Sedamnaest zemalja učestvovaće na Dečjoj pesmi Evrovizije u Madridu pod sloganom Let’s Bloom, saopštili su organizatori takmičenja.
Evropska radioifuzna zajednica (EBU) i javni medijski servis Španije (RTVE) otkrili su da će se u subotu, 16. novembra, takmičiti deca od 9 do 14 godina iz 17 država, što je jedna više nego prošle godine. U odnosu na 2023. godinu, ove sezone nećemo videti predstavnika Ujedinjenog Kraljevstva, ali se na takmičenje vraćaju San Marino (posle 2015) i Kipar (posle 2017).
Srbija se s dečjeg Evrosonga povukla 2023. godine.
Drugačije je i to što će se Evrovizija za decu ponovo održati u subotu, prvi put posle 2015. godine, budući da se od 2016. program uživo emitovao nedeljom.
Lista učesnika i do sada izabrani učesnici
- Albanija
- Jermenija
- Kipar | Maria Pissarides
- Estonija | Annabelle Ats
- Francuska
- Gruzija | Andria Putkaradze
- Nemačka | Bjarne | Save the best for us
- Irska
- Italija
- Malta
- Holandija
- Severna Makedonija | Ana Vančevska i Aleksej Ivanovski
- Poljska
- Portugalija | Victoria Nicole
- San Marino
- Španija | Chloe DelaRosa
- Ukrajina
Slogan i vizuelni identitet
Slogan ovogodišnjeg nadmetanja je Let’s Bloom, a vizuelnim identitetom dominiraju cvetni motivi. Kako su organizatori naveli u saopštenju, inspiracija je pronađena u prirodi.
„Osmislili smo koncept koji, uzimajući prirodu kao primer, utiče na ideju da mladi umetnici ’cvetaju’ ka budućnosti u kojoj mogu biti svoji i slobodno se izražavati na zdrav, bezbedan i raznolik način. Cilj je da koračamo zajedno s njima tokom njihovog rasta i razvoja. Ukratko, pomoći im da cvetaju i napreduju, tako što će biti svoji. Koncept cveća i cvetanja potiče iz same prirode u kojoj postoji toliko raznolikosti i u kojoj je sve važno, harmonično i lepo“, pojasnila je Ana María Bordas, izvršna producentkinja takmičenja ispred RTVE.
Ovaj koncept će takođe pratiti i video-razglednice, tj. vinjete, kojim će učesnici biti predstavljeni. Svaka razglednica će povezati slogan sa konceptom koji se odnosi na vrednosti dečje Evrovizije, npr. cvetajte u harmoniji, cvetajte u radosti, cvetajte u raznolikosti itd.
Izgled bine
RTVE je dizajnirao jednostavan i istovremeno moderan set, sa centralnim elementom koji je revolucionaran i podseća na vertikalnost digitalnog sveta sa kojim mladi ljudi žive; veliki vertikalni LED ekran koji će dominirati binom biće osnovni element.
„Naša vizija je ukorenjena u verovanju da je različitost suština lepote, slično kao cvetni vrt. Na ovom kreativnom putovanju prihvatamo ideju da svaki umetnik, kao jedinstvena biljka, doprinosi živopisnoj tapiseriji naše ’bašte života’. Ovde svako ima svoje mesto i zajedno se transformišemo u različite oblike, boje i forme“, rekao je Marvin Dietmann, umetnički direktor takmičenja.
Mesto održavanja je „Caja Mágica“ (srp. Magična kutija), jedno od kultnih arhitektonskih madridskih zdanja koje je otvoreno 2009. godine i koje je mesto održavanja teniskog turnira „Madrid Open“ iz kategorije „ATP Masters 1000“, ali i drugih događaja. Glavni stadion „Manolo Santana“ ima kapacitet 12.500 sedišta, ali će za potrebe Dečje pesme Evrovizije kapacitet biti smanjen na oko 7000.
Podsetimo, Dečja pesma Evrovizije održaće se 22. put, ove godine u glavnom gradu Španije, u Madridu. Radio-televizija Španije je to pravo dobila nakon što je Francuska, aktuelni pobednik, odbila da ponovo bude domaćin zbog finansijskih izdataka i izazova koji su pratili organizaciju olimpijskih i paraolimpijskih igara u Parizu.
Pravilo dečje Evrovizije kaže da se domaćinstvo najpre nudi pobedniku iz prethodne godine, a ukoliko ga odbije, onda se pravo na organizaciju prenosi na sledeću rangiranu državu sa prethodnog takmičenja. Španci, kao drugoplasirani sa 21. dečje Evrovizije, odmah su dobili ponudu da organizuju 22. takmičenje, koju su prihvatili sa zadovoljstvom.
Madrid je pobedio na konkursu u konkurenciji još pet gradova: Malage, Valensije i Grenade, dok su Barselona i Saragosa povukli naknadno svoje kandidature.
RTVE će tako organizovati jedan evrovizijski događaj prvi put posle 55 godina, tj. od Pesme Evrovizije 1969. godine, a 20 godina nakon što je María Isabel pobedila s numerom Antes muerta que sencilla.
Drzava agresor koju necu imenovati, godinama ucestvuje iako nije geografski u Evropi samo kako bi se znalo za nju, kako bi potvrdila svoje postojanje i kroz muziku, a slanje tugaljive pesme sa porukom za koju svi znamo o cemu je glasila i kasnije manipulacija kroz kupovinu kartica i lazno upumpavanje glasova kako bi se stvorila slika o nekoj laznoj podrsci koju imaju, a videli smo u areni kakvu podrsku ustvati imaju, i na kraju dodjes na sami vrh tabele. Mislim da to nije fer. Isto je i sa drzavom na koju je izvrsena agresija u nekom drugom ratu, koja je takodje poslala tugaljivu pesmu u pozadini koje su isle slike koje su predstavljale bombe koje padaju i duhove poginulih ljudi. Razumem da niste u stanju niti bi bilo ok da pevate vesele pesme, ali poenta je bila izazvati sazaljenje i privuci sto vise podrske kroz slanje naoruzanja i finansijsku pomoc kroz svest gledalaca. To ne treba da se desava. Ako si u ratu, iskljuci se, ne ucestvujes. Ovo je muzicki a ne politicki dogadjaj.
@zvezda
Joj ova poslednja Evrovizija je sto se tice politike bila uzasna. Mislim da losije nije bilo godinama. Apsolutno jedna politicka borba i manipulacija kroz glasove, diskvalifikacije, pljuvacine izmedju takmicara, podmetacine. Drzave u ratu apsolutno diskvalifikovati i ostavi druge da se vesele kada vec ne prolivaju krv. Koji je razlog drzave u ratu da ucestvuje sa zalopoljkom i skrivenom porukom na pesmi Evrovizije osim uticaja na svest gledalaca?
Poslao sam im mail, ali niko ne odgovara. Kapiram da ni oni to ne rade zbog novca, već iz ljubavi. Ovaj sajt je bio aktivan godinama, evo ima i nas u komentarima za koje vidim da su stalni tu. Nekako sajt mi budi neka lepa osecanja kada udjes na njega i kada mozemo da se druzimo, narocito u ovo tesko jesenje vreme ti nacionalni izbori i vesti mnogo znace.
@Zvezda
Više je stvar da se danas toliko portala i izvora iznedrilo, koji, u kontinuitetu ili povremeno, izveštavaju o evrovizijskim vestima ili skandalima i spekulacijama (pošto ih poslednjih par godina ima na pretek), da ne pominjem društvene mreže gde je daleko brže i lakše pročitati vest nego se cimati i ulaziti na portal i samim tim mnogi gube na značaju, a forum održavaju uglavnom dugogodišnji fanovi..
Npr.. i eurosong.hr čiji sam bio član je morao da ukine mrežu Konekt, koja je bila u sklopu portala, zbog manjka prihoda jer prosto ljudi za ove stvari ne ulaze na portale već instagram, tviter i eventualno zvanični sajt.. Ni strani portali nisu izuzetak.
Pa, pošalješ mejl administratoru i ponudiš se da pišeš textove koje bi on kasnije kroz Word Press ubacivao ovde ali pitanje je da li se uopšte isplati i za tebe i za njega odnosno njegov sajt.
Generalni problem je što je Evrovizija ustvari neprofitabilno takmičenje i niko se nije obogatio od Evrovizije. Države tu s namerom ulažu velike pare (reda 300.000 evra) da bi se malo ispromovisale na evropskoj sceni, da se vidi da su tu, da pripadaju društvu, da malo ponude neki turistički sadržaj, da malo politički (Izrael recimo, to im je ove godine bila glavna namena) provociraju druge, i tek na kraju da probaju nešto da urade takmičarski, jer isplati se samo ako si jedno od prva 3 mesta. Čak i kad pobediš ne valja jer onda moraš kod kuće da organizuješ a to košta Boga oca, kao da organizuješ zimsku olimpijadu, možda i skuplje, a vrlo malo ti se vrati
Pa daj da se udruzimo mi koji volimo ovaj sajt. Meni zaista mnogo znaci. Ovo i Evropesma forum.
Nema nikakve zarade pa nema ni objava, cudi me da sajt i dalje postoji? Postojaće dok im ne istekne zakup na hostingu
@Bojan
Ne samo Crnogorci već i Albanci kao i par ostalih koji su objavili pojedinosti vezane za svoje nacionalne/interne odabire..
Nije mi jasno da na ovom portalu već više od mesec dana nema nikakve objave…
@Bojan
Zar, nisu oni malo “matori” za JESC?
Crnogorci su objavili spisak ucesnika medju kojima su Boban Rajovic, Milena Vucic, Katarina Bogicevic, Nina Zizic i jos par solidnih pevaca. Sta cekate Vi sa objavljivanjem novosti
Hm vec mesec dana nema nijednog clanma?
S druge strane koga pa zanima Decja Evrovizija
Hmm, Madrid nije ni bio u ponudi, kada su naveli 5 potencijalnih domaćina (od kojih su svi “odpali”). Što se tiče, slogana i teme, deluje kao da su je uradili uz pomoću: ,,veštačke inteligencije” i jako malo truda. Cveće u blizini pozornice, me podeseća na onu ideju sa žbunjem u ,,zelenoj sobi” iz Torina (Evrovizija 2022.). Brojka, učesnika je zadovoljavajuća, ali bez nekog napredka (bez obzira i na povratak, dve male države). Bina je dosta prosta i nekoliko koraka unazad od prethodnih godina (meni su se dopale bine, teme i slogani najjviše iz 2019, 2018. i 2022.godine).
Nadam se, samo da ne budu kao Italijani, mislim na organizaciju…