Predstavnica Srbije Teya Dora osvojila je 17. mesto u finalu 68. Pesme Evrovizije u Malmeu. Glasovima žirija naša pesma Ramonda našla se na 18. mestu na tabeli, a publika je postavila na 14. mesto.
Ovo je jedan od lošijih rezultata za Srbiju u evrovizijskim finalima; do sada, najlošiji plasman — 24. mesto — osvojio je Luke Black 2023. godine s numerom Samo mi spava, dok su bez finala ostali Marko Kon (2009), Moje 3 (2013) i Tijana Bogićević (2017).
U 1. polufinalu 7. maja Teya Dora je okončala na 10. mestu, osvojivši 47 poena.
Detaljniju analizu glasanja iz Srbije i za Srbiju pogledajte u našem izdvojenom tekstu
Kako je glasala Srbija i ko je sve glasao za Srbiju na 68. Pesmi Evrovizije?
Da bi evrovizijsko glasanje učinili otvorenijim i dostupnijim, EBU je neposredno po završetku finala Evrosonga 2024. objavio kompletne rezultate glasanja u polufinalu i finalu, kao i odvojene rezultate publike i žirija, te kompletne glasove svakog od pet članova nacionalnog žirija.
Članovi žirija koje je nominovala Radio-televizija Srbije su:
- Alek Aleksov, aranžer, kompozitor i producent;
- Luka Ivanović – Luke Black, predstavnik Srbije na Pesmi Evrovizije 2023;
- Milovan Bošković – MC Milovan, kompozitor, tekstopisac, producent, član Hora starih Latina;
- Lena Kovačević, pevačica;
- Zejna Murkić, pevačica.
Prema propozicijama takmičenja, kao i prošle godine, samo je publika imala pravo glasa u polufinalima, ali je žiri korišćen kao rezervna varijanta u slučaju neuspelog televoutinga. Ipak, u finalu je odnos u glasanju bio jednak: 50% publika i 50% žiri.
Uporedni pregled odvojenih glasova žirija i publike, kao i kombinovane bodove, pogledajte u tabelama.
POLUFINALA
FINALE
Drugi put od uvođenja sistema glasanja u kojem se sabiraju odvojeni kumulativni bodovi žirija i publike, tj. od 2016. godine, u finalu Pesme Evrovizije pobedila je pesma koja je bila favorit žirija, ali ne i publike. Podsetimo, Ukrajina je 2016. bila drugoplasirana i kod publike i kod žirija; 2017. Portugalija je bila favorit i žirija i publike. Netta iz Izraela je 2018. bila favorit publike, dok Duncun iz Holandije nije bio pobednik ni jednih ni drugih. „Måneskin“, kao i „Kalush Orchestra“ pobedili su 2021, odn. 2022. samo zahvaljujući televoutingu, a sedmoj pobedi Švedske prošle godine u Liverpulu doprinelu su glasovi žirija.
Gledajući ovogodišnji TOP 5, mišljenja žirija i publike su bila manje-više usaglašena, budući da su i jedni i drugi četiri iste pesme svrstali u svoj TOP 5. Reč je o Švajcarskoj, Hrvatskoj, Ukrajini i Francuskoj. Italija je kod žirija bila četvrta, kod publike sedma, dok je Izrael najviše „profitirao“ na račun publike — u televoutingu je bio drugi, a kod žirija tek 12.
Posmatrajući pozicije od 5. do 10. mesta, žiri je Švedsku i Portugaliju „ugurao“ u konačni TOP 10. Oko Jermenije su gledaoci i žiri sasvim usaglašeni (9. mesto), a naročito je zanimljivo da je Irska završila na 6. mestu, kako kod žirija i publike, tako i u konačnom plasmanu.
Ostatak tabele i nije toliko inspirativan za analizu, budući da se najviše poena akumuliralo u prvih 6-7 zemalja, kako prema glasovima žirija, tako i prema glasovima publike. Postoje određena i reklo bi se očekivana odstupanja i neusaglašenosti kada je reč o Portugaliji, Nemačkoj, Luksemburgu, Grčkoj i Ujedinjom Kraljevstvu. Sve ove zemlje su bolje kotirane kod žirija, izuzev Grčke, koja se više dopala publici — ali to jeste „materijal za publiku“, pa taj rezultat toliko i ne iznenađuje.
Ipak, najupadljivija razlika ogleda se u poziciji Izraela. Pesma Hurricane je nakon glasanja stručnjaka završila tek na 12. mestu, ali je publika postavila na visoko 2. mesto. Čak 15 dvanaestica Izrael je dobio od publike, u poređenju sa devet za Hrvatsku.
Ono što je, međutim, odnelu ključnu prevagu jesu bodovi žirija i čak 22 dvanaestice za Švajcarsku.
@Coki,
To ne može nigde da se vidi. EBU ne objavljuje te rezultate nikad.
Gde moze da se vidi broj glasova publike? Ne mislim na poene nego procentualno ko je dobio koliko glasova u finalu od srpske publike?