Predstavnica Srbije na 68. Pesmi Evrovizije Teya Dora zauzela je 10. mesto u 1. polufinalu, u kojem je nastupila 7. maja.
Odmah nakon proglašenja pobednika, na zvaničnom sajtu Pesme Evrovizije objavljeni su i rezultati glasanja u polufinalima, koja su održana 7. i 9. maja. Pobednik 1. polufinala bila je Hrvatska, dok je u 2. polufinalu najbolji bio Izrael.
Naša predstavnica Teya Dora zauzela je 10. mesto sa 47 bodova.
Polufinale 1
- Hrvatska 177
- Ukrajina 173
- Irska 124
- Litvanija 119
- Luksemburg 117
- Kipar 67
- Finska 59
- Portugalija 58
- Slovenija 51
- Srbija 47
- Australija 41
- Poljska 35
- Moldavija 20
- Azerbejdžan 11
- Island 3
Polufinale 2
- Izrael 194
- Holandija 182
- Jermenija 137
- Švajcarska 132
- Grčka 86
- Estonija 79
- Letonija 72
- Gruzija 54
- Austrija 46
- Norveška 43
- Češka 38
- Danska 36
- Belgija 18
- San Marino 16
- Albanija 14
- Malta 13
Na našem sajtu će biti objavljeni i odvojeni glasovi žirija i publike u finalu, kao i bodovi srpskih glasača i žirija tokom sve tri večeri.
@ PP
Pa da, poenta i jeste u tome da nije najbolji metod da samo publika glasa u polufinalima. Bolje da je ili ziri i publika ili samo ziri.
@silueta
Problem je sto u polufinala bez zirije nakveci uticaj ima dijaspora, ESC fanovi za razliku od finala gde se uključuje i vecinskonstanovnistvo u nekoj meri. Zato imamo onda onih oscilacija u polufinalu drzavni dobila 100 poena a onda u finalu flopnula sa istim zemljama na 50 poena i manje poena.
Poslednje dve godine logika kojom se takmičenje vodi da je publika ta koja filtrira pesme za žiri nije baš najlogičnija. A i nije najbolji potez budući da se onda kod žirija istakne jedna pesma mnogo više od ostalih ( Tattoo prošle godine, The Code ove godine ). Otud toliko istorijskih 12 poena dve godine zaredom pesmama od strane žirija ( za slučaj da se neko pitao zašto je to toliko očigledno i bilo kome kome je to delovalo toliko ezoterično da je postalo primamljivije da deluziono teoretiše o nečemu drugom kao uzroku ).
Amar Pelos Dois jeste najveći žirijev pobednik, ali 2017. godine žiri je glasao i u polufinalnim večerima, pa otud nema većih diskrepanci kao što je to slučaj 2023/24.
Ne mogu se čak ni pravilno tumačiti rezultati polufinala i finala upravo jer samo publika odlučuje ko se plasira za finale.
Shodno tome, logičniji i očekivaniji metod je da žiri filtrira 37+ pesama iz polufinala, pa da onda publika odabere od preostalih 25/26. Eventualna finalna selekcija bi bila bolja i utoliko bi bilo zanimljivije ispratiti puls publike.
To ili da se vrati sistem glasanja implementiran 2016. gde i publika i žiri glasaju u svim trima večerima po kumulativnom principu tada ustanovljenom.