Radio-televizija Srbije otvorila je konkurs za kompozicije koje će biti izvedene na festivalu „Pesma za Evroviziju 25“. Predviđeni krajnji rok za predaju radova je 1. novembar.
S ciljem razvijanja i unapređenja muzičkog stvaralaštva u oblasti popularne muzike, Radio-televizija Srbije svog predstavnika za majski put u Švajcarsku odrediće putem festivala „Pesma za Evroviziju“, kao i svaki put od 2022. godine. Od prijava koje stignu na raspisani konkurs, Selekciona komisija RTS-a izabraće kompozicije isključivo rukovodeći se njihovim umetničkim kvalitetom. Ukoliko nijedna pristigla ne bude zadovoljavala zahtevane kriterijume, komisija će imati pravo da samostalno odabere najbolju za put u Švajcarsku. O najboljoj pesmi na PzE25 odluku će donositi gledaoci i žiri u odnosu 50/50. Detalji o glasanju još uvek nisu objavljeni.
Ono što je navedeno u pravilniku jeste da pesma većinski mora da bude ispevana na maternjem jeziku, a da su delovi teksta na stranim jezicima dozvoljeni u najviše 49% slučajeva.
Predviđeni krajnji rok za predaju radova je 1. novembar jer poznato je da je RTS prethodnih godina konkurse produžavao za još po mesec dana zbog nezadovoljavajućeg kvaliteta ili nedovoljnog broja pristiglih radova. Svi zainteresovani treći put zaredom svoje radove moći će da dostave preko formulara napravljenog na RTS-ovom sajtu.
Na prethodna tri izdanja „Pesme za Evroviziju“ izvedeno je ukupno 96 pesama, od kojih je veći broj poneo status radijskih ili internet hitova. Samim tim, fanovi i javnost gaje velika očekivanja u sličan uspeh i od četvrtog izdanja PzE.
U izdvojenim linkovima možete pročitati više o Pravilniku i uslovima konkursa.
Pobeda
Pozdrav, ekipo! U velikoj većini se slažem sa svim što ste naveli. PZE se ispucao prethodne tri godine kako već jeste. Vrijeme je za promjene. Što se mene lično tiče, meni je svejedno organizuje li se šou u Sava centru ili u studiju na Košutnjaku. Sky umije da napravi stvarno dobru binu. 100% se slažem sa vama po pitanju publike. Beovizija 2019. i 2020. godine je isto bila u studiju, pa je imala publiku. Naravno, tu treba još proširiti kapacitete za njih, a ne sjede stričevi, tetke i šira rodbina. Čak smo i mi u Crnoj Gori uvidjeli da Montevizija 2018. bez publike je očaj (tad nismo koristili ni efekat vještačkog aplauza, možda je to za nas tada bila misaona imenica), pa smo na Monteviziji 2019. imali publiku. Tako da, možete i vi. Način glasanja da se obavezno promijeni. Olivera je pominjala da je planirala evrovizijsko glasanje i prošle godine, ali je već ranije u konkursu precizirala i ovjerila taj dio i to posle nije moglo da se mijenja. Šta li će sad? Zaboravilo se? Povećati broj članova žirija, ali naći estradne umjetnike koji se koliko toliko razumiju u Evroviziju i koji će doprinijeti da se izabere najbolje: Bojana Stamenov, Nevena Božović, Sara Jo. U žiri uključiti i novinarku Nataliju Milosavljević koja 20 godina obilazi Evrovizije, kao i OGAE fanove, koji znaju žicu publike. Žiri može biti u mnogo većem sastavu i može malo uključiti i međunarodne članove, poput Cinana i Williama iz Wiwibloggs, mislim da bi oni umrli od sreće kad bi dobili poziv da žiriraju, pogotovo Cinan duša, zlato… Tako da, nzm šta je s RTS-om, zašto ne vjeruje više u pobjedu na ESC. Da se razumijemo, bez obzira na sistem glasanja na PZE, Teya Dora stvarno jeste najbolji izbor za predstavnika bila ove godine, ali napor koji je uložio RTS da je promoviše je u najmanju ruku sramotan.
Ista meta-isto odstojanje.Sve već viđeno,isforsirano,bez entuzijazma i “ono malo duše”.Konačno su mi,i zvanično,ubili svaku volju za “Evrovizijom”,tj.PZE-om,muka mi je od sve te papazjanije,sve to nešto nadmeno,puno sebe,samopromocija do nebesa a na kraju ispadne izduvan balon.Ove godine neću ni deseti deo svoje životne energije trošiti na već izanđale pokušaje nečega…Putuj PZE,možeš ti bez mene kao i ja bez tebe.
Voditelji će ponovo biti Kosjerina i Došlo, Kristina i Stefan. Scenu ponovo radi Sky. Publike neće biti, što je zaista loše jer jako je važan taj aplauz i reakcija publike na pesmu. Tu nema zezanja. Taj vrisak publike nakon “Molitve” prve polufinalne večeri Beovizije 2007-e je vrlo jasno stavio do znanja ko je favorit. Smatram da u žiriju treba da sedi minimum duplo više ljudi, ali ni to neće da se menja, jer ovako je lakše za manipulaciju. Inače ja ne podnosim Breskvicu, ali da je Rts-u kojim slučajem odgovaralo da ona pobedi, u žiriju bi sedela doslovno Cakana. I onda bi naravno krenule izjave Olivere i ekipe koje pravdaju zašto je tu ko sedeo i peru se. To je nekada bio ozbiljan festival, ozbiljna sala Sava centra i ozbiljna količina ljudi. To su bili hitovi poput Romale Romali, Ludi letnji ples… Kompozitori i pevači su bili motivisani, to je bio ozbiljan događaj. Sava centar je bio pun. Ovo danas je ok, ali ako već žele da napreduju, prvo da se festival preseli iz studija, to je osnovno, da se ukine veštački aplauz koji je isti za svaku pesmu, pa idemo dalje.
Slažem se sa “Beobožavateljem”. Rts ne menja ni način glasanja. Verovatno će se fokusirati samo na PZE, i onda kada je najvažnije, a to je maj i početak Evrovizije uraditi nikakvu ili mizernu promociju pobedničke pesme, uložiti jedno veliko ništa da unapredi nastup i parira drugima na velikoj sceni, i onda ćemo se kao deseti jedva provući u finale i biti tamo negde od 15-og do 24-og mesta. I da, umoran sam od Oliverinih hvalospeva po emisijama. Više smo nju i Dušku gledali nego Teya Doru, a samohvalisanje nema nikakvo realno utemeljenje, i argumenti poput toga da je privilegija što ćemo imati stream nacionalnog takmičenja na oficijalnom youtube kanalu Evrovizije (koji se naravno nije ni desio zbog tehničkih problema), iako su to imali mnogi, počevši od Hrvata…ili to kako je eto privilegija što će biti deo Švedskog žirija, što je Bosna bila još pre 10 godina je zaista presmešno. Da ne pričam o Duškinim i daljim pominjanjima kako je Evrovizija u Beogradu bila najbolje organizovana, i kako je eto mala scena bolja nego 5x veća scena koju je imala Rusija naredne godine, i sijaset gluposti. Što se tiče mešanja Rts-a u izbor članova žirija, i samim tim uticaja na izbor pobednika bolje da ne pričam. Čim sam video Sajsi MC u žiriju, sve mi je bilo jasno i zašto je tu, i koga to RTS želi za pobedu.
@Beobožavatelj
Kakve to ima veze? Iako se ne prijavi niko od poznatih tokom leta, može se prijaviti kasnije. Ako se produži konkurs, tim bolje. Iako festival opet ne bude “u neku dvoranu” ne vidim problem. Televizijski je događaj. Ne misliš valjda da bi mi mogli da kupimo ulaznice i da odemo u Centar Sava, Halu Pionir, Dom Sindikata … i da gledamo događaj? Karte bi se podelile sponzorima, kao i pre. RTS nikada neće promeniti stav iz korena. Tako da … sve je okej.
Više bih voleo da RTS, nađe nekog talentovanog izvođača i “poradi” na njemu par meseci (uvežba ga pevački, pripremi nastup, napravi dobru pesmu, organizuje ceo tim koji bi se bavio samo Evrovizijom i našim predstavnikom). Nažalost, već se pokazalo da su nakon 1. PZE, ostala izdanja bila slična, bez ikakvog pomaka u vidu kvaliteta. ALI pošto njima nije do uspeha na takmičenju, već samo do popunjavanja programa i sopstvenog hvalospeva o njihovoj organizaciji, ne treba polagati nade u neki dobar rezultat, jer je njima najlakše da nastave sve po starom…
RTS ponovo je uradio istu glupost. Umesto da sačeka da se završe odmori, ponovo je raspisao konkurs. Ponovo stara dobra pravila i tu ništa se neće menjati. RTS ima vlasništvo i zato posle ne dolaze poznati izvođači. Iako je dao više vremena, RTS će ponovo produžiti konkurs. Pametno bi bilo da se sačeka završetak odmora, pa da objavi konkurs krajem septembra ili početkom oktobra. Stvari se neće menjati, a kao što izgleda, takozvani festival opet će biti na Košutnjaku, a ne u neku dvoranu kao što i priliči jednom festivalu. Uostalom, sve će biti isto i neće biti nikakvih promena.