Izvršna producentkinja Dečje pesme Evrovizije 2024. Ana Marija Bordas, pojasnila je korišćenje veštačke inteligencije (VI) na takmičenju
Tokom takmičenja, na razglednicama i LED ekranima nastupa su se mogli videti elementi VI. Ideja je došla od tima za umetničko rukovođenje, a istu je odobrila upravljačka grupa Dečje pesme Evrovizije, koju čine predstavnici emitera učesnika i članovi EBU. Dalje je objasnila da je takmičenje bilo fokusirano na decu i njihovo digitalno okruženje, te su hteli da uvedu inovaciju – avatare inspirisane VI. Odatle, tim DPE je zaposlio Londonsku kompaniju Creative Works London da producira razglednice.
Što se tiče LED ekrana pravljenih koristeći VI, Bordas objašnjava da je svakoj delegaciji ponuđeno da napravi svoje elemente scenografije ili da zaduži emitera domaćina, RTVE, da ih izradi.
EBU je u mejlu novinaru Metju Džojsu pojasnio da uvek pokušavaju da koriste najnovije tehnologije u stvaranju uzbudljive atmosfere za gledaoce, kao i da su delegacije slale fotografije izvođača za ove svrhe i da one nisu čuvane u oblaku. Dalje tvrde da je sve rađeno lokalno, da je za treniranje VI korišćen softver Stable Diffusion, a da su animacije rađene koristeći softver Runway sa avatarima iz Stable Diffusion. Tvrde da su podaci po završetku rada obrisani, te da im je cilj očuvanja bezbednosti takmičara prioritet.
Here’s the full EBU statement to me on AI used in Junior Eurovision postcards: pic.twitter.com/RrT6O2UQPH
— Matthew Joyce (@ItsMatthewJoyce) November 18, 2024
Ipak… sve ovo je donekle laž, jer znamo da se tokom prenosa takmičenja u holandskoj razglednici mogao videti žig softvera Luma, koji koristi oblak za skladištenje podataka, suprotno onome što EBU tvrdi. Takođe, Runway se koristi isključivo kroz oblak već više od godinu dana.
Želimo da ponovimo da kao redakcija osuđujemo korišćenje VI na evrovizijskim takmičenjima u cilju očuvanja bezbednosti takmičara, očuvanja ljudske kreativnosti i izbegavanju provociranja drugih etičkih pitanja.
San Marino potvrdio učešće na D. P. E. 2025.godine iako su bili poslednji.
Budžet RTS – a, koji je ostao od propuštanja ovog izdanja takmičenja je možda otišao za nove, strane serije: ,,Tri tela” i ,,13 razloga (zašto)”. Prošle godine su novac iskoristili za nekoliko Disney filmova.
Iako bi bilo bolje da su uložili novac za muzičko takmičenje, na kom bi odabrali predstavnika za D. P. E. 2025.
Mada ni P. S. Z. E. svake godine, gubi smisao jer je sve (skoro) isto, onda je najbolje i tu da naprave takmičenje i da pobednik dobije pesmu sa kojom bi nas predstavljao na P. E
Naravno, da treba da budemo svi protiv v. i. Koja je svrha takmičenja, ako sve urade uz pomoću programa.
RTVE je uradio OČAJAN posao i nadam se da DUGO neće biti domaćin bilo kog EBU događaja.
Ono što sam još primetio je nedostatak imena u odjavnoj špici – plesači iz drugog revijalnog dela (nastup Abrahama Matea) nisu navedeni. Onda nije bilo pobedničke pesme od prošle godine, kao ni izvođenja tematske pesme od strane učesnika, čak ni razgovora sa učesnicima. Ceo revijalni deo je bio čudan, ne toliko loš ali i ne baš prihvatljiv za D. P. E. Možda je RTS – u pametno da se i ne vraća…