Aktuelno Evrovizija 2024

Evrovizija 2024. oborila nove rekorde — 163 miliona TV gledalaca pratilo takmičenje

Ovogodišnja Pesma Evrovizije koja je održana u Malmeu zabeležila je nove rekorde gledanosti, ali i zastupljenosti na društvenim mrežama.

Ukratko, rezultati gledanosti i praćenja Evrosonga 2024. izgledaju ovako:

  • 163 miliona TV gledalaca pratilo je takmičenje na kanalima javnih/nacionalnih emitera — 1 milion više nego prošle godine;
  • publika je glasala iz 156 država širom sveta – prošle godine su stigli glasovi iz 144 zemlje;
  • najveći udeo gledalaca čine mladi uzrasta od 15 do 24 godine — 58,6%;
  • 6,5 milijardi pregleda evrovizijskog sadržaja pod oznakom #Eurovision2024 zabeleženo je na Tik-toku — u odnosu na 2023. to je 1,7 milijardi više;
  • nepunih 500 miliona naloga na Tik-toku pratilo je evrovizijske sadržaje — 4 puta više nego 2023;
  • ESC plej-lista bila je najstrimovanija plejlista na Spotifaju 12. maja.

Televizija

Evroviziju je ove godine gledalo ukupno 163 miliona gledalaca tokom tri večeri na 37 nacionalnih televizija, što je za jedan milion više u odnosu na 2023. i dva miliona više u odnosu na Torino 2022.

Udeo u gledanosti finala bio je 46,7% — najveća od 2006. godine – što je trostruko više od proseka emitovanih kanala (17,6%). Među omladinom (15-24 godine) udeo gledanosti velikog finala bio 58,6%, što je najveći udeo u istoriji — to je četiri puta više od proseka emitovanih kanala (13,7%) u toj uzrasnoj kategoriji.

U Švedskoj, koja je organizovala takmičenje, 2,3 miliona gledalaca pratilo je finale, pa je sa udelom u gledanosti od 87,3% to njihov najbolji rezultat još od 2000. godine, kada je takođe Švedska bila organizator.

U Švajcarskoj, pobedničkoj državi, zabeležen je takođe rekord — prosečna gledanost iznosila je 723 hiljade u sva tri govorna regiona, što je 40% više u odnosu na Liverpul 2023. Udeo u gledanosti je bio najveći ikada zabeležen.

I u Hrvatskoj, koja je vicešampion festivala, uz Pesmu Evrovizije bio je 1,1 milion gledalaca. Udeo u gledanosti je iznosio 73,2%. Ovi podaci ukazuju na najveću gledanost takmičenja još od 2006. godine.

U 18 od 37 zemalja učesnica gledanost Pesme Evrovizije je premašila 50%! I ove godine u tome prednjače skandinavske države, predvođene Islandom (96%), a onda slede pomenuta Švedska 87,3%, zatim Norveška 85,5% i Finska 83,1%. Zanimljivo, Litvanija je zabeležila izuzetno visoku gledanost od 70,2%.

Kada je reč o ostalim državama, značajno povećanje prosečne gledanosti zabeleženo je u Nemačkoj (8,1 miliona) i Francuskoj (5,4 miliona), gde je nepuno dva miliona više gledalaca bilo uz Evroviziju nego prošle godine. U Grčkoj i Irskoj je takođe gledanost (očekivano) porasla — dvostruko više nego 2023, a najveći skok zabeležen je u Letoniji. U toj baltičkoj zemlji, koja se plasirala u finale prvi put od 2016. godine, nastup Donsa pratilo je 252 hiljade gledalaca, što je četiri puta više u odnosu na prošlu godinu, a udeo u gledanosti iznosio je fantastičnih 61,8% — najviše od 2007. godine.

Onlajn-platforme

Kad je reč o savremenim vidovima emitovanja ovog takmičenja, treba napomenuti da i tu Pesma Evrovizije svake godine postaje sve gledanija u odnosu na prethodnu.

U evrovizijskoj sedmici je 42 miliona jedinstvenih gledalaca iz 231 zemlje i teritorije gledalo sadržaje na zvaničnom Jutjub kanalu. Istovremeno, gledanost Velikog finala na Jutjubu dostigla je 1,6 miliona, što je 17,8% više nego u Liverpulu 2023, a bilo je i rekordnih onlajn-gledalaca 1. i 2. polufinala; zanimljivo je da skoro 35% onlajn-gledalaca bilo uzrasta između 13 i 24 godine.

Preko popularne društvene mreže Tik-tok, koja je i oficijalni partner Pesme Evrovizije, takmičenje je pratilo 486 miliona jedinstvenih naloga — četiri puta više nego 2023. godine. Tik-tok je takođe zabeležio ukupno 538 miliona pregleda video-zapisa na zvaničnom nalogu Evrovizije — 71% više u odnosu na prethodnu godinu. Video-snimci na Tik-tok-u koji koriste oznaku #Eurovision2024 su pogledani 6,5 milijardi puta, odn. 1,7 milijardi više u odnosu na prošlogodišnju statistiku.

I na Instagramu su poobarani prošlogodišnji rekordi — 69 miliona jedinstvenih korisnika pratilo je evrovizijski sadržaj, skoro dvostruko više nego 2023. godine. Video-zapisi na ovoj platformi pregledani su 479 miliona puta, što je neverovatnih 165% više nego lane.

Sadržaj na zvaničnoj Fejsbuk stranici Pesme Evrovizije videlo je 23 miliona korisnika tokom dvonedeljnog evrovizijskoj događaja.

Zanimljivo je i to da je evrovizijska zajednica na Reditu porasla za 71,8% i 27,8% u angažovanju, pošto su korisnici pratili probe uživo i postavljali svoja pitanja umetnicima direktno u intervjuima AMA (Pitaj me bilo šta).

Pored toga, 2,5 miliona ljudi koristilo je novu aplikaciju za Pesmu Evrovizije.

Globalni uspeh evrovizijskih numera

Devet ovogodišnjih pesama rangirano je na top-listi ESNS Radar Radio Airplay Chart Top 100. Zvanična plej-lista Evrovizije 2024. na Sportifaju ponovo je bila najstrimovanija na globalnom nivou na dan finala, 11. maja.

Na istoj platformi, u okviru top-liste Global 200, našlo se šest evrovizijskih pesama iz 2024, pri čemu je pobednik Nemo imao najviši skok, na 17. mesto. Tu su se našle i numere iz Holandije, Hrvatske, Francuske, Ukrajine i Italije.

I na platformi Epl mjuzik (Apple Music) Evrosong 2024. je dan posle finala bio među 10 najboljih globalno. Čak 35 pesama sa ovogodišnjeg takmičenja dospelo je na listu Daily Top 100 u 57 zemalja širom sveta, uključujući 23 države u kojima su dospele na 1. mesto i 42 zemlje u kojima su bile u TOP 10. Pobednička pesma The code završila je na istoj listi Daily Top 100 u 44 države, od kojih je u 13 bila na 1. mestu, a u 29 u TOP 10.

Glasanje publike

Ove godine javno glasanje je bilo otvoreno pre svake emisije uživo u zemljama neučesnicima i tokom nastupa u Velikom finalu, što je dovelo do toga da su gledaoci iz 156 zemalja glasali za svoje omiljene pesme — 12 više nego kada je uvedeno glasanje u ostatku sveta u 2023. godini.

Pored država učesnica, gledaoci u SAD, Kanadi, Rumuniji, Meksiku, iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, u Turskoj, Južnoj Africi, Mađarskoj, Slovačkoj i Bugarskoj dali su najviše glasova.

Obožavaoci iz 92 zemlje kupili su karte za devet emisija u evrovizijskoj nedelji koje su uključivale generalne probe i direktne prenose. Oko 1100 novinara iz najmanje 54 zemlje došlo je da prati događaj na licu mesta.

Oznake

1 komentar

Zabranjene su psovke, uvrede i provokacije!

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Bez Srbije na: ,,Dečjoj pesmi Evrovizije 2024.godine” zbog “ekonomskih” razloga.
    Samo me zanima u čiji “džep” ide deo tog novca i kako ga evidentiraju, jer ga sigurno ne ulažu u kvalitetan program (što se može videti)…