potpunosti bile izvedene uživo uz dirigentsku palicu Ivana Ilića.
Novitet u odnosu na prethodna dva festivala bilo je glasanje publike putem Instagrama i QR kôda umesto klasične SMS metode. Na dan održavanja festivala, u trenutku otpočinjanja programa iz MTS dvorane, na nalozima „Beogradskog proleća“ i MTS dvorane na ovoj društvenoj mreži imali su prilike da fejvovanjem glasaju za svoje omiljene pesme tokom celog trajanja programa. Broj fejvova na jednoj objavi, kao i glasova putem formulara na QR kôdu, tom izvođaču doneo je ukupan broj bodova u konačnom zbiru, u koji su bili uračunati i glasovi žirija.
Žiri festivala dodelio je četiri nagrade u iznosima od po 50.000 dinara — za najbolju interpretaciju, najbolji tekst i aranžman, kao i za najbolju kompoziciju. Pobednik festivala dobio je 150.000 dinara, drugoplasirani izvođač dobio je 100.000 dinara, a trećeplasirani 50.000 dinara. Kao i u prethodne tri godine, dodeljene su i sledeće specijalne nagrade: nagrada radija NAXI i nagrada MTS dvorane za životno delo, čijem dobitniku je pripalo priznanje bakarnog krova Doma sindikata.
U žiriju su se našli: prošlogodišnja pobednica „Beogradskog proleća“ Tijana Bogićević, kantautor Srđan Marjanović, PR Sava centra Marko Spalević, direktorka Jugoton Croatia Recordsa Natalija Cajić, kao i Sandra Subotin, glavna i odgovorna urednica časopisa „Blic Žena“.
Zanimljivo je da je Bojan Marović naslov svoje prvobitno prijavljene numere Dobro je sve uoči festivala promenio u Sve bih dao. Isto to je učinila i Vanna, koja je pesmu Razlog preimenovala u Iz inata. Iako je prvobitno bilo najavljeno da će festival biti prenošen na TV Prva, u poslednjem trenutku je pravo prenosa preneseno na televiziju „Blic“, kojom rukovodi istoimeni tiražni dnevni list; no, nažalost, u toj sreći klasični TV gledaoci mogli su da uživaju samo preko platformi Telekoma Srbije, dok je za širu masu bilo organizovano i praćenje festivala putem portala Blica.
U revijalnim programskim fragmentima, na istaknute hitove „Beogradskog proleća“, koje su originalno izveli i napisali mahom nedavno preminuli umetnici i autori, podsetili su nas Bojana Stamenov, Dušan Svilar i Nevena Božović. Još jedan memorijalno-revijalan nastup u završnim minutima glasanja imala je Bisera Veletanlić kao dobitnica specijalne nagrade MTS dvorane za životno delo.
Dobitnici festivalskih nagrada žirija su:
- nagrada radija NAXI za najbolju pesmu: grupa „Regina“;
- nagrada za najbolju kompoziciju: Leontina za numeru Slomi Danijela Alibabića;
- nagrada za najbolji tekst: Branko Klanšček za numeru Priča o meni Extra Nene;
- nagrada za najbolju interpretaciju: Goca Tržan;
- nagrada za najbolji aranžman: Dušan Alagić za numeru Trag u vremenu Nemanje Radoševića.
Gledaoci su izglasali sledeća tri izvođača:
3. mesto: Extra Nena (50000 dinara)
2. mesto: Vanna (100.000 dinara)
1. mesto: Jelena Tomašević (150.000 dinara)
Kroz dvosatni program gledaoce su vodili glumci Dragana Mićalović i Milorad Miki Damjanović. Ime pobednika saopštila je prošlogodišnja pobednica festivala Tijana Bogićević.
@AVATAR
Posle festivala ostaju pesme.
Ja se niti jedne ne secam sa obnovljenog Beogradskog proleca.
A verujem ni vecina ljudi koji su na bilo koji nacin ispratili festival u poslednje tri sezone.
@Vanja
Pesme sam čuo i sve su kvalitetne – i tekstualno i muzički, naravno aranžmane i produkciju neću da komentarišem, jer na onakvom ozvučenju zvuči kao da pevači pevaju uz matrice na karaoke show. Što se tiče vokalnih izvodjenja, uz tu i tamo neke falševe, svi su bili perfektni. Falševe praštam, ma ne čujem ih sve i da ih ima, jer snaći se onako dobro na onakvom ozvučenju, veliko je umeće. Tu su vokalno izdominirale Goca Tržan, Extra Nena i Vanna, koje su iskusne pevačice i na terenu.
Nije problem u izvođačima i autorima, sasvim suprotno, problem je u organizaciji. A, verujem da i ti divni ljudi koji su organizovali festival,nisu imali sredstava za bolje. I ovo je previše.
Treba razgraničiti stvari. Ne mogu se upoređivati PZE I Beogradsko proleće. Različite su im niše. PZE, iako ima ponekog starijeg izvođača, ipak mu je niša mlađa publika, dok je Beogradskom proleću niša starija publika, kao i publika koja voli pop i rock muziku. Eh da je sreće da ima daleko više festivala. Ugledajmo se na Hrvatsku, koja je kako-tako, ali opet održala sve te kultne festivale.
To, kolko je trajao konkurs Beogradskog proleća, nedopustivo je za jedan muzički festival Ali, očito da je dobro što je i ovako održan. Nažalost.
Ne kapiram zasto toliko kritika sto se festival nije prenosio na nekoj od nacionalnih televizija.
Jeste li vi odslusali pesme?
Ovo nije vredno prenositi ni na lokalnim televizijama.
Festival ne cine imena interpretatora vec PESME, a one kao da su iz recycle bin-a.
Zato su nagrade podeljene po kljucu zahvalnice poznatima za ucesce na festivalu, a na konferenciji za stampu uoci festivala … isti predstavljen i kao velika sansa za neafirmisane autore i izvodjace.
Na primer:
Nagrada za interpretaciju … hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhhahahahahahahahahahahhahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
A zasto ne mladjana Tamara Zivkovic?
Ako ce se festival ozivljavati na ovaj nacin onda je bolje da ga ostavimo da pociva u miru sa lepim i dragim uspomenama.
Joj kolko jadnoooooo….. Da se ovakav. kultni festival ne prenosi na nekoj od nacionalnih televizija. Ništa protiv tv Blic, respect. Ali, ovo je Beogradsko proleće. Pa, prve demonstracije u Srbiji i Jugoslaviji su bile, zbog toga što Đoka Marjanović nije pobedio na ovom festivalu. Nađite tu priču. I sad, da se taj festival ne prenosi ne na TV Prva, ne na Pink-u, ne na Nova S, ne na ne znam koje još tv stanice imaju nacionalnu frekvenciu, već na prime time-u na RTS-u. Ej, tuuuuuugo. Da li to znači da smo postali toliko tvrdi kapitalizam i konzumerizam, da za high kvalitetnu pop kulturu, više nema mesta, sem ako ne donosi veću materijalnu dobit? Sigurno da da.
Ipak, sve čestitke i organizatorima i učesnicima, kako na hrabrosti, tako i na doslednosti, što su se u jednom ovakvom (NE)kulturnom miljeu, uopšte usudili da organizuju jedan ovako, veliki muzički događaj.
Pesme nisam još čuo, sutra ću, svežih ušiju, jedva čekam. Ali, siguran sam da su, ako ništa drugo, onda barem kvalitetne. Nadam seda će NAXI da ih vrti na svojoj stanici.
@Stefi,
Izgledalo je vrlo jadno i amaterski.
Bio prisutan, jako loša organizacika, pesme fantastične, bravo za Jelenu i Gocu! Zanima me kako je izgledalo na TV prenosu?